أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۲۲۰۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۰۱ تير ۱۳۹۹
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ری:
شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک‌میلیون نفر و وسعت نسبتاً زیادی که نسبت به دیگر شهرستان‌های تهران دارد دارای سرانه ورزشی حدود نیم متر است که این سرانه برای کشور حدود 76 سانتی‌متر است که باید گفت شهرستان ری نسبت به کل شهرستان‌های استان تهران جزو مناطق فقیر در حوزه سرانه ورزشی است که نیازمند توجه جدی مسئولین است.
به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، مهدی صداقت سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی 598 در گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد این اداره گفت: در یک سال و نیم اخیر که در خدمت مردم عزیز شهرستان ری هستم در دو مقوله گسترده ورزش همگانی و ورزش قهرمانی دارای برنامه گسترده هستیم. در حوزه ورزش قهرمانی اتفاقات بسیار خوبی برای شهرستان افتاد به‌طوری که دو نفر کسب سهمیه المپیک داشتیم. به صورت کلی در این شهرستان 21 نفر در قالب ورزشکار، مربی یا سرپرست شانس حضور در المپیک 2020 را دارند.


رئیس اداره ورزش و جوانان ری اضافه کرد: این شهرستان با وجود کمبود امکانات ورزشی دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای زیادی است که باید شکوفا شود.

وی ادامه داد: شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک‌میلیون نفر و وسعت نسبتاً زیادی که نسبت به دیگر شهرستان‌های تهران دارد دارای سرانه ورزشی حدود نیم متر است که این سرانه برای کشور حدود 76 سانتی‌متر است که باید گفت شهرستان ری نسبت به کل شهرستان‌های استان تهران جزو مناطق فقیر در حوزه سرانه ورزشی است که نیازمند توجه جدی مسئولین است.



صداقت افزود: با تمام کمبودهای بودجه‌ای که با آن مواجه هستیم توانستیم سال گذشته در حوزه زیرساخت و عمرانی قدم‌های خوبی برداریم، از قبیل افتتاح سالن چندمنظوره شهید وحید زمانی نیا، افتتاح 4 خانه تخصصی در رشته‌های جودو، ژیمناستیک، بوکس و تکواندو. که اهداف مهم ما در بحث توسعه ورزش قهرمانی حمایت از رشته‌های المپیکی می باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری در پاسخ به سؤالی در خصوص شروع مجلس جدید و انتظاراتی که از نمایندگان مردم دارید گفت: امیدواریم در مجلس جدید قوانین حمایتی از ورزش همگانی بیشتر شود، به‌عنوان نمونه در برنامه چهارم توسعه صنایع به صورت اسپانسر از ورزش قهرمانی حمایت می‌کردند که در برنامه پنجم توسعه این حمایت برداشته شد و در برنامه ششم توسعه هم این قانون به‌درستی اجرا نمی‌شود. نباید فراموش کنیم که یکی از بهترین راهکارها برای کنترل بزه‌های اجتماعی تشویق جوانان به ورزش است و این در صورتی امکان‌پذیر است که بسترهای لازم را برای جوانان محیا کنیم و برای فراهم کردن بسترها به حمایت همه‌جانبه هم از طرف دولت و هم از طرف مجلس هستیم که این حمایت‌ها از طرف دولت با تزریق بودجه و از طرف مجلس با وضع قوانین حمایتی امکان‌پذیر است. ما می‌توانیم با وضع قوانینی ورود بخش خصوصی به ورزش را تسهیل کنیم، اگر بخش خصوصی وارد ورزش شود هزینه‌های سرمایه‌گذاری پایین می‌آید اما این بخش بدون الزامات قانونی نمی‌تواند وارد شود.


ایشان در پایان تأکید کرد که پیشینه ورزش شهر ری به‌قدری قوی است که از این پیشینه تمام ورزش کشور دارد استفاده می‌کند. ما ورزشکاران شاخصی در این شهرستان داریم از قبیل جواد نکونام، آقای دبیر، آقای سوریان، آقای حسین اجاقی سرمربی فعلی تیم ملی ووشو، آقای شربیانی در کشتی فرنگی، آقای ملک محمدی در جودو، آقای محمدرضا شیخ جعفری در اسکیت، آقای اسماعیل ذوالفقاری در بوکس، پهلوان محمودی در کشتی ناشنوايان و در حوزه بانوان خانم‌ها سمانه خوش‌قدم، سلوکی و ارباب را می‌توانم نام ببرم که ما سعی داریم از این تجربه برای توسعه ورزش شهر ری استفاده کنیم.


ری به‌عنوان شهر المپیکی کشور باید در تمامی زمینه‌های ورزشی سرآمد باشد و لازمه آن هم حمایت همه‌جانبه از ورزش این منطقه است.

*مصاحبه و تنظیم: علی شعبانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها