أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۸۶۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۷ تير ۱۳۹۸
علی الهیار ترکمن گفت: تعیین ضوابط رتبه‌بندی هم توسط مجلس و هم توسط شورای هماهنگی سران سه قوه امکان‌پذیر است که از طریق این شورا زودبازده‌تر و از طریق مجلس با تأخیر بیشتری مواجه می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، علی الهیار ترکمن درباره وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از مهر ماه امسال اظهار‌ کرد: برای اجرای رتبه‌بندی ضوابط مشخص مورد نیاز است و این ضوابط می‌تواند بر اساس آنچه که ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه تعیین کرده است روال خود را طی کند و از این کانال اقدام شود، به نظر بنده رتبه‌بندی می‌تواند از طریق شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه نیز تعیین تکلیف شود.

وی افزود: دولت و سران سه قوه که به نتیجه رسیدند و ضوابط را مشخص کردند ما انشاالله رتبه‌بندی را بر اساس آن تعیین می‌کنیم؛ هم‌اکنون این دو ساز و کار وجود دارد و هر کدام را که بپذیرند، کار آن را انجام می‌دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا رتبه‌بندی از مهر امسال اجرا خواهد شد؟ گفت: گفته‌اند از مهر اجرایی می‌شود و ما نیز پیگیری می‌کنیم تا ببینیم چه وضعیتی پیدا می‌کند اما باید مدتی به ما فرصت دهید تا وضعیت مشخص شود و بدانیم قرار است بر اساس روش اول پیش بروند یا روش دوم.

الهیار ترکمن ادامه داد: ضوابط رتبه‌بندی را هر دو نهاد می‌توانند تعیین کنند یعنی هم شورای هماهنگی سران سه قوه و هم مجلس، اگر از طریق شورای هماهنگی سران سه قوه عملیاتی شود، زود بازده‌تر بوده و از طریق مجلس با تاخیر بیشتری مواجه می‌شود، به هر حال طبق ضوابط موجود  هر دو نهاد می‌توانند اجازه تعیین ضوابط رتبه‌بندی را به آموزش‌وپرورش بدهند.

پیش از این، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در جمع خبرنگاران گفته بود: در رتبه‌بندی بحث مهم سنجش صلاحیت معلمان است که در دستور کار قرار گرفته و کنار رتبه‌بندی انجام می‌شود؛ تلاش  می‌کنیم تا رتبه‌بندی معلمان تا شهریور ماه امسال انجام شود؛ 2 هزار میلیارد تومان برای سنجش صلاحیت معلمان و رتبه‌بندی آنها در نظر گرفته شده که امید داریم تا مهر ماه این کار صورت گیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها