أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۹۸۳۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۳     ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
مدیرعامل بانک ملت همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج، در یادداشتی، به نقش نظام بانکی در تسهیل ازدواج جوانان پرداخت و از عزم جدی این بانک در تسریع و تسهیل روزافزون حمایت از جوانان خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی بانک ملت، متن یادداشت دکتر محمد بیگدلی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به شرح زیر است:

پیوند جان ها با حمایت نظام بانکی کشور
خانواده از دیرباز، کانون خلق و ارتقای ثروت اجتماعی و پرورش افراد و زمینه ساز رشد جوامع بوده است. ازدواج نیز سنگ بنای تشکیل خانواده و مرحله نخست شکل گیری آن است. ادیان الهی نیز با صحه گذاشتن بر این امر، آن را مایه ی دوام و بقا و اعتلای جوامع انسانی دانسته اند .
بی تردید یکی از زیباترین تعابیر از پیوند ازدواج همان است که در قرآن کریم سوره مبارکه روم اشاره شده است و ازدواج را مایه ی آرامش و محبت و رحمت توصیف می کند. (و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم مودة و رحمة ان فی ذلک لآیات لقوم یتفکرون)
ازدواج اگرچه از منظر فقهی امری مستحب است، اما تاکید بر آن براساس روایات متواتر و آیات کلام وحی به گونه ای است که می توان آن را همگامی بشر با آفرینش و قدم نهادن بر مسیر سعادت و خوشبختی دانست.
این رخداد مهم در زندگی هر فردی که به تعبیر روانشناسان و متخصصان مهم ترین تصمیم در دوران زندگی هر فردی است، تحت تاثیر عوامل مختلفی شکل می گیرد.
امروزه با تنوع وافزایش نیازمندی های بشری، تحقق امر مهمی مانند ازدواج مستلزم زیرساخت ها و مقدماتی است که طبیعتا بخش مهمی از آن منابع مالی است.
خوشبختانه از دیرباز فرهنگ و سنت حمایت مالی از زوج های در آستانه ازدواج از سوی خانواده ها و بستگان وجود داشته است. اما در شرایط کنونی شاید تقبل هزینه ها از سوی خانواده ها یا زوج های جوان امکان پذیر یا کافی نباشد.
نقش بانک ها در چنین شرایطی می تواند بسیار کلیدی باشد. نیک می دانیم عوامل بنیادین اقتصادی مانند تورم قیمت ها، مشکلاتی برای تامین نیازهای زوج های جوان ایجاد کرده است، اما تلاش قانون گذار و نظام بانکی نیز بر این منوال بوده است تا با توان حداکثری، علیرغم محدودیت های زیاد در تامین منابع قرض الحسنه، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج متناسب با قدرت خرید پول پرداخت کنند. افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال های اخیر متناسب با رشد قیمت ها شاهدی بر این مدعا است.
پرداخت تسهیلات ازدواج که به صورت قرض الحسنه و صرفاً با دریافت کارمزد ناچیز به میزان ۴ درصد سالیانه صورت می گیرد، مستلزم تجهیز منابع بانک ها به سپرده های قرض الحسنه است که از سوی افراد خیر و نیک اندیش صورت می پذیرد. لذا یکی از دغدغه های مهم بانک ها تامین این منابع برای پاسخگویی به تقاضای زوج های جوان برای تسهیلات ازدواج است.علیرغم عدم توازن تعداد متقاضیان با ظرفیت های موجود، با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی و هماهنگی انجام شده در بانک ها و طراحی سامانه اینترنتی ثبت نام و پیگیری تسهیلات ازدواج، این فرآیند به طور مستمر بهبود و سرعت یافته و تلاش بر آن است در آینده نیز گشایش ها و تسریع بیشتری رخ دهد.
خرسندیم که با لطف پروردگار، حمایت سپرده گذاران خیر و تلاش بی دریغ همکارانم در بانک ملت موفق به اعطای ۱.۸۴۲.۸۴۶ فقره تسهیلات از زمان راه اندازی سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی (سال ۸۸ تا پایان ۹۷) شده ایم که بیش از ۱۴۲ هزار فقره از آن در سال گذشته رقم خورده است و همگام با سیاست های دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در مجموع قریب به ۲ میلیون نفر از جوانان ارزشمند کشور را در مسیر این امر مقدس یاری گر بوده ایم  .
دکتر محمد بیگدلی
مدیرعامل بانک ملت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها