أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۲۴۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۰۴ تير ۱۳۹۹
رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این معترضان آمریکایی را با مجازات تا 10 سال حبس تهدید کرده بود، اینبار از کنگره درخواست کرده تا برای مقابله با معترضان وارد عمل شود.
به گزارش پایگاه 598، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در روزهای اخیر تمامی تلاش خود را برای سرکوب و مجازات معترضان به خشونت‌های پلیس آمریکا به کار گرفته، در تازه‌ترین پیام توییتری خود از کنگره درخواست کرد تا برای مقابله با معترضان آمریکایی وارد عمل شود.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، ترامپ شب گذشته (سه‌شنبه) به وقت محلی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرده بود، برای معترضان از لفظ عقب‌مانده و پَست استفاده کرد و نوشت: «شرم‌آور است که کنگره اقدامی درباره عقب‌مانده‌هایی نمی‌کند که پرچم آمریکا را می‌سوزانند. این اقدام همین حالا باید متوقف شود».

 

طبق گزارش راشاتودی، عصر روز گذشته، معترضان آمریکایی در «واشنگتن دی سی» و در نزدیکی کاخ سفید در اعتراض به خشونت‌ها و رفتارهای تبعیض آمیز پلیس آمریکا، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و گروهی از معترضان نیز در حین سوختن پرچم کشورشان فریاد شادی سرمی‌دادند.

این اولین بار نیست که ترامپ معترضان آمریکایی را با استفاده از روش‌های خشن تهدید می‌کند، پیشتر نیز روز دوشنبه هفته جاری، ترامپ معترضان را تهدید کرد که سرنگونی مجسمه‌های حامیان برده‌داری در ایالات متحده، محکومیت تا ۱۰ سال حبس خواهد داشت.

وی در صفحه توییتر خود خطاب به معترضان خصوص نوشت: «حواستان باشد، طبق ۱۰قانون حفظ یادبود کهنه‌سربازان، با محکومیت ۱۰ سال حبس مواجه هستید».

اعتراضات به بی‌رحمی‌های پلیس آمریکا و نژاد‌پرستی سیستمیک در این کشور بعد از کشته شدن «جورج فلوید» یک سیاهپوست آمریکایی آفریقایی تبار آغاز شدند و در هفته‌های اخیر نیز شدت گرفته است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها