کد خبر: ۴۸۰۱۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۱۲ آبان ۱۳۹۹
نیروهای ترکیه، سرانجام صبح امروز به طور کامل از بزرگترین پایگاه نظامی خود موسوم به «مورک» واقع در حومه شمالی استان «حماه» خارج شدند.
ترکیه از بزرگترین پایگاه نظامی خود در سوریه خارج شد

به گزارش پایگاه 598، نیروهای ترکیه، صبح امروز (دوشنبه، دوم نوامبر) به طور کامل از پایگاه «مورک» واقع درحومه شمالی استان «حماه» که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی  آنکارا در سوریه است، خارج شدند.

خبرگزاری آلمانی به نقل از منابع آگاه محلی در شهرک مورک نوشت: ده‌ها خودروی نظامی و کامیون حامل تجهیزات لجستیکی و تیرهای سیمانی بامداد امروز‌، به طور کامل پایگاه نظامی مورک در استان حماه را ترک کردند. این پایگاه بیش از یک سال است که در محاصره نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

به گفته این منابع، تلاش برای تخلیه این پایگاه طی دو روز گذشته به صورت ۲۴ ساعته ادامه داشت.

منابع نزدیک به نیروهای دولتی سوریه نیز می‌گویند که ارتش سوریه نیز با استفاده از تجهیزات مهندسی خود، کلیه تپه‌های خاکی ایجاد شده از سوی نیروهای ترکیه در اطراف این پایگاه را تخریب خواهد کرد. پایگاهی که در جاده بین‌المللی دمشق به حلب واقع شده بود.

این پایگاه ترکیه طی دو ماه گذشته شاهد تظاهرات صدها نفری مردم سوریه بود که خواستار خروج نیروهای ترکیه از بزرگترین پایگاه نظامی خود در خاک سوریه بودند.

نیروهای ترکیه نیز در ۲۰ اکتبر گذشته، تخلیه پایگاه مورک را کلید زدند و نخستین نوبت خروج تجهیزات نظامی و لجستیکی از این پایگاه در این تاریخ صورت گرفت.

چهارشنبه هفته پیش نیز ترکیه پست دیدبانی خود در شیرمغار واقع در حماه را برچید.

منابع خبری معارض در سوریه اواخر مهرماه اعلام کرده بودند که نظامیان ترکیه در حال برچیدن پستهای دیدبانی خود در «مورک»، «شیر مغار»، «الصرمان» و «معر حطاط» در دو استان حماه و ادلب هستند.

اما این منابع ادعا کردند که نظامیان ترکیه در «کنصفرة» و «قوقفین» در ریف جنوبی إدلب و روستای «العنکاوی» در «سهل الغاب» واقع در غرب حماه مستقر خواهند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها