أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۵۸۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: خبرنگاران قمی در عرصه اطلاع رسانی بیماری کرونا با نگاه کارشناسی خود، خوب عمل کردند و اگر دقت نظرآنان نبود تبعات بیماری چندین برابر می‌شد.
به گزارش پایگاه 598، دکتر محمدرضا قدیر شامگاه سه شنبه در آئین تجلیل از فعالان قرارگاه رسانه‌ای مبارزه با کرونا اظهار داشت: رسانه‌ها اگر نبودند، عمق فاجعه کرونا بیشتر بود و اگر افشاگری‌ها، تیز بینی و دقت نظر خبرنگاران نبود، تبعات این بیماری چندین برابر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه خبرنگاران قمی در عرصه اطلاع رسانی بیماری کرونا با نگاه کارشناسی و خود خوب عمل کردند ادامه داد: قم اولین اپیدمی بحران کرونا بعد از ووهان چین بود و این شرایطی بود که هیچ گونه آمادگی در سوی کادر درمانی وجود نداشت.

وی ابراز داشت: مجموعه مدیریت بحران کرونا در قم و کشور خوب درخشید که باید از استاندار و همه مسئولین دخیل در امر که بحران اول را به خوبی مدیریت کردند تشکر کنیم.

قدیر گفت: تا شب ۲۹ بهمن کسی فکر نمی‌کرد که کرونا وارد قم شده باشد که نمونه‌های گرفته شده از بیماران در آن روزها به آزمایشگاه‌ها ارسال شد و روز بعد پس از تأیید مثبت شدن بیماری کرونا، کمتر از یک ساعت اطلاع رسانی شد و این کاری ارزشمند بود.

وی اضافه کرد: با مثبت شدن بیماری کرونا در بیماران مشکوک به این نتیجه رسیدیم اگر با نهادهای دیگر مشورت کنیم، ممکن است از اطلاع رسانی بیماری ممانعت شود.

قدیر ادامه داد: ما ۳۰ بهمن ورود به بیماری کرونا را اعلام کردیم و با هیچ کجا هماهنگ نکردیم و وزارت بهداشت رسالت خود را در راستای اطلاع به خوبی عمل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کرونا همچنان هست و باید با این ویروس زندگی کنیم و برای تمامی عرصه‌ها پروتکل بهداشتی تدوین شده و معتقدیم چرخ اقتصاد در کنار چرخ سلامت باید بچرخد.

قدیر اضافه کرد: تأمین سلامت معنوی مردم نیز برای ما مهم است و امروز همگان باید احساس کنند که در فضای محرم قرار دارند و در این راستا باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کرد.

وی با اشاره به دیدار روزهای گذشته با مراجع عظام تقلید گفت: همگی مراجع تاکید داشتند که باید در مجالس عزاداری ماسک زد و کسانی که مشکوک به بیماری هستند نباید در مجالس عزاداری حضوری فیزیکی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت ۷۰۰ هیأت مذهبی در استان قم داریم که تعامل خوبی با آنان داشته ایم و نباید به گونه‌ای اقدام شود که بهانه دست دشمنان اهل بیت علیهم السلام و جمهوری اسلامی بیفتد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها