أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۰۰۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۱۱ آبان ۱۳۹۹
سرنوشت مدافع الریان در دست پرسپولیس و FIFA
باشگاه پرسپولیس موضع رسمی خود در قبال جدایی شجاع خلیل زاده را اعلام کرده و مدعی شده راضی به صدور رضایتنامه مدافع سابق خود نیست و ITC وی را صادر نخواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598، تابستان لیگ شانزدهم بود که پرسپولیس با باشگاه ریزه اسپور به مشکل برخورد و بازگرداندن مهدی طارمی از ترکیه به دردسری بزرگ برای آنها تبدیل شد. ثبت قرارداد طارمی با ریزه اسپور ترکیه و در ادامه بازگشت وی به پرسپولیس باعث شد تا پرسپولیس و مهدی طارمی با جرایم و محرومیت‌هایی مواجه شوند.

 

اکنون این داستان به شکلی دیگر برای این باشگاه در حال تکرار است. شجاع خلیل زاده که فصل گذشته و در زمان مدیریت ایرج عرب قراردادش را با این باشگاه تمدید کرده بود، به واسطه بندی که در آن همکاری برای فصل جدید را منوط به شروط مالی و توافق در این زمینه می‌کرد، قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ کرد.

باشگاه پرسپولیس اما اکنون مدعی است که توافق جدیدی با این بازیکن داشته که او را از عقد قرارداد با باشگاه جدیدش  (الریان قطر) منع می‌کند. در این زمینه خلیل زاده که از چندی پیش با پیراهن شماره 3 الریان رسما در این باشگاه رونمایی شد، با اعلام باشگاه پرسپولیس به صورت غیرقانونی در قطر حضور دارد و مراحل قانونی اقدام در این زمینه از سوی پرسپولیس دنبال خواهد شد.

 

امیرعلی حسینی، معاون حقوقی و بین الملل باشگاه پرسپولیس در آخرین صحبت‌هایش در این زمینه مدعی شد: صادر شدن ITCهم به مدیریت باشگاه مربوط است. احتمالا مدیر باشگاه می‌خواهد طرح دعوی کند و به احتمال زیاد باشگاه با درخواست باشگاه قطری مخالفت می‌کند. وقتی اختلافی بین باشگاه و بازیکن هست، اینطور نیست که بازیکن دیگر نتواند بازی کند. احتمالا از ITC موقت استفاده خواهد شد و او می‌تواند بازی کند. با این حال وقتی ما مخالفت خود را اعلام می‌کنیم، پرونده‌ای در فیفا باز می‌شود و باید مستندات خود را ارائه کنیم.

 


حامد مومنی، کارشناس بخش بین الملل و مسوول تی ام اس فدراسیون فوتبال در توضیح این مورد و اختلاف نظری که بین باشگاه پرسپولیس و الریان شکل گرفته اینطور توضیح می‌دهد: درخواست ITC از سوی باشگاه را باید باشگاه مبدا حداکثر بعد از هفت روز پاسخ دهد. اگر طی این مدت پاسخی داده نشود، ظرف 14 روز به صورت اتوماتیک این مجوز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در این فرصت هفت روزه باید این مجوز صادر یا رد شود و مسوولیت رد کردن درخواست با باشگاه مبدا (در اینجا باشگاه پرسپولیس) خواهد بود. در حال حاضر درخواست الریان رسیده اما باشگاه پرسپولیس هنوز پاسخی به آن نداده است. اگر باشگاه پرسپولیس به دنبال ریجکت ITC باشد، پرونده در فیفا باز خواهد شد و در آن باید ادله خود در این خصوص را توضیح دهد و قانع کند.

 

مومنی با اشاره به اینکه ممکن است طی زمان بررسی پرونده، بازیکن برای باشگاه مقصد و جدید خود به بازی بپردازد گفت: اصل فیفا همواره بر این است که جلوی بازی کردن بازیکن نباید گرفته شود. بر این اساس ITC موقت تا زمان اعلام رای فیفا و کمیته انضباطی صادر خواهد شد تا بازیکن برای تیم خود به بازی بپردازد. طی این مدت باشگاه خواهان یک سال نیز فرصت خواهد داشت تا اعتراض خود را اعلام کند. با این حال در اینگونه پرونده‌ها چون پای بازی کردن بازیکن قرار دارد، فیفا خیلی زود به پرونده رسیدگی می‌کند و در صورت درخواست باشگاه پرسپولیس این پرونده بررسی و خیلی زود اعلام خواهد شد.

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها