أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۹۰۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۲۶ تير ۱۳۹۸
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: دستور صدور احکام حداقل حقوق دانشجو‌معلمان صادر شده و آموزش وپرورش موظف است نسبت به صدور احکام دانشجویان دانشگاه‌ فرهنگیان اقدام کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم؛ حمیدرضا حاجی بابایی اظهار‌ کرد:‌ دانشجو معلمان مشمول مصوبه مجلس برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری در سال  1398 می‌شدند که با وجود تأکید مکرر اجرای مصوبه برای این گروه از متعهدین خدمت با موانعی مواجه شد.

وی افزود: با ارائه ادله و اسناد معتبر در جلسات مشترک با سازمان برنامه وبودجه، سازمان اموراداری و استخدامی کشور و دیوان محاسبات، دستگاه‌های دولتی و نظارتی پذیرفتند که مصوبه مجلس شامل دانشجویان متعهد خدمت دانشگاه‌های فرهنگیان نیز می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: با نامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور مبلغ 440 هزار تومان در مورد دانشجو‌معلمان اجرا شد، دستور صدور احکام حداقل حقوق دانشجو معلمان صادر شده وآموزش وپرورش موظف است در اسرع وقت نسبت صدور احکام دانشجویان دانشگاههای فرهنگیان اقدام کند.

به گزارش تسنیم، در نامه دیوان محاسبات کشور خطاب به سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش آمده است:‌ حسب مفاد ماده (6) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، دانشجویان متعهد به خدمت موضوع این قانون، از آغاز تحصیل خود به استخدام آزمایشی وزارت آموزش و پرورش درآمده و از حقوق و فوق العاده شغل مربوط به مدرک تحصیلی لازم جهت ورود به دوره تحصیلی مورد نظر برخوردار خواهند شد، همچنین در ماده (7) قانون مذکور، تصریح شده است، پس از استخدام رسمی حداکثر مدت 2 سال از مدت تحصیل دانشجویان دوره کاردانی و حداکثر 4 سال از مدت تحصیل دانشجویان دوره کارشناسی و دانشسراهای تربیت معلم جزء سابقه خدمت رسمی آنان منظور و از نظر ترفیع (پایه، گروه، بازنشستگی) قابل محاسبه خواهد بود.

در ادامه این نامه تاکید شده است ضمن رعایت بند 5، تصویب نامه مورخ 31 فروردین 98 (بندهای 2 و 5) مبنی بر لزوم پرداخت حداقل حقوق ومزایای مستمر به دانشجویان متعهد خدمت در وزارت آموزش وپرورش دلایل عدم رعایت این موضوع را در سه ماهه اخیر با مستندات کافی به دیوان محاسبات اعلام شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها