أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۹۱۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۲۲ مهر ۱۳۹۹
وزیر امور خارجه چین گفته پکن و اعضای اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا باید با یکدیگر همکاری کنند تا آشوب‌گری‌های خارجی در دریای چین جنوبی را خنثی سازند.
هشدار پکن نسبت به دخالت‌های خارجی در دریای چین جنوبی

به گزارش پایگاه 598، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) نسبت به دخالت‌های خارجی در دریای چین جنوبی هشدار داد و این گونه اقدامات را آشوبگری توصیف کرد.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، وزیر امور خارجه چین در این خصوص گفت پکن و اعضای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا باید با یکدیگر همکاری کنند تا «آشوب‌گری‌های خارجی» در دریای چین جنوبی را خنثی سازند.

وانگ یی که در حال حاضر به مالزی سفر کرده در این باره جزئیاتی ارائه نکرد.

پیشتر نیز «هشام‌الدین حسین»، وزیر امور خارجه مالزی، طی یک کنفرانس خبری مشترک گفته بود که مناقشات در مورد دریای چین جنوبی باید از طریق گفتگوی منطقه‌ای و به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل شود.

بر اساس گفته یکی از سخنگو‌های ارتش چین روز جمعه ناوشکن «جان مک‌کین» آمریکا وارد آب‌های مورد مناقشه «جزایر پاراسل» در دریای چین جنوبی شد.

این سخنگو که اشاره‌ای به نام او نشده با انتشار پیامی در صفحه اجتماعی «وی‌چت» نوشته بود: «تقاضا داریم آمریکا فوراً این اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند و عملیات‌های نظامی در دریا و هوا را کاملاً کنترل و محدود کند.»

«جزایر پاراسل» نام مجمع‌الجزایری در دریای چین جنوبی است که چین، ویتنام و تایوان بر سر آن مناقشه دارند.

مناطق مورد منازعه در دریای چین جنوبی مورد ادعای پنج کشور از جمله چین است. در حال حاضر چین بخش عمده‌ای از این مناطق را تحت کنترل خود دارد.

آمریکا با ارسال منظم ناوشکن‌ها و ناو هواپیمابرهای خود در تلاش است تا سیطره دریایی چین بر این مناطق مورد منازعه را به چالش بکشد. پکن بارها این اقدام آمریکا را تحریک آمیز توصیف کرده و از آمریکایی‌ها خواسته تا آب‌های منطقه را ترک کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها