يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۱۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
طبق گزارش رسانه‌ها، نظامیان ایران، روسیه، چین و چندین کشور دیگر در رزمایش ۳۱ شهریور تا ۵ مهرماه «قفقاز ۲۰۲۰» در جنوب فدراسیون روسیه مشارکت می‌کنند.
نظامیان ایران و چین در رزمایش «قفقاز ۲۰۲۰» روسیه شرکت می‌کنند

به گزارش پایگاه 598، با اعلام وزارت دفاع چین نظامیان این کشور در رزمایش ۳۱ شهریور تا ۵ مهر در جنوب روسیه که قرار است با حضور نظامیان چندین کشور شامل ایران و پاکستان برگزار شود، شرکت می‌کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیدپرس، وزارت دفاع چین اعلام کرد، نظامیان چین در رزمایش مشترک موسوم به «قفقاز ۲۰۲۰» در تاریخ ۲۱ تا ۲۶ سپتامبر (۳۱ شهریور تا ۵ مهر) در جنوب روسیه حضور می‌یابند.

طبق اعلام این وزارتخانه، نظامیان چین در رزمایش قفقاز ۲۰۲۰ با خودروهای زرهی و تسلیحات سبک شرکت می‌کنند و این تجهیزات را جدیدترین هواپیمای ترابری ساخت چین به روسیه منتقل خواهد کرد.

وزارت دفاع چین خبر داد، تمرکز این رزمایش روی تاکتیک‌های دفاعی، محاصره کردن و فرماندهی و کنترل صحنه نبرد خواهد بود.

این نهاد عالی رتبه نظامی و دفاعی چین افزود، رزمایش قفقاز ۲۰۲۰ در موضوع روابط چین و روسیه در این برهه که کل جهان در حال مبارزه با همه‌گیری (ویروس کرونا) است، معنای خاصی دارد.

آسوشیتدپرس همچنین گزارش داد، در رزمایش قفقاز ۲۰۲۰ قرار است نظامیان ایران، بلاروس، ارمنستان، پاکستان، میانمار و برخی دیگر از کشورها هم حضور داشته باشند.

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش خود به سابقه همکاری‌های نظامی، دفاعی و سیاسی چین و روسیه اشاره کرد.

در گزارش آمده است: «چین و روسیه از دو دهه قبل و ایجاد "مشارکت استراتژیک جامع"، در حال همکاری نزدیک و فزاینده در مسائل نظامی و دیپلماسی بوده‌اند و قسمت اعظم این همکاری‌ها برای مقابله با نفوذ ایالات متحده بوده است. ارتش‌هایشان به طور مرتب رزمایش‌های مشترک برگزار می‌کنند و این دو کشور در مسائل مختلف در سازمان ملل از قبیل سوریه و کره شمالی از یکدیگر حمایت کرده‌اند».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها