امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۷۵۵۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
رئیس‌جمهور کره جنوبی با اشاره به اختلافات سئول و توکیو در خصوص جبران خسارات ناشی از جنگ جهانی دوم، گفته دولت او همواره آماده مذاکره با ژاپن بر سر این مشاجرات است.
به گزارش پایگاه 598، «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی امروز (شنبه) در هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم گفت که دولت او همواره آماده مذاکره با توکیو بر سر مشاجرات تاریخی است.


به نوشته خبر‌گزاری رویترز، رئیس‌جمهور کره جنوبی در این باره گفت: «ما گفت‌وگو‌هایی را با دولت ژاپن در مورد یک راه‌حل مصالحه‌آمیز داشته‌ایم که می‌توانیم در مورد قربانیان (جنگ‌ جهانی) به توافق برسیم.»

وی در ادامه افزود: «راه برای مذاکرات همچنان باز است.»

مون همچنین همکاری‌های بین دو کره را به عنوان بهترین سیاست امنیتی هم برای کره‌جنوبی و هم برای کره شمالی دانست که از طریق آن، این دو کشور می‌توانند از وابستگی به قدرت‌های نظامی و هسته‌ای رها شوند.

رئیس‌جمهور کره جنوبی در این باره گفت: «هرچه همکاری بین دو کره مستحکم‌تر باشد، امنیت هر دو قوی‌تر خواهد شد.»

وی افزود: «این همکاری به عنوان انگیزه‌ای خواهد بود که به شکوفایی همکاری‌ها با جامعه بین‌الملل منجر می‌شود.»

اختلافات بین ژاپن و کره جنوبی با مشاجرات در خصوص جبران خسارات ناشی از جنگ جهانی دوم آغاز شد و سپس حوزه‌های اقتصادی و امنیتی را هم در بر گرفت.

در پی تصمیم سال ۲۰۱۸ دیوان عالی کره جنوبی در قبال ژاپن، مشاجرات بین این دو کشور افزایش یافت.

دیوان عالی کره جنوبی به یک کمپانی فولاد سازی در ژاپن دستور داد به دلیل مجبور کردن نیروهای کار این کشور به انجام کار اجباری در جریان جنگ جهانی دوم غرامت پرداخت کند.

این دیوان عالی به شرکت فولاد نیپون ژاپن دستور داده ۶۴ هزار و ۳۹۱ پوند را به هر کدام از پنج هزار و ۴۰۱ کارگر کره جنوبی به عنوان غرامت پرداخت کند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها