کد خبر: ۴۷۸۶۴۴
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۱۴ مهر ۱۳۹۹
شماره ۸۱ ؛تقدیم به علی کریمی و عابدزاده!
کمتر تصویری از حامد لک در جشن انتهای بازی منتشر شد اما او پایه مهم صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان بود.
به گزارش پایگاه 598، درست از زمانی که بحث حضور حامد لک در پرسپولیس مطرح شد، عده‌ای به انتقاد از یحیی گل‌محمدی و کادر فنی او برای چنین انتخابی به جای علیرضا بیرانوند، شماره یک تیم ملی پرداختند ولی آنها به انتخاب خود اعتقاد داشتند. لک هم  از روز اول و بازی رفت مرحله گروهی مقابل التعاون عربستان خودنمایی کرد و سنگ تمام گذاشت. او با واکنش‌های تماشایی خود مقابل تیم صدرنشین گروه C که دو برد پُر گل به دست آورده بود،  درخشید و تبدیل به چهره برتر تیمش در آن دیدار شد.

بازی دوم مقابل التعاون عربستان هم فرصت دیگری برای حامد لک بود تا خودی نشان دهد که او دوباره دروازه پرسپولیس را بسته نگه داشت تا دومین برد و دومین کلین‌شیت را به دست بیاورند و به رده اول گروه بروند.

 

 

سومین بازی لک با پیراهن پرسپولیس مقابل الدحیل قطر نیز با وجود عملکرد خوب او همراه با کلین‌شیت نبود و این گلر خوش قامت، دروازه‌اش را روی پنالتی المعز علی، بهترین گلزن جام ملت‌های ۲۰۱۹ باز شده دید.

دروازه‌بان منتخب گل‌محمدی، در چهارمین بازی هم به مهاجمان الشارجه امارات که در دو بازی اخیرشان برابر الدحیل و التعاون ۱۰ گل زده بودند، اجازه گلزنی نداد تا نقش ویژه‌ای در برد ۴ بر صفر تیمش ارائه دهد.

 

 

حامد لک که انتظارها را از خود بالا برده بود، باید مقابل ستاره‌های نامی السد قطر در مرحله یک هشتم نهایی هم بازی‌های خوب خود با پیراهن شماره ۸۱ سرخ را ادامه می‌داد؛ شماره‌ای متفاوت برای گلرهای پرسپولیسی که اغلب عشقشان احمد عابدزاده است مگر آنکه پای علی کریمی وسط باشد! 

دروازه‌بان اول پرسپولیس پس از واکنش‌های درخشان مقابل شاگردان ژاوی ازجمله سانتی کازورلا، عبدالکریم حسن و ... که هر یک در فوتبال آسیا و جهان شناخته شده هستند، دوباره در برد تیمش رد پایی از نام خود گذاشت.

 

 

پس از پنج مسابقه شگفت‌انگیز که برای حامد لک و هواداران پرسپولیس ناباورانه پشت سر گذاشته شده بود، جدال با پاختاکور ازبکستان هم خوان دیگری بود که این گلر باید از آن عبور می‌کرد که مثل بازی‌های قبل توانست این کار را برابر مهاجمان بلندقامت و زهردار حریف انجام دهد و پنجمین کلین‌شیت خود را ثبت کند.

 

حامد لک که تا مرحله نیمه نهایی به‌عنوان برترین دروازه‌بان آسیا از نظر تعداد کلین‌شیت معرفی شده و بالاتر از برد جونز، دروازه‌بان سابق لیورپول و کنونی باشگاه النصر عربستان قرار گرفته بود، یک بازی دیگر برای اینکه نشان دهد بی‌دلیل انتظار پوشیدن پیراهن پرسپولیس را نمی‌کشید، فرصت داشت؛ تقابل با النصر عربستان و عبدالرزاق حمدالله، بهترین گلزن سالیان اخیر لیگ حرفه‌ای عربستان و تیم ملی مراکش.

 

 

روند کلین‌شیت‌های لک با یک پنالتی دیگر و ضربه چیپ عبدالرزاق حمدالله شکسته شد، اما او که هیچ گلی در جریان ۷ مسابقه آسیایی نخورده بود، در خروج‌ها و شوت‌های حریفان نیز مطمئن ظاهر شد که جدی‌ترین آنها در وقت‌های اضافه بود تا بازی را به ضربات پنالتی ببرد. او که فصل گذشته پنالتی‌گیرترین دروازه‌بان فوتبال ایران بود و همواره خود را در ضربات پنالتی درخشان نشان داد، نتوانست سه پنالتی اول سعودی‌ها را در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان بگیرد ولی توانست پنالتی چهارم را با شیرجه عالی به سمت راست دروازه از مایکون برزیلی بگیرد تا سرخ‌ها با پنالتی پنجمِ شجاعی به فینال آسیا بروند.

 

 

شاید خیلی‌ها قبل از پیوستن حامد لک به پرسپولیس این حرف را به او می‌زدند که چرا چنین انتخاب پُرریسکی انجام می‌دهد و به تیمی می‌رود که چهار قهرمانی پیاپی را در لیگ برتر به دست آورده و شاید شیرینی قهرمانی در فوتبال ایران برای هواداران سرخ، شیرینی و جذابیتی مثل قهرمانی با تیم دیگر را نداشته باشد ولی شاید او این فکر را داشت که حالا نوبت درخشش با پیراهن پرسپولیس، تاثیرگذاری در صعود تیمش به فینال لیگ قهرمانان و شاید هم قهرمانی در آسیا باشد تا نام او را مثل دیگر فعلی بازیکنان پرسپولیس در تاریخ ثبت کند.

لک با وجود دوران سخت در شروع کارش با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ، توانست در ۷ مسابقه، ۵ کلین‌شیت کند و فقط دو بار دروازه‌اش را با پنالتی دو ستاره فوتبال آسیا باز شده ببیند و مهم‌تر از همه پنالتی سرنو‌شت‌ساز سرخ‌ها برای رسیدن به فینال را بگیرد؛ قصه‌ای شبیه داستا‌ن‌های شاه و پریانی که البته در فوتبال همیشه احتمال وقوعش هست اگر مرد سختی‌هایش باشی.

 

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها