يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۳۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۲۷ مهر ۱۳۹۹
ارمنستان از انهدام ۴ تانک جمهوری آذربایجان خبر داد
علیرغم اعلام اجرایی شدن آتش‌بس دوم میان ایروان و باکو، درگیری‌ها بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی ادامه دارد و ارمنستان از انهدام 4 تانک جمهوری آذربایجان خبر داد.
آتش‌بس دوم هم شکست خورد| ارمنستان از انهدام 4 تانک جمهوری آذربایجان خبر داد

به گزارش پایگاه 598، «شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان امروز یکشنبه اعلام کرد یگان‌های نظامی ارتش حکومت خودخوانده منطقه قره‌باغ کوهستانی چهار تانک جمهوری آذربایجان را که از سمت جنوب حمله می‌کردند، منهدم کرده است.

به گزارش «آرمن پرس»، او در شبکه‌های اجتماعی افزود در جبهه جنوبیِ منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی، دشمن (جمهوری آذربایجان) تعدادی زیادی پهپاد و سیستم‌های توپخانه‌ای به کار گرفته است.

این در حالی است که از بامداد امروز (یکشنبه) توافق آتش‌بس جدیدی میان دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان اجرایی شد. اما مانند توافق آتش‌بس اول، مقام‌های باکو و ایروان از همان ساعات ابتدایی یکدیگر را به نقض توافق متهم کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در ساعات اولیه امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای، نیروهای مسلح ارمنستان را به حملات خمپاره‌ای به مواضع جمهوری آذربایجان در امتداد خط تماس منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی متهم کرد.

پیش از آن نیز، ارمنستان بامداد امروز، جمهوری آذربایجان را به نقض توافق آتش‌‌بس که از ساعاتی قبل اجرایی شده بود متهم و سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد: «دشمن از ساعت ۰۰:۰۴ تا ۰۲:۴۵ اقدام به شلیک گلوله‌های خمپاره در جهت شمالی و از ۰۲:۲۰ تا ۰۲:۴۵ اقدام به شلیک راکت در جهت جنوب کرد.»

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده که ارمنستان باید از منطقه قره‌باغ خارج شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها