أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۰۳۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۱۸ آبان ۱۳۹۹
گیم اف ترونز- اپیزود پورتو
سیستم و چیدمان بازیکنان توسط کنسیساو به روال معمول پیش خواهد رفت و مارگا در اکثر مسابقات به عنوان بازیکن اصلی به زمین خواهد رفت.
به گزارش پایگاه 598، آبی و سفید پوشان پورتو فصل جاری را با فراز و نشیب های فراوانی آغاز کردند. پورتو که مدافع قهرمانی لیگ پرتغال است تا اینجای فصل (هفته ۶) در جایگاه چهارم جدول و فاصله ۶ امتیازی با صدر جدول قرار دارد. در مقابل وضعیت پورتو در پایان دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تا حدی بهتر به نظر میرسد. پورتو در لیگ قهرمانان با ۶ امتیاز از سه مسابقه پس از منچستر سیتی ۹ امتیازی در رده دوم گروه قرار دارد و در صورت موفقیت در دور برگشت مرحله گروهی احتمالا از گروه خود صعود خواهد کرد. 

 

اما مطلب جذاب برای فوتبال دوستان ایرانی جایگاه مهدی طارمی مهاجم ارزشمند این تیم در معادلات سرمربی تیم سرجیو کنسیساو، می باشد. کنسیساو اکثرا تیم را با ترکیب محافظه کارانه ۴-۵-۱ و با تک مهاجم به زمین میفرستد. در تمامی مسابقات این فصل موسی مارگا بازیکن تنومند اهل مالی به عنوان تک مهاجم تیم در ترکیب اصلی قرار گرفته است. تنها در دو مسابقه ترکیب تیم به چیدمان ۴-۴-۲ تغییر کرد که اوانیلسون ۲۱ ساله برزیلی در کنار مارگا با ورود به ترکیب اصلی تیم به عنوان مهاجم دوم به کار گرفته شد. 

 

مارگا بازیکن مورد اعتماد کنسیساو میباشد که چهارمین فصل خود را در پورتو تجربه میکند. این بازیکن در فصل گذشته ۴۵ بار در ترکیب تیم قرار گرفت و تنها ۱۵ بار موفق به گلزنی شد. مارگا در فصل گذشته در ۳۲ مسابقه از ۴۵ مسابقه که وارد زمین شد بدون گلزنی به رختکن رفت . یکی از  ایراداتی که به روش مربیگری کنسیساو وارد است، استفاده بیش از حد از مارگا در تمامی مسابقات لیگ و جام حذفی می باشد، که باعث افت شدید بدنی این بازیکن در انتهای فصل می‌شود. 


 با بررسی فصل جاری، می توان پیش بینی کرد که سیستم و چیدمان بازیکنان توسط کنسیساو به روال معمول پیش خواهد رفت و مارگا در اکثر مسابقات به عنوان بازیکن اصلی به زمین خواهد رفت. در نتیجه رقابت برای مهاجم دوم میان طارمی و اوانیلسون برزیلی بسیار تنگاتنگ خواهد شد. تا اینجای فصل اوانیلسون تنها یک گل در ۱۸۱ دقیقه بازی به ثمر رسانده است. در مقابل طارمی تنها ۱۰۳ دقیقه وقت خودنمایی داشته که در گلزنی ناموفق بوده. البته باید یادآوری کنیم که طارمی همواره به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده که باعث می شود که زمان لازم برای خودنمایی را دارا نباشد. 

 

در فوتبال شرایط برای بازیکنان تغییر می‌کند.طارمی در انتظار یک فرصت کافی و اعتماد سرمربی است و شاید به همین دلیل در آخرین فهرست تیم ملی حضور ندارد. 
طرح از سبحان ضرغامی.

 

اوانیلسون برزیلی بیست و یک ساله اولین فصل حضور در اروپا را تجربه میکند. تاریخچه پورتو نشان می دهد که این تیم نگاهی ویژه به درآمد زایی از طریق انتقال بازیکنان دارد. اکثرا بازیکنان از کشورهای آمریکای جنوبی خریداری شده و با انتقال به تیم های مطرح اروپایی، حساب بانکی باشگاه را پر میکنند. به همین منظور باشگاه برای جلب مشتری دقایق زیادی به این بازیکنان بازی خواهد داد. این مسئله می‌تواند باعث شود که در مقطعی اوانیلسون به طارمی ترجیح داده شود. اما درصورتی که اوانیلسون با عملکرد ناامید کننده ای  این مقطع را پشت سر بگذارد، طارمی به سادگی به ترکیب اصلی وارد می‌شود. 

 

اما آیا این امکان وجود دارد که مارگا از ترکیب کنار گذاشته شود؟ پاسخ به این سوال مقدار زیادی بستگی آینده کنسیساو در پورتو دارد. در صورتی که تا نیم فصل روند نتیجه گیری تیم به همین شکل پیش برود، کنسیساو با خطر اخراج مواجه خواهد شد. این مسئله باعث خواهد شد که حتی کنسیساو در ادامه مسابقات به طارمی را به مارگا ترجیح دهد تا بلکه تغییری در خط حمله به وجود آورد. و در صورت اخراج کنسیساو، سرمربی بعدی احتمالا به طارمی بیشتر اعتماد خواهد کرد. 

 

نکته مهم دیگر در مورد مارگا این میباشد که فصل جاری، آخرین فصل قرارداد وی با پورتو است. ارزش فعلی این بازیکن ۲۰ میلیون برآورد شده که مقداری با واقعیت فاصله دارد. البته پورتو تا نیم فصل وقت فروش این بازیکن را دارد و در غیر این صورت در انتهای فصل مارگا بازیکن آزاد خواهد شد. به نظر نمیرسد که باشگاه تمایل به تمدید قرارداد با مارگا را داشته باشد و انتقال آزاد او احتمالا به کشورهای عربی یا چین در انتهای فصل قابل پیش بینی خواهد بود. 

 

با توجه به قرارداد چهار ساله طارمی با پورتو، به نظر میرسد باشگاه این بازیکن ملی پوش ایرانی را به عنوان جایگزین مارگا در تیم نظر گرفته است. احتمالا طارمی در جام حذفی به عنوان بازیکن اصلی به زمین برود تا برای جایگزینی مارگا آماده سازی شود. اما در بازی های لیگ و لیگ قهرمانان اروپا مهدی باید صبور باشد که با مقداری لغزش از مارگا و اوانیلسون به ترکیب اصلی راه پیدا کند.

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها