أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۶۳۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
باید فکری به حال مدیریت فوتبال آسیا کرد؛
رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران گفت:‌ رفتار AFC در قابل باشگاه‌های ایران ناجوانمردانه است.

به گزارش پایگاه 598، غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد محرومیت باشگاه‌های ایرانی از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: آنطور که اعلام شد مدیران چهار باشگاه ایرانی به مالزی سفر کرده‌اند تا با مدیران ارشد کنفدراسیون آسیا در این رابطه جلسه بگذارند. این یک حرکت بسیار خوب است که باید زودتر از این هم انجام می‌شد. باشگاه‌های ما باید از حقوق مسلم خود دفاع کنند. 

وی افزود: متأسفانه در AFC دارند برای ما سناریو می‌نویسند. شاید هدف اصلی آنها هم در نهایت محرومیت تیم ملی باشد. خیلی خوب است که در این قضیه فدراسیون فوتبال و مسئولان موضع مستحکمی گرفتند. اما باید حواس‌مان باشد که فدراسیون در این مسئله جلوتر از باشگاه‌ها حرکت نکند.

رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران تأکید کرد:‌ اگرچه حمایت نهادهای دولتی و دیگر دستگاه‌ها از حقوق باشگاه‌های ما بسیار خوب و تأثیرگذار است اما باید مراقب باشیم که از این حمایت‌ها سوبرداشت و سواستفاده نکنند و این حمایت‌ها را دخالت در فوتبال جلوه ندهند. باید در دفاع از حقوق باشگاه‌های خود با تأمل، دقت و مطالعه عمل کنیم. افرادی باید در این زمینه اقدام کنند که به قوانین و مقررات بین‌الملل ورزشی و همچنین ویژگی‌های فیفا و AFC و مدیران آنها به طول کامل آشنایی داشته باشند باید در دفاع از حقوق فوتبال باشگاهی و ملی‌مان سنجیده عمل کنیم. 

بهروان با اشاره به پیشنهاد شکایت به دادگاه CAS از سوی برخی مسئولان گفت: شکایت به این دادگاه بین‌المللی 2 سال زمان می‌برد و تمام فرصت‌ها از دست خواهد رفت. باید با ارتباط مستقیم با مدیران AFC رایزنی کنیم و حق مسلم خود را با دیپلماسی قوی و کارآمد بگیریم. زودتر از اینها باید چنین کاری را انجام می‌دادیم.

وی در مورد اینکه محرومیت باشگاه‌های ایرانی از میزبانی به طور ناگهانی اعلام شد، گفت: ما باید هوشیار باشیم و فرصت‌سوزی نکنیم و وقت را هدر ندهیم. اتحاد خوبی بین باشگاه‌ها ما ایجاد شده است و فدراسیون و سایر نهادها نیز باید پشت‌سر باشگاه‌ها حرکت کنند نه جلوتر از آنها. متأسفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا اکنون فوتبال باشگاهی ما را زیرکانه و ناجوانمردانه معلق نگه داشته است. مسئولان استقلال، شهرخودرو، پرسپولیس و سپاهان اکنون نمی‌دانند چه برنامه‌ریزی داشته باشند همین‌طور در سازمان لیگ هم همین مشکل را داریم زیرا همه چیز ما با این رأی ناجوانمردانه AFC معلق شده است.

رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران تصریح کرد: رفتارهای مدیران AFC نشان می‌دهد که آنها منافع همه باشگاه‌ها را به طور یکسان لحاظ نمی‌کنند و شاید باید فکری به حال مدیریت تشکیلات فوتبال قاره آسیا و AFC کرد.

AFC
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها