کد خبر: ۴۷۴۵۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
برانکو عاشق پرسپولیس بود و نگذاشتند بماند
در روزهایی که کری‌های سخیف فوتبالی‌ها را کاملا دلزده کرده است، شاید مرور تک تک جملاتی که کاپیتان پرسپولیس در این خصوص می‌گوید، جالب توجه باشد.
به گزارش پایگاه 598، سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس بی گمان یکی از محبوب‌ترین، پرافتخارترین و تاثیرگذارترین فوتبالیست‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس و چه بسا فوتبال ایران است. او که نزدیک به دو دهه در سطح اول فوتبال ایران حضور داشته، همچنان از نظر آمادگی بدنی در سطح بالایی و از نظر کیفیت فنی هم شرایط خوبی را تجربه می‌کند؛ بازیکنی که در این سال ها یکی از عوامل اصلی عملکرد درخشان خط دفاعی پرسپولیس بوده، روز گذشته در استودیوی آنتن حضور یافت و در گفتگویی مفصل با حمید ابراهیمی به سوالات پاسخ داد.


* قهرمانی این فصل خیلی سخت بود
خدا را شکر می‌کنم و به هواداران تبریک می‌گویم که بعد از یک سال سخت قهرمان شدیم و خیلی خوشحالم که در کنار دوستان و کادرفنی توانستیم قهرمان شویم و دل هواداران را شاد کنیم. کار سختی بود که خداراشکر ما توانستیم به آن دست پیدا کنیم. بعد از هر موفقیت کار سخت تر می‌شود و حفظ قهرمانی کار سختی است ولی ما توانستیم این کار را انجام بدهیم. بعد از موفقیت های آقای برانکو کار برای هر مربی سخت می‌شود، آقای کالدرون نسبت به تیم شناخت نداشتند اما خیلی تلاش می‌کردند. اوایل مشکلاتی بود و نتایج ضعیفی می‌گرفتیم اما دوباره بچه ها و از همه مهم تر هواداران حمایت کردند و توانستیم مسیر خودمان را پیدا کنیم و قهرمان نیم فصل شویم. بعد آقای گل محمدی آمدند که شناخت خوبی نسبت به تیم و بازیکنان دارند و در کنار این ها یک دوستی خوبی با بازیکنان هست که می‌تواند به تیم کمک کند. خداراشکر دیدید که بعد از نیم فصل تیمی مقتدر بودیم که قهرمانی را توانستیم به دست بیاوریم.

 

فکر کردن به افتخارات؟ الان فقط تمرین
خدا به من کمک کرد که افتخار نصیبم شد که در کنار بازیکنانی بازی کنم که برای قهرمانی می‌جنگند و فکر می‌کنم بعد ها می‌شود درباره این افتخارات صحبت کرد. الان وظیفه ما این است که در کنار بازیکنان دل هواداران را شاد کنیم، الان یک وظیفه داریم آن هم خوب تمرین کردن، خوب کار کردن و تلاش برای کسب موفقیت بیشتر است.

 

خاطره اولین قهرمانی با سایپا
آن فصل هم خیلی سخت بود، آقای لورانت سرمربی ما بودند که متاسفانه هفته 4-5 به مشکل خوردند و آقای دایی بازیکن - مربی شدند و واقعا کار سختی بود. در تیم هایی چون سایپا چون تماشاگر ندارند کار سختی بود اما آقای دایی وقتی سرمربی شدند از همان اول با انرژی شروع کردند و ما قدم به قدم که پیش رفتیم فهمیدیم که می‌توانیم قهرمان شویم. اختلاف امتیازمان با تیم اول خیلی زیاد بود اما در مسیر کار بزرگی کردیم و قهرمانی خوبی را کسب کردیم.

 

پیش بینی دستیابی به هشتمین جام لیگ برتر
فکر نکنم کسی بتواند این پیش‌بینی را کند که می‌تواند در فوتبال موفق شود. فوتبال خودش تصمیم می‌گیرد که یک بازیکن تا چه حدی موفق شود. من هرگز چنین فکری نمی‌کردم امروز به جایی برسم که هشت قهرمانی لیگ برتر داشته باشم. آن سالی که با سایپا قهرمان شدیم بعد رفتم سپاهان و توانستیم قهرمانی به دست بیاوریم. شما باید برنامه ریزی کنید و تلاش کنید و بتوانید موفق شوید.

 

بازوبند کاپیتانی پرسپولیس
یک افتخار بزرگی است که من الان بازوبند پرسپولیس را در دست دارم. کار سختی است و مسئولیت پذیری زیادی می‌آورد و انتظار هواداران و بازیکنان هم زیاد است. افتخار بزرگی نصیب من شده که کنار بازیکنانی هستم که برای موفقیت تلاش می‌کنند و در کنار هم تیم خوبی را تشکیل داده ایم.

 

شایعه خداحافظی و رفتار یحیی
آقا یحیی خودش بازیکن بزرگی بود و چند سال است که در سطح اول مربیگری می‌کند. حاشیه همیشه هست اما با مدیریت خود آقای گل محمدی و خود بازیکنان توانستیم به شرایط برگردیم، دوست داشتند ما را از مسیر دور کنند اما ما مسیرمان را پیدا کرده بودیم و توانستیم قهرمان شویم. من فقط می‌دانم امروز و فردا تمرین دارم و اگر به تمرین برسم فکرم راحت است. این مسائل در این سال ها گفته می‌شود اما من فقط به تمرین فکر می کنم و کار خودم را انجام می‌دهم. تمرین من مهم ترین کار من است و یک وظیفه تمرین دارم. شما تا یک جایی برای فوتبال تصمیم می‌گیرید و بعد فوتبال برایتان تصمیم می‌گیرد. فوتبال تصمیم می‌گیرد که راه را چجوری ادامه دهید، الان من وظیفه ام این است که تمرین کنم و کنار بازیکنان باشم و تا جایی که می‌توانم تلاش کنم و ببینم چه می‌شود.

 

 

یک دقیقه یا 90 دقیقه، باید فقط وظیفه‌ات را انجام بدهی
بعضی وقت‌ها وظیفه است و بعضی وقت‌ها انگیزه. من بازیکنی هستم مثل بقیه و مربی تصمیم گرفت و آن لحظه (دقایق آخر بازی پیکان) بازی کنم. موقعیتی هم در آن لحظه بود که از بیرون می‌گفتند ریباند را مراقب باشید و شانس ما هم ریباند شد و توانستیم دفع کنیم. این کاری است که بازیکن باید انجام دهد، ما سال سختی داشتیم و روزهای سختی بود. هواداران با خیلی چیزها جنگیدند و این که من عصبانی باشم چون بازی نمی‌کنم درست نیست. این وظیفه من بود که بروم و بازی کنم.

 

بازیکنان جوان باید رفتارشان را حرفه‌ای کنند
یک چیزهایی به فضای مجازی برمی‌گردد، بعضی بازیکنان اشتباه می‌کنند، حرف من این است که باید رفتارشان را در هر مسئله ای عوض کنند. ما البته کاری برای جوان ها نکرده ایم که از آن انتظار داشته باشیم درست رفتار کنند. بچه باید از بچگی تعلیم ببیند چه فنی و چه اخلاقی و الان هم اصلاح آن سخت است. بازیکنان باید خودشان ببینند و تصمیم درستی در بعضی مواقع بگیرند.

 

ماجرای داد و بیداد و غر زدن‌ها بر سر بازیکنان
نه با کسی مشکل دارم نه چیزی، برای موفقیت خودشان است، یک بازیکن جوان باید بداند که قرار است پیراهن چه تیمی را برتن کند، چه کساین برای این تیم زحمت کشیده اند و راحت نمی‌تواند پیراهن را به دست بیاورد. ما هم اگر کاری می‌کنیم و حرفی می زنیم به خاطر منافع و زندگی شخصی و فوتبالی خودشان است و امیدوارم گوش کنند و به این حرف ها عمل کنند.

 

خاطره حضور در ملوان و آغاز فوتبال
شروع از زمین خاکی و قرض گرفتن استوک برای همه بازیکنانی که از بچگی فوتبال را آغاز کردند و اکنون به موفقیت رسیده‌اند، روزهای سخت بوده است؛ من از مدارس شروع کردم و یک روز مربی ورزش از من خواست تا به تیم نونهالان ملوان بروم و تست بدهم که در همان روز اول نیز انتخاب شدم. موفق شدم در همه رده‌ها بازی کنم و این موفقیت بسیار سخت برای من به دست آمد، البته اکنون دوست ندارم درباره آن صحبت کنم ولی روزی قطعا درباره سختی و مشکلات آن روزها صحبت می‌کنم. وقتی شما مشکلات و سختی‌ها را پشت سر می‌گذارید و به مرحله موفقیت می‌رسید، بدون شک بسیار لذت‌بخش است.


ذات شجاع عصبانی است اما در دلش چیزی نیست
شجاع خلیل زاده در بالاترین سطح بازی می‌کند و صددرصد پیشرفت کرده است؛ او همیشه قوی بازی می‌کرده اما در این چندسال حضورش در پرسپولیس نشان داد که پیشرفت محسوسی را داشته است. تنها در مستطیل سبز نیست بلکه اخلاق بیرون از زمین شجاع هم همین است که خیلی زود عصبی می‌شود اما در دل او چیزی نیست و مطمئنا می‌تواند به تیم ملی کمک زیادی را داشته باشد.

 

 

خط خوردن از تیم ملی در آستانه تیم ملی
برای من سخت و ناراحت‌کننده بود شرایطی را که گذراندم اما نمی‌توانم به مربی‌ام ایراد بگیرم چرا که تصمیم گیرنده نهایی ایشان بودند و صلاح دانستند که من در آن مقطع نباشم؛ دوست ندارم زیاد درباره این مسائل صحبت کنم و به همدیگر آنها ارتباط بدهم اما باید بگویم که وجدانم راحت است، چرا که ما تیم ملی مسیری که رفتیم در مرحله مقدماتی گل خورده نداشتیم به جز بازی آخر و یا در پرسپولیس که خداراشکر می‌کنم که تا آخرین لحظه جنگیدیم و توانستیم مرحله به مرحله پیشرفت کنیم و به فینال برسیم. در مجموع باید بگویم وجدانم راحت است چون تا جایی که در توانم بود کمک کردم و اگر موفقیتی هم چه در تیم ملی و چه در پرسپولیس نتوانستیم به دست بیاوریم، چون در توانمان نبود.

 

کاشیما و خط خوردن از تیم ملی، حسرت‌های کاپیتان
مهم‌ترین حسرت از دست دادن بازی با کاشیما و قهرمانی آسیا بود و دیگری خط خوردن از لیست تیم ملی.

 

پیشکسوتان ملوان هویت این باشگاه هستند
زمانی بود که به پیشکسوتان توجهی نمی‌شد، روزهای بدی را گذراند چرا که ملوان پیشکسوتان بزرگی دارد که هویت باشگاه هستند و می‌توانند همیشه کمک کنند؛ خوشبختانه الان پژمان نوری و مازیار زارع کار را به دست گرفته‌اند و با توجه به آشنایی کاملی که دارند می‌توانند کار کنند و خیلی هم الان با آقای میثاقیان شرایط بهتر شده است. امیدوارم که امسال را با بقا در لیگ یک بگذرانند و انشالله برای سال آتی یک تیم قدرتمند و حرفه‌ای را بسازند.

 

کت و شلواری‌ها ملوان، داماش و سپیدرود را به این روز انداختند
صددرصد این اتفاق خواهد افتاد؛ اگر برنامه ریزی درستی صورت بگیرد و با توجه به هوادارانی که این تیم دارد، بدون شک می‌تواند به لیگ برتر بازگردد. متاسفانه در ورزش استان گیلان توجهی صورت نمی‌گیرد و شما اصلا نمی‌توانید متوجه بشوید که دقیقا چه کسی در حال تصمیم گیری برای ورزش در این استان است؛ همین مسئله باعث شده است تا برای بقا در لیگ یک تیم‌های استان گیلان بجنگد چرا که مدیران کت و شلواری دور میز می‌نشینند و تصمیمات بی‌خودی و اشتباهی را درباره این تیم‌ها می‌گیرند.

 

پیشنهاد آلمانی‌ام را رد کردم و لژیونر نشدم
حسینی در پاسخ به سوال لژیونر نشدن خود در فوتبال اروپا گفت: در سال 2007 پیشنهادی از فوتبال آلمان داشتم اما تصمیم گرفتم دو سالی را در فوتبال ایران دنبال کنم و بعد از آن به اروپا بروم که دیگر فرصتش پیش نیامد؛ برایم حسرت نشد چون چندان به آن مسئله دیگر فکری نکردم و خداراشکر قسمت من این بود که در فوتبال ایران دنبال کنم. در فوتبال قابل پیش بینی نیست که شما اگر به فوتبال اروپا میرفتی به موفقیت می‌رسیدی یا خیر؛ الان شما ببینید بازیکنانی مثل آزمون، طارمی و جهانبخش را داریم که می‌توانند در فوتبال اروپا بدرخشند. ما در ایران استعدادهای قوی را داریم که همیشه می‌توانند موفق باشند اما شرایط فوتبال، شرایط خاصی است و شما نمی‌دانید که حتما موفق خواهید شد یا خیر و بستگی به خود بازیکن دارد که چقدر به لحاظ روحی آماده است که بتواند خودش را با شرایط جدید وفق دهد.

 

 

حمایت از پرسپولیس حرف‌های بدون سند است
گاهی اتفاقاتی می‌افتاد و حرف‌هایی بدون سند و مدرک زده می‌شود. ما دوست نداریم از هدف‌مان دور شویم. ولی می‌دانیم چه کارهایی کرده‌اند که پرسپولیس نتیجه نگیرد. الان ولی کاری نداریم. چون اهداف‌ بزرگی داریم. وقتی مربی موفقی دارید ولی پول نمی‌دهید، یا پول بازیکنانی که نائب قهرمان آسیا شده‌اند را نمی‌دهید. این‌ها یعنی چه؟ بررسی کنید می‌توانید بفهمید چقدر به ما سخت گذشته است.

 

پیشکسوتان از دایره ادب خارج نشوند
الان شرایط طوری شده که پیشکسوتان اینطور حرف می‌زنند و جوانان با هم درگیر می‌شوند. از پیشکسوتان خواهش می‌کنم که کری بخوانند که از دایره ادب خارج نباشد. از این فوتبال نمی‌شود لذت برد. باید فوتبالی‌ها کنار هم باشند تا از فوتبال لذت ببریم.

 

پوکر و قهرمانی تحت هر شرایطی می‌چسبد
قهرمانی پس از یک سال تلاش بسیار لذت بخش است و فکر می‌کنم برای من هر موفقیتی خوشحال‌کننده است و از همه مهم‌تر آن‌که ما می‌توانیم دل هواداران خود را شاد کنیم؛ هوادارانی که چند سال نتوانسته بودند قهرمان شوند و خیلی اذیت شدند اما خوشبختانه توانستیم در این چهار سال قهرمانی‌های پرشماری را به دست آوریم و دل آن‌ها را شاد کنیم. به هواداران تیم تبریک می‌گویم و امیدوارم با حمایت و همراهی دوباره آن‌ها بتوانیم برای موفقیت‌های بیشتر بازهم بجنگیم.

 

هرگز 4 و شش نشان نمی‌دهم
کاپیتان پرسپولیس درباره ماجرای درخواست هم‌تیمی‌هایش برای کری خوانی با پیراهن شماره 4 او و عدم انجام این کار گفت: بحث کری‌خوانی برای تماشاگران و هواداران است؛ آن‌هم کری باید در شرایطی باشد که از ادب خارج نشود اما متاسفانه می‌بینیم دوستانی که نباید کری‌خوانی داشته باشند، این کار را انجام می‌دهند و باید بگویم که شخصا علاقه‌ای به کری‌خوانی ندارم. ما باید در زمین فوتبال بازی کنیم و آنجا نتیجه بگیریم و اگر ذهن‌مان را برای نتیجه گرفتن در آنجا آماده کنیم، خیلی بهتر خواهد بود.

 

آینده مدیریت پرسپولیس
آقای رسول پناه در حال تلاش هستند و کار بسیار دشواری هم است؛ چون من درباره این مسائل صحبت کرده بودم در پاسخ به خیلی از دوستان که می‌گفتند پرسپولیس حمایت می‌شود و من همان موقع هم گفتم کدام حمایت و اکنون هم سوالم همان است که چه حمایتی؟ وقتی پنجره های نقل و انتقالاتی باشگاه ما بسته است و نمی‌توانیم پول آقای برانکو را بدهیم، پول بودیمیر، کالدرون و حتی بازیکنان ایرانی را نمی‌توانیم بدهیم، شرایط بسیار سختی را هم داریم و آقای رسول پناه کار بسیار سختی هم دارند و تنها هم هستند و زمان کمی هم برای پرداخت پول آقای برانکو دارند. آقای برانکو زحمت زیادی برای ما کشیدند و حق ایشان هم بوده است و امیدوارم با کمک کارگزار و اسپانسرها بتوانند شرایط را درست کنند.

 

استراماچونی؟ چرا درباره برانکو نمی‌پرسید؟
جلال حسینی درباره جدایی پر سر و صدای استراماچونی از استقلال و قیاس با برانکو گفت: خیلی تفاوت میان این دو سرمربی است؛ آقای استراماچونی بار اول که پول نگرفت ایران را ترک کرد اما آقای برانکو سه بار نامه زد و یکسال طول کشید تا بتواند پولش را بگیرد. آقای برانکو پرسپولیس را دوست داشته و دارد و رابطه بسیار خوبی هم با طرفداران تیم ما دارد و برای هر موفقیتی به تیم ما تبریک می‌گوید.

 

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها