کد خبر: ۴۷۷۰۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
در ادامه تنش‌های مرزی پکن و دهلی‌نو، ارتش هند در بیانیه‌ای مدعی شده که چین همچنان به فعالیت‌های تحریک‌آمیز خود برای افزایش این تنش‌ها ادامه می‌دهد.
ارتش هند، چین را به انجام فعالیت‌های تحریک‌آمیز در مرز متهم کرد

به گزارش پایگاه 598، در ادامه تنش‌های مرزی پکن و دهلی‌نو، ارتش هند روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که چین به فعالیت‌های تحریک‌آمیز خود برای افزایش این تنش‌ها ادامه می‌دهد.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، ارتش هند در این بیانیه مدعی شد که دهلی‌نو متعهد است تا تنش‌ها در مرز مشترک دو کشور موسوم به «خط کنترل واقعی» را کاهش دهد.

ارتش هند همچنین ادعا کرده که ارتش آزادی بخش خلق چین توافقات در این خصوص را نقض کرده و در حال اجرای رزمایش‌های تهاجمی است.

پکن امروز اعلام کرد که نیرو‌های هندی وارد قلمروی مورد مناقشه مرزی شده و چندین‌بار به نشانه هشدار به سمت یک نیروی گشتی‌ چینی شلیک کرده‌اند.

دهلی نو در پاسخ به پکن مدعی شد که نیروهای ارتش هند در حال ایجاد ممانعت بوده‌اند و از مرز مشترک با چین عبور نکرده‌اند و به هیچ وجه به استفاده از ادوات تهاجمی یا شلیک رو نیاورده‌اند.

تنش‌های مرزی بین چین و هند از آخرین هفته آوریل در خط کنترل مرزی در شرق منطقه لداخ روابط دو کشور را به تیرگی کشانده و دو طرف شاهد شدیدترین نزاع بین دو کشور در حدود ۵۰ سال اخیر بودند. در درگیری‌های ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد)، ۲۰ سرباز هندی کشته شدند.

دوشنبه هفته گذشته ارتش هند از تنش‌های تازه بین نیروهای چینی و هندی در شب ۲۹ و ۳۰ آگوست (شنبه شب و یک‌شنبه) خبر داد و علت آن را تحرکات نظامی ارتش آزادی‌بخش خلق چین در شرق منطقه مرزی «لداخ» اعلام کرد.

از آنجایی که دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز مشخص ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال ۱۹۶۲ بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری‌های مرزی زیادی بین دو کشور رخ داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها