يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۴۷۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۲۸ آذر ۱۳۹۸
پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری پیشین پاکستان که در دوبی در بیمارستان بستری است، گفت حکم دیوان عالی برای اعدام او به اتهام خیانت بزرگ نتیجه یک "انتقام‌گیری شخصی" است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری پیشین پاکستان که به طور غیابی محکوم شد، شامگاه چهارشنبه با انتشار ویدیویی اتهاماتش را با انگیزه سیاسی دانست و گفت: این پرونده‌ای بی‌سابقه است که در آن نه مدعی‌علیه و نه وکلیش اجازه نیافتند تا در این پرونده دفاعیاتشان را ارائه کنند.

دادگاه ضد تروریسم پاکستان سه‌شنبه با گناهکار دانستن پرویز مشرف در خیانت بزرگ و براندازی قانون اساسی در ۲۰۰۷، حکم اعدام او را صادر کرد.

مشرف در این پیام ویدیویی گفت: این پرونده تنها بابت انتقام‌گیری شخصی افرادی خاص علیه من به جریان افتاد.

ممنوعیت مسافرتی علیه مشرف در سال ۲۰۱۶ برداشته شد و او توانست برای درمان عازم دوبی شود و با وجود چنین دستور، او از حضور در دادگاه امتناع کرده است. حزب سیاسی او هم تاکید دارد که به حکم اعتراض می‌کند.

پرویز مشرف دوازدهمین رئیس‌جمهوری پاکستان بود. او همچنین رئیس ستاد ارتش پاکستان و نیز چهارمین ژنرال پاکستانی بود که در پی کودتا، به مدت ۹ سال بر این کشور حکومت کرد.

مشرف در تاریخ ۱۲ اکتبر ۱۹۹۹ با برکنار کردن نواز شریف نخست‌وزیر منتخب به قدرت رسید و به این وسیله عالی‌ترین مقام اجرائی کشور را تصاحب نمود. پس از آن و در پی انجام یک همه‌پرسی که در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۰۱ برگزار شد، خود را رئیس‌جمهوری پاکستان اعلام کرد. او سرانجام در پی تهدید جناح‌های مخالف خود در پارلمان پاکستان مبنی بر استیضاح و برکناری وی از مقام ریاست جمهوری در ۱۸ اوت ۲۰۰۸ استعفای خود از پست ریاست جمهوری در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی جئو، این دادگاه ویژه از سه ماه پیش به بررسی گزارش‌ها و حقایق پرونده مشرف مشغول بود و در نهایت او در نقض قانون اساسی پاکستان گناهکار شناخته شد. این پرونده کیفری علیه مشرف ۲۰۱۳ به جریان افتاد. طبق قوانین پاکستان، مجازات محکومیت در خیانت بزرگ یا حبس ابد یا اعدام است.  


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها