يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۸۷۰۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۱۹ تير ۱۳۹۸
رئیس مجلس شوری اسلامی از دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز تحول در آموزش و پرورش یاد کرد.
به گزارش پایگاه 598، رئیس مجلس شوری اسلامی در پیامی به اجلاس سراسری مدیران و رؤسای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور، از دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز تحول در آموزش و پرورش یاد کرد.

در متن پیام علی لاریجانی به بیست و یکمین اجلاس سراسری مدیران رؤسای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان که روز سه شنبه در پردیس فرهنگیان شهرستان پیشوا برگزار شد آمده است: نظام تعلیم و تربیت، رکن وثیق رشد و تعالی ملت هاست و از این حیث یگانه بی بدیل و مستقل از تاکید است چنانکه توجه و برنامه ریزی صحیح و اصولی در این بخش می‌تواند دستیابی به تعالی و شکوفایی جامعه را تحقق بخشد.

کشور ما با سابقه درخشان و تاریخ ارزشمند در زمینه دانش و معرفت نشان داده است که همواره مهد تعلیم و تربیت و بسترساز تحولات و نقش آفرینی‌های فرهنگی و علمی بوده است و وجود شمار فراوانی از مفاخر و اندیشمندان و پژوهشگران بیانگر این بلند بزرگ ایران در فراگیری و تولید علم است.

از نشانه‌ها و نماد‌های بارز توجه به تعلیم و تربیت وجود هسته‌های آموزش عالی است که دانشگاه فرهنگیان در آن زمره بوده در جهت تأمین تربیت و توانمند سازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.
این مرکز بزرگ علمی کشور که به منظور استقرار نظام ملی تربیت معلم، با رویکرد آموزش تخصصی و حرفه‌ای تربیت محور توسط وزارت آموزش و پرورش و با همکاری دستگاه‌های ذیربط شکل گرفت، نقش عمده‌ای در گسترش و تعمیق آموزی در کشور و همچنین در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته است.

با نگاهی اجمالی به ماموریت‌های دانشگاه فرهنگیان می‌توان به نمونه‌های بارزی از ایجاد تحول در آموزش و پرورش کشور از جمله تامین و تربیت معلمان و مدیران مدارس توانمندسازی و ارتقای شایستگی‌های عمومی تخصصی و حرفه‌ای و منابع انسانی تسهیل فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در تلفیق علم و دین مشارکت در نهضت تولید علم و افزایش سهم تولیدات علمی در محتوای آموزشی و تربیتی نوآوری در نظام تربیت معلم و همچنین توسعه امر پژوهش و گسترش دانش نام برد جملگی بیانگر اقدامات در خور توجهی دانشگاه فرهنگیان بوده دستاورد آن تحولات چشمگیری در این بخش به شمار می‌آید.

اینجانب ضمن تجلیل از تمامی دست اندرکاران تعلیم و تربیت و نظام آموزشی که در مسیر پیشرفت کشور و شکوفایی استعداد‌های فرزندان این ملت به عنوان آینده سازان جامعه می‌کوشند مزید توفیق و سلامتی ایشان در خصوص خدمتگزاران در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها