يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۷۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آقای گل ایرانی فقط یک دقیقه فرصت خواست؛
ستاره ایرانی پورتو در نخستین دقیقه بازی رسمی برای تیم جدیدش توانایی‌های خود را به نمایش گذاشت.
به گزارش پایگاه 598، در یکی از مسابقات هفته اول فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ برتر پرتغال، تیم پورتو که برای نخستین بار مهدی طارمی را در یک دیدار رسمی در فهرست و جزو نفرات ذخیره داشت، از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد امروز یکشنبه(به وقت ایران) مقابل براگا، تیم سوم جدول فصل قبل قرار گرفت.


آندره کاسترو در دقیقه ۲۰ موفق به گلزنی برای براگا شد، اما یاران مهدی طارمی پس از آن نمایش هجومی ارائه کردند و توانستند به دو گل در دقایق تلف شده نیمه اول توسط سرجیو اولیویرا و الکس تلیس دست پیدا کنند.

در حالی که بازی با برتری ۲ بر یک پورتو در جریان بود، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر پرتغال با حضور ستاره ایرانی‌اش در زمین توانست یک بار دیگر به گل برسد و خیال خود را راحت کند.

 


مهدی طارمی که در دیدارهای تدارکاتی پیش فصل نمایش درخشانی ارائه داده و موفق به گلزنی هم شده بود، در دقیقه ۸۷ به‌عنوان سومین تعویضی تیمش جانشین ژسوس مانوئل مکزیکی شد که تنها یک دقیقه پس از ورود به زمین شایستگی‌های خود را اثبات کرد و بازی درخشان خود را به نمایش گذاشت.


ستاره ایرانی پورتو و آقای گل فصل گذشته لیگ برتر پرتغال تنها یک دقیقه بعد از تعویض، نفوذ تند و تیزی از جناح راست زمین داشت که پس از ورود به محوطه جریمه براگا با خطای تورمنا، مدافع برزیلی حریف سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.


طارمی که فصل گذشته ۷ بار در ریو آوه پنالتی گرفته و در لیگ برتر پرتغال بهترین عملکرد را از این نظر داشت، برخلاف سال قبل که پنالتی‌های تیمش را می‌زد، مقابل براگا پنالتی‌زن اول تیمش نبود تا الکس تلیس که گل دوم پورتو را به ثمر رسانده بود، پنالتی این تیم را با شوت به سمت راست و دور از دستان دروازه‌بان حریف تبدیل به گل کند.


پورتو که سال گذشته به قهرمانی در لیگ برتر پرتغال دست یافته بود، در نخستین بازی فصل جدید با حضور کوتاه مدت، اما تاثیرگذار مهدی طارمی موفق شد به برتری ۳ بر یک خانگی مقابل براگا برسد و شروع درخشانی در این رقابت‌ها داشته باشد.

 


طارمی در فصل اخیر لیگ برتر پرتغال ۱۸ گل در ۳۰ مسابقه به ثمر رسانده، ۲ پاس گل داده و ۷ پنالتی گرفته بود که در نخستین بازی با پیراهن پورتو نیز فوق‌العاده ظاهر شد تا ثابت کند مسؤولان این باشگاه بی‌دلیل او را خریداری نکرده‌اند.


بدون تردید شروع فوق‌العاده‌ای که طارمی پس از یک دقیقه ورود به زمین با گرفتن پنالتی مقابل براگا داشت، می‌تواند او را امیدوار کند تا از هفته دوم و دیدار مقابل بواویستا از ابتدا در ترکیب تیمش قرار بگیرد.

 


منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها