يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۸۷۲۳
زمان انتشار: ۲۳:۵۰     ۱۹ تير ۱۳۹۸
حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در دو روز اخیر 11 توئیت را در تخریب سریال ایرانی «گاندو» منتشر کرده است؛ این در حالی است که وی چندی پیش با 6 توئیت به حمایت از سریال آمریکایی «چرنوبیل» پرداخته بود!
به گزارش پایگاه 598، حسام الدین آشنا، مشاور  رئیس جمهور  این روز ها به شدت در حال تخریب سریال گاندو -با موضوع دستگیری جیسون رضائیان  و نفوذ وی در بدنه دولت- می باشد به گونه ای که در مدت دو روز، 11 توئیت بر علیه این سریال منتشر کرده است.

 

 

آشنا پیش از این نیز شبهاتی را در خصوص موسسه شهید آوینی، سرمایه گذار سریال گاندو مطرح کرده بود که با پاسخ قاطع تهیه کننده این سریال مواجه شده بود.

 

آشنا ر این خصوص در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «۱.موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی مستقل است یا وابسته به یک نهاد عمومی است؟ ۲.هیات امنا، هیات مدیره و مدیر عامل این موسسه چه کسانی هستند و توسط چه کسانی و چه ساز و کاری منصوب می شوند و به چه کسانی پاسخگو هستند؟ ۳.بودجه سالانه این موسسه چقدر است و چگونه تامین می شود؟»

 

مجتبی امینی، تهیه کننده این سریال نیز در پاسخ به شبهات حسام الدین آشنا که در راستای تخریب موسسه شهید آوینی و به تبع آن سریال گاندو منتشره شده بود، نوشت: «جناب سرهنگ آشنا: همه میدانند موسسه ای مزین به نام سید شهیدان اهل قلم؛ سید مرتضی آوینی چیست و کجاست؟ اما همه نمیدانند یک روحانی ترک لباس کرده که از مدیران ارشد امنیتی سابق وزارت اطلاعات بوده در حوزه فرهنگ و هنر چه میکند و به دنبال چیست؟»

 

اما نکته جالب توجه آنجاست که چندی پیش حسام  الدین آشنا به شدت از سریال آمریکایی «چرنوبیل» حمایت کرده و 6 توئیت را در حمایت از این سریال 5 قسمتی منتشر کرده بود!

 

 

منتقدان معتقدند پیام اصلی این سریال آمریکایی -که روایتی سفارشی از فاجعه نیروگاه اتمی چرنوبیل روسیه را به تصویر می کشد- این است که انرژی هسته‌ای یک تهدید برای بشریت بوده  و جز آمریکا و چند کشور معدود، نباید سایر ملت‌ها از آن برخوردار باشند، چرا که صلاحیت برخورداری از این قدرت بزرگ را ندارند. یکی دیگر از اهداف این سریال ترساندن مخاطبان از در اختیار داشتن فناوری هسته ای صلح آمیز می باشد.

 

با توجه به این رویکرد مشاور رئیس جمهور جای سوال و تأمل است که چطور حسام الدین آشنا از به تصویر کشیدن زحمات نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران توسط هنرمندان ایرانی این چنین برآشفته و دست به تخریب می زند اما در نقطه مقابل، به حمایت همه جانبه از سریال سفارشی آمریکایی و با اهداف مشخص می پردازد؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها