يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۹۱۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۳۰ تير ۱۳۹۸
ترامپ به فیفا و اینفانتینو اعلام کرده حق ندارند یک دلار هم به فدراسیون فوتبال ایران بدهند. اقدام ناجوانمردانه ای که رسما مداخله ی سیاست در فوتبال است و با تمامی شعارهای ادعایی فیفا در تناقض است.
به گزارش پایگاه 598، در این روزها هر خبری درباره ترامپ و اقدامات ناجوانمردانه‌اش درباره ایران می‌شنوید، قطعاً باور می‌کنید. او برای ایران همه‌جوره مشکل به وجود آورده. فوتبال هم از این حمله ناجوانمردانه در امان نمانده است.

ترامپ با توهم اینکه ایران از طریق ورزش تحریم‌ها را دور می‌زند، قوانین سنگینی وضع کرده است. در واقع او بهانه لازم را پیدا کرده است. با توجه به اینکه آمریکا اقتصاد اول جهان است، به خود اجازه می‌دهد هر سازمان و نهاد و حتی کشوری را تحت فشار بگذارد.
 
اقدام عجیب ترامپ

به تازگی خبری به دست‌مان رسیده که در نوع خود جالب است. ترامپ که پا را فراتر گذاشته به فیفا و اینفانتینو اعلام کرده حق ندارند یک دلار هم به فدراسیون فوتبال ایران بدهند. این خبر خوبی برای ایران نیست. در حال حاضر فوتبال ایران ۹ میلیون دلار از فیفا طلبکار است. یعنی پول در حساب مانده و آن‌ها نمی‌توانند به حساب فدراسیون واریز کنند. بخشی از این پول متعلق به باشگاه‌هاست. استقلال و پرسپولیس هم از جمله طلبکاران از فیفا هستند.


پول‌مان بلوکه می‌شود؟

اینفانتینو می‌گوید اگر پول را به حساب ایران واریز کند قطعاً بلوکه خواهد شد. همین چند سال قبل و در دوران ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال، آمریکا یک میلیون دلار ایران را بلوکه کرد و این پول به طور کلی ناپدید شد. سال گذشته هم آمریکا حساب کی‌روش در سوئیس را مسدود کرد. آن‌ها هر روز عرصه را برای ورزش ایران تنگ‌تر می‌کنند.


دولت به داد فوتبال برسد

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال اخیراً در دیداری که با مسئولان بانک مرکزی داشته از محدودیت‌های شدید آمریکا علیه ایران گفته و تأکید داشته وقتی از سوی خارج از کشور در فشار هستند حداقل در داخل به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

فدراسیون فوتبال در حال حاضر علاوه بر اینکه نمی‌تواند پول خود را از فیفا بگیرد، موفق نشده پولی هم به حساب ویلموتس و دستیارانش واریز کند.

آن‌ها در تلاش هستند بخشی از پول را نقداً به مربی جدید بدهند و بخشی دیگر را از یک کانال اقتصادی به حساب او واریز کنند. منتهی مشکل اینجاست که فدراسیون دلار ندارد. تاج از مسئولان بانک مرکزی خواسته با دولت درباره کمک به فوتبال به جمع‌بندی برسند و احتمالاً ظرف روزهای آینده اتفاقاتی در این زمینه رخ خواهد داد. در صورتی که دولت در این زمینه به فدراسیون فوتبال کمک نکند، هیچ بعید نیست همکاری با ویلموتس هم خیلی زود به پایان برسد، چون این مربی تأکید دارد فدراسیون به او قول داده و باید پولش را پرداخت کند.

منبع: خبرآنلاین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها