يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۴۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
طالقانی:
رئیس اسبق فدراسیون کشتی گفت: برگزاری مسابقات جهانی پهلوانی در بجنورد جواب محکمی به خارجیان بهانه‌گیر درباره امنیت ایران است و حضور ۲۰ کشور جهان درجایی به‌جز پایتخت، نمایش امنیت ایران در میزبانی مسابقات بود.

به گزارش پایگاه 598، محمدرضا طالقانی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به وضعیت برگزاری سومین دوره مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در بجنورد اظهار کرد: افتخار می‌کنم که این رقابت‌ها در استان خراسان شمالی که خود صاحب سبک در کشتی باچوخه است، برگزارشده و حضور 20 کشور در ای مسابقات بسیار ارزشمند است.

وی پوشش گسترده و حضور کشورهای مختلف جهان در ایران و خراسان شمالی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دنیا جواب برخی حرف‌های خود علیه امنیت ایران را با این مسابقات گرفت و نشان داده شد که در مملکت ما امنیت برقرار است و عده خارج نشین به دنبال بهانه هستند و میزبانی این رقابت‌ها جواب خوبی برای اتفاقات اخیر فوتبال بود که درجایی حتی به‌جز پایتخت نیز امنیت برقرار است.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی ایران همچنین درباره رفتن برخی از ورزشکاران از ایران گفت: این موضوع ربطی به عرق ملی ندارد بلکه در مقطعی از زمان می‌روند تا آماده شوند زیرا همه ورزشکاران این مملکت را دوست دارند ولی اگر کسی رفته، برود، این کشور 80 میلیون ایرانی دارد و ورزشکاران کشور، ایران را دوست دارند و مطمئنم آنانی که رفتند، برمی‌گردند.

وی در انتها نسبت به عدم کسب مدال طلا از وی کشتی گیران پهلوانی ایران ابراز نارضایتی کرد و گفت: این موضوع باید پیش‌ از این پیش‌بینی می‌شد تا امروز به مشکل برخورد نشود به‌نحوی‌که تعدادی از کشتی گیران ایرانی در ورزش‌های زورخانه‌ای شرکت می‌کردند یا اوزانی را به‌صورت آزاد اعلام می‌کردند تا بتوان قدرت کشتی پهلوانی را به رخ دنیا کشید.

گفتنی است سومین دوره مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از 29 دی‌ماه در بجنورد آغاز شد و با قهرمانی ایران، شب گذشته به‌پایان رسید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها