أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۰۵۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۰ آبان ۱۳۹۹
شاکری:
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بازار مسکن در ماه های آینده به یک ثبات قیمتی و آرامش خواهد رسید، اما ریزش چشمگیر در قیمت مسکن رخ نخواهد داد، هر چند که شاید قیمت ها کمی پایین بیاید اما کاهش ها همانند روند کاهشی دلار نیست.

به گزارش پایگاه 598، اقبال شاکری  با اشاره به آینده بازار مسکن، گفت: برخی کارشناسان اعلام می کنند که با تغییر معادلات سیاسی در عرصه بین المللی و کاهش قیمت ارز در داخل کشور، قیمت مسکن نیز روند نزولی به خود خواهد گرفت، اما به نظر من بازار مسکن دارای عوامل تأثیرگذار و مهم تری است که تغییر در آن ها بر بازار مسکن موثر خواهد بود و تلاطمات ارزی در این عرصه اثرگذار نیست.

قیمت مسکن کاهش خواهد یافت اما ریزش چشمگیر بعید است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من معتقدم که قیمت مسکن در چهار ماهه پایان سال جاری افزایش یا کاهش چشمگیری نخواهد داشت، البته بازار به یک ثبات قیمتی و آرامش خواهد رسید که این مسئله در میزان معاملات اثرگذار است، اما کاهش چشمگیر در قیمت مسکن رخ نخواهد داد، هر چند که شاید قیمت ها کمی پایین بیاید اما کاهش ها همانند روند کاهشی دلار نیست.

تحولات جاری در قیمت گذاری بازار مسکن اثر ندارد

وی گفت:  تحلیل بازار مسکن در سال های اخیر نشان می دهد که تحولات جاری در قیمت گذاری بازار اثر ندارد، بلکه تحولات اساسی می تواند روند قیمت ها را نزولی کند که متأسفانه در هفت سال اخیر دولت هیچ اقدامی برای ایجاد تحول اساسی صورت نداده است.

شاکری تصریح کرد: مهم ترین مولفه برای بهبود بازار مسکن و کاهش قیمت ها، تولید گسترده و انبوه مسکن است، قطعا با افزایش ساخت و ساز میزان عرضه از تقاضا پیشی می گیرد و این مسئله موجب شکسته شدن قیمت خواهد شد.

بازار مسکن در دست دلالان است؛ سوداگران مهار شوند، قیمت ها تعدیل می شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: متأسفانه در سال های اخیر بازار مسکن به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده و این بازار در دستان سفته بازار و دلالان قرار دارد، از این رو آن ها به راحتی زیر بار کاهش قیمت ها نخواهند رفت. از طرفی حال که ما مشاهده می کنیم که فضای روانی جامعه در بازار مسکن و تمام بازارهای اقتصادی اثرگذار است، چرا دولت اقدام به فضاسازی مثبت در داخل کشور نمی کند تا از این طریق بازارها به تعادل برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها