يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۸۴۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۱۳ تير ۱۳۹۸
در آستانه دهه کرامت منتشر شد؛
ناشر این اثر در بیان شکل‌گیری کتاب می‌گوید: این کتاب حاصلِ خیرگیِ شاعران به انسان کامل است؛ انسانِ کاملِ رئوف و مهربان! امامِ موحدان و مومنان! و تماشایِ بانویی از جنسِ نور؛ شافعِ عاشقان، مونسِ عالمان و مجاوران!
به گزارش پایگاه 598، در آستانهٔ دههٔ کرامت مجموعه شعر آیینی "کبوترآهو" منتشر شد. این مجموعه که به انتخاب حامد حجتی و توسط انتشاراتِ عصر صادق به زیور طبع آراسته‌شده است، کوششی است برای بازتاب کبوترانه‌ها و آهوانه-هایی از شاعرانِ نام‌آشنای شعر آئینیِ معاصر که در وصف حضرت امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها سروده شده است.

ناشر این اثر در بیان شکل‌گیری کتاب می‌گوید: این کتاب حاصلِ خیرگیِ شاعران به انسان کامل است؛ انسانِ کاملِ رئوف و مهربان! امامِ موحدان و مومنان! و تماشایِ بانویی از جنسِ نور؛ شافعِ عاشقان، مونسِ عالمان و مجاوران!

«کبوترآهو» از ۳۹ شعر برای ساحتِ مقدس امامِ واجب‌التعظیم حضرت رضا علیه‌السلام ۳۴ شعر برای بانو حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در 136 صفحه شکل‌گرفته است؛

حامد حجتی گردآورنده کتاب در مقدمهٔ آورده است؛ در انتخاب این شعرها به سمت آثاری رفته‌ام که می‌تواند زمزمهٔ پنهان عاشقانی باشد که خودشان را به این دو حرم نورانی می‌رسانند. تقریباً تمام این شعرها را می‌توانید در لحظات ورود به حرم‌ها با خودتان زمزمه کنید.

گفتنی است در این مجموعه ادایِ احترامِ شاعران آئینی چون آقایان زکریا اخلاقی، محمدعلی مجاهدی، محمد سهرابی، سید حمیدرضا برقعی، احمد بابایی، علی‌اکبر لطیفیان، مهدی جهاندار، مهدی رحیمی، قاسم صرافان، علیرضا قزوه، مجید تال، هادی جانفدا، مرتضی حیدری آل کثیر، سید محمدجواد شرافت، رضا قاسمی و خانم‌ها نفیسه سادات موسوی، سیده تکتم حسینی، مریم سقلاطونی، سارا هوشمندی، اعظم سعادتمند و تعدادی دیگر از شاعران جوان را به ساحتِ این برادر و خواهر کنار هم جمع شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها