کد خبر: ۴۷۱۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
بی بی سی: «انتشار خبر زندان فائزه هاشمی توسط سایت های نزدیک به اصول گرایان به منزله این است که مخالفان هاشمی مصمم هستند که خانم هاشمی را راهی زندان کنند.»
جام نیوز، خبر محکومیت فائزه هاشمی روز سه شنبه 27 مارس(8 فروردین) در صدر اخبار شبکه دولتی بی بی سی قرار گرفت.

بی بی سی در این باره گفت: «فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت ایران، با تایید حکم دادگاه بدوی به شش ماه زندان و 5 سال محرومیت از فعالیت سیاسی فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد. خانم هاشمی پس از مصاحبه با سایت روزآنلاین متهم شد که علیه نظام تبلیغ کرده است.»

این شبکه بلافاصله با دعوت از جمشید برزگر یکی از کارشناسان خود به تحلیل و بررسی این پرداخت.

برزگر در پاسخ به این سوال که" آیا با صدور این حکم می توان این پرونده را مختومه دانست؟" انتشار این خبر از سوی سایت های اصولگرا را نشانه محرز دانستن این حکم دانست و گفت: «الان سایت های نزدیک به اصول گرایان این خبر را منتشر کرده اند و انتشار این خبر به منزله این است که کسانی که مخالف هاشمی هستند و در سال های گذشته آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده اش را تحت فشار و انتقاد های شدید قرار می دادند مصمم هستند که خانم هاشمی را راهی زندان کنند. بنابراین تکلیف این پرونده تا حدودی مشخص شده است و از نظر دستگاه قضایی و مخالفان آقای هاشمی، جرم خانم فائزه هاشمی مبنی بر تبلیغ علیه نظام محرز شده است و به این دلیل باید زندانی شود.»

مجری بی بی سی در ادامه در سخنانی شیطنت آمیزی گفت: «این پرونده فقط مربوط به شخص خانم فائزه هاشمی نمی شود و بلافاصله تبدیل می شود به موضوعی درباره خانواده آقای هاشمی.»

جمشید برزگر هم با تایید این مطلب افزود: «فائزه هاشمی تنها فرزند آقای هاشمی نیست که با پرونده قضایی روبروست؛ مهدی هاشمی هم بخصوص پس از ناآرامی های انتخابات ریاست جمهوری 88 به دلیل اتهام هایی که متوجه ایشان است ازجمله بحث های اقتصادی و دست داشتن در ناآرامی ها و سازماندهی معترضان با مشکلاتی مواجه است. ضمن اینکه در دو – سه سال گذشته حتی نوه های آقای هاشمی هم برای مدت کوتاهی بازداشت شده بودند. همچنین خانم فائزه هاشمی هم برای مدت کوتاهی در یک روز بازداشت شده بود. بنابراین بطور کلی بر روی خانواده ایشان فشار وجود دارد.»

سایت بی بی سی فارسی نیز با انعکاس خبر محکومیت فائزه هاشمی درباره او نوشت: «فائزه هاشمی در مصاحبه با " روز آنلاین" به شدت از نقض آزادی ها و حقوق بشر در ایران، مدیریت اقتصادی این کشور و وضعیت روابط آن با سایر کشورها انتقاد کرده بود.او همچنین گفته بود: "اداره ممکلت الآن با همین رجاله ها و اراذل و اوباش است".»

بی بی سی افزود:«خانم هاشمی در جریان حوادث پس از انتخابات سال 1388 ایران از معترضان انتخاباتی حمایت می کرد و چند بار در جریان اعتراضات بازداشت شد.

برادر او، مهدی هاشمی هم توسط مقامات ایران به زمینه سازی برای اعتراضات ضد حکومتی در آن سال متهم شده است، اما از آنجا که خارج از ایران به سر می برد، هنوز محاکمه نشده است».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها