کد خبر: ۴۷۸۰۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۰۳ مهر ۱۳۹۹
دیکتاتوریسم آمریکایی؛
طی یک مصاحبه جنجالی روز چهارشنبه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که حتی اگر در انتخابات هم پیروز نشود از سمت ریاست جمهوری ایالات متحده کناره گیری نخواهد کرد. وی افزود: با نتیجه رای گیری کاری ندارد و باید دیوان عالی آمریکا دستور بدهد که کناره‌گیری کند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، طی یک مصاحبه جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که حتی اگر در انتخابات هم پیروز نشود از سمت ریاست جمهوری ایالات متحده کناره گیری نخواهد کرد.


وی افزود: با نتیجه رای گیری کاری ندارد و باید دیوان عالی آمریکا دستور بدهد که کناره‌گیری کند. بعد از مرگ یکی از قاضیان دیوان عالی «روث گینزبرگ»، تقریبا دیوان عالی آمریکا زیر نظر ترامپ است.

ترامپ در کاخ سفید افزود: "من فکر می کنم ریاست جمهوری به تصمیم دیوان عالی بستگی دارد و من فکر می کنم داشتن 9 قاضی بسیار مهم است."

طبق شواهد به نظر میرسد ترامپ تصمیم میگرد که کسی نامزد شود، همینطور اعلام کرده است، هنوز پنج قاضی زن استیناف را در نظر دارد.

وی اذعان کرد: "شخصی که من قرار خواهم داد بسیار واجد شرایط و کاملاً درخشان بوده و همچنین دارای بالاترین درجه علمی دانشگاه و بالاترین اعتبار است من نمی توانم تصور کنم که چرا یک دموکرات به این شخص رأی نمی دهد."

در همین خصوص سناتور چاک شومر گفت: دونالد ترامپ یک دیکتاتور نیست و مردم آمریکا هم به او اجازه دیکتاتوری نخواهند داد. این سناتور دمکرات در ادامه با حملاتی تند به ترامپ او را فردی بی‌آبرو، بدون صداقت و همچنین بدون هیچ تقیدی به ارزش‌ها و باورهای مردم آمریکا دانست.

به گزارش ایرنا، شومر در گفتگو با برنامه زنده cnn گفت: ترامپ لیاقت ریاست جمهوری بر آمریکا را ندارد و امیدوارم او درس‌های خوبی از یک دوره ریاست جمهوری خود بگیرد. ترامپ چه بخواهد چه نخواهد در صورت شکست باید به صورت مسالمت‌آمیز قدرت را تحویل دهد.

انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برای انتخاب رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و معاون او برگزار خواهد شد. این انتخابات پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا است. برنده انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ کارش را آغاز می‌کند. ترامپ بارها سیستم رای‌گیری را زیر سوال برده و از هم‌اکنون مدعی تقلب در انتخابات سوم نوامبر است.

* ترجمه از نیما رحیمی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها