يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۶۴۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
وزارت دفاع تایوان با اعلام عبور یک فروند ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان، گفت، این کشتی جنگی در حال اجرای مأموریت عادی خود بوده و وضعیت در منطقه نیز معمولی گزارش شده است.
به گزارش پایگاه 598، در بحبوحه تنش‌های آمریکا و چین بر سر مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین، یک کشتی جنگی آمریکایی برای دومین بار در دو هفته اخیر از تنگه تایوان عبور کرد.


ناوشکن آمریکایی مجدداً از تنگه تایوان عبور کرد

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع تایوان امروز (دوشنبه) اعلام کرد یک فروند ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در جهت جنوب از تنگه تایوان عبور کرده و به مسیر خود ادامه می‌دهد.

در بیانیه وزارت دفاع تایوان نام این ناوشکن آمریکایی ذکر نشده اما آمده است که این کشتی جنگی در حال اجرای «ماموریت عادی» خود بود و وضعیت در تنگه تایوان نیز معمولی گزارش شده است.

وزارت دفاع تایوان از ارائه جزئیات بیشتر درباره این اقدام خودداری کرد. نیروی دریایی آمریکا نیز هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

در تاریخ هجدهم آگوست بود که ناوشکن «یو.اِس.اِس ماستین» مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده، از تنگه تایوان عبور کرد و ارتش چین نیز این اقدام را «بسیار خطرناک» توصیف کرد.

بعد از آن بود که ارتش چین به نشانه هشدار به آمریکا، دو موشک میان‌بُرد از مدل «دانگ فنگ» به سمت دریای چین جنوبی شلیک کرد.

چند روز پیش اما وزیر دفاع آمریکا با متهم کردن چین به عدم تبعیت از قوانین و اصول بین‌المللی، مدعی شد پکن در حال اعمال فشار سیاسی و اقتصادی به کشورهای مختلف جهان است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها