أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۴۰۱۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۱۰ آذر ۱۳۹۸
گزارش رسانه بلژیکی از وضعیت ویلموتس در تیم‌ملی؛
مرد بلژیکی قرار است جلسه‌ای با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران داشته باشد تا تکلیف آینده او در تیم‌ملی مشخص شود.
به گزارش پایگاه 598، زمان برای تیم‌ملی به‌سرعت سپری می‌شود و تکلیف ادامه همکاری سرمربی بلژیکی این تیم با فدراسیون فوتبال همچنان نامشخص است. مارک ویلموتس با انتشار دو پست توئیتری اختلافاتش را با مدیران فدراسیون علنی کرد و حالا مشخص نیست در بازی آینده تیم‌ملی در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر چه کسی سکان هدایت تیم را برعهده خواهد داشت.

مرد بلژیکی قرار است جلسه‌ای با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران داشته باشد تا تکلیف آینده او در تیم‌ملی مشخص شود. با این شرایط او اگر حتی در تیم‌ملی ماندنی هم باشد دیگر شرایط مانند پیش از دیدار با عراق نخواهد شد و مخالفانش به‌طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده‌اند.

رسانه‌های بلژیکی نیز در این مدت به دقت این اتفاقات را زیرنظر دارند. در تازه‌ترین آنها، سایت والفوت این کشور در گزارشی به این موضوع پرداخته که رفتارهای ویلموتس در ایران و بین هواداران چه واکنش‌هایی را به‌دنبال داشته است.

در این گزارش آمده است: «قصه مارک ویلموتس در ایران احساسات مختلفی را برانگیخته است. تیم‌ملی در مرحله انتخابی جام‌جهانی و همچنین جام آسیایی 2023 نتایج بدی گرفته و از سوی دیگر سرمربی سابق شیاطین سرخ اروپا با فدراسیون این کشور به مشکل خورده است. تنها با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی می‌توان هشتگ «ویلموتس برو» را بارها دید. واضح است که مرد بلژیکی بین هواداران محبوبیت زیادی ندارد. درگیری او با فدراسیون ایران برای دریافت مطالباتش یکی از دلایل این حس بین ایرانی‌هاست.

مسئول یکی از پیج‌های حامی تیم‌ملی ایران در توئیتر می‌گوید: «فکر می‌کنم ویلموتس این حس را ندارد که سرمربی تیم ایران است. این همان تیمی است که با کی‌روش نتایج خوبی گرفته بود و حالا سرمربی باید پاسخگوی نتایج ضعیف در دیدارهای اخیر باشد.» جدا از مشکلات فنی و تاکتیکی تیم، یکی دیگر از انتقادهایی که از او می‌شود درباره حضور کوتاه‌مدتش در ایران است که باعث انتقادهای زیادی شده است.

این فرد درباره این موضوع نیز چنین عنوان می‌کند: «درست است که زندگی در ایران پیچیدگی‌های خودش را دارد اما به عقیده من او باید بیشتر برای کارش وقت بگذارد. کی‌روش حداقل دوبرابر ویلموتس در ایران حضور داشت و دستیارانش را برای تماشای بازی‌های لیگ به ورزشگاه‌ها می‌فرستاد.» هواداران تیم‌ملی معتقدند این مربی بلژیکی نباید پیش از دیدار حساس برابر عراق به بهانه عدم دریافت دستمزدش برای تیم‌ملی حاشیه‌سازی می‌کرد و درنهایت هم این اتفاقات باعث شد تا تیم در این دیدار حساس ببازد.»

این سایت بلژیکی در جمع‌بندی خود از این اتفاقات می‌نویسد: «اگرچه در روزهای اخیر اوضاع همچنان نامشخص باقی‌مانده است اما پس از بیانیه ویلموتس که اعلام کرد کار را به وکلایش سپرده است یک چیز تقریبا قطعی است: «ماجراجویی ویلی در ایران چه خوب و چه بد رو به پایان است.» البته از لحاظ فوتبالی نمی‌توان او را کاملا ناموفق دانست و قضاوت در این زمینه دشوار است. او در تیم‌ملی بلژیک بازیکنان خوبی در اختیار داشت و توانست نتایج نسبتا خوبی کسب کند اما در ایران هنوز نتوانسته بود ارتباط نزدیکی با بازیکنان برقرار کند و فرصت کافی برای این کار را تا اینجا نداشته است. او برای آشنایی با فرهنگ فوتبالی بازیکنان ایران به زمان بیشتری نیاز دارد تا بتواند تیم را از شرایط کنونی خارج کند. به هر حال او زمانی که مربیگری تیم ایران را پذیرفت می‌دانست این کار با ریسک‌های زیادی همراه است و حتی همان زمان رومین مولینا، یکی از کارشناسان فوتبال که شناخت بالایی از فوتبال خاورمیانه دارد حضور او در ایران را یک «حماقت بزرگ» دانسته بود و حالا شاید این نظر توصیف مناسبی برای انتخاب فوتبالی ویلموتس باشد.»

* نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها