يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۰۵۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۲۱ آبان ۱۳۹۹
یحیی و همه سناریوهای جذب بازیکن
در کنار اخبار مربوط به جذب بازیکنان جدید برای پرسپولیس، این باشگاه امیدوار است روز شنبه در خصوص آل کثیر تجدید نظر صورت گیرد.
به گزارش پایگاه 598، طی روزهای اخیر صحبت‌های زیادی درباره گزینه‌های نقل و انتقالاتی پرسپولیس شکل گرفته، بعید است اتفاق خاصی در خصوص لیست ورودی جدید برای این باشگاه رخ دهد و سرخ‌ها تا نیم فصل به همین شکل به کار خود ادامه خواهند داد، مگر اینکه جذب بازیکنی از لیگ دسته اول یا آزاد در دستور کار کادرفنی و باشگاه قرار گیرد.

 

با توجه به جدایی شجاع خلیل زاده و محرومیت عیسی آل کثیر، پرسپولیس به شدت از دو پست مدافع میانی و مهاجم در فقر به سر می‌برد و این در حالیست که صعود سرخ‌ها به فینال آسیا با شرایط کنونی با نگرانی بزرگی از این جهت همراه شده است. در عین حال در صورت جذب نفرات جدید نیز آنها قادر نخواهند بود از بازیکنان تازه به خدمت گرفته شده سود ببرند. با این حال یحیی گل محمدی برای دستیابی دوباره به موفقیت در لیگ داخلی، امیدوار به جذب نفرات جدید خواهد بود.

در حال حاضر اسامی مختلفی حول نام باشگاه پرسپولیس در لیست نقل و انتقالاتی شنیده می‌شود. رضا قوچان نژاد جذاب‌ترین نامی است که به تازگی به باشگاه پرسپولیس لینک شده و ابراهیم شکوری، معاون اجرایی باشگاه نیز در تازه‌ترین گفتگوی خود این موضوع را تایید کرده است. با این حال خبرنگاران نزدیک به گوچی مدعی هستند او برنامه‌ای در حال حاضر برای حضور در فوتبال ایران ندارد مگر اینکه پیشنهاد اغواکننده‌ای از جانب سرخ‌ها به او برسد. مشکلات مالی باشگاه و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان کنونی و اخبار منفی که این بازیکن در خصوص دریافتی‌ها در فوتبال ایران شنیده نیز، دیگر عامل بازدارنده‌ای برای تحقق این انتقال محسوب می‌شود تا او را دور از پرسپولیس تصور کرد.

 

با این حال با توجه به جذب هفت سهمیه لیگ برتری توسط پرسپولیس، آنها در حال حاضر تنها سه برنامه برای جذب بازیکن می‌توانند در دستور کار داشته باشند.

 

جذب بازیکن ایرانی شاغل در فوتبال خارج از ایران
پیمان بابایی و رضا قوچان نژاد دو گزینه جذاب در خط حمله برای پوشش این ضعف پرسپولیس محسوب می‌شوند تا آنها بدون نگرانی بابت سهمیه اقدام لازم در این خصوص را صورت دهند. همانطور که گفته شد، درخواست مالی گوچی و هزینه رضایتنامه در کنار عدم تمایل او برای حضور در فوتبال ایران مانع بزرگ این انتقال محسوب می‌شود. در خصوص پیمان بابایی نیز این مهاجم در حال حاضر تحت قرارداد ماشین سازی قرار دارد و بعید است مذاکرات برای جذب وی به نتیجه مثبتی نزدیک شود. دیگر گزینه نزدیک به باشگاه هم شهاب زاهدی است که او نیز با مشکل دریافت رضایتنامه مواجه است و همین مساله عاملی شد تا او در ابتدای فصل نیز نتواند کار انتقال و بازگشت خود به پرسپولیس را به سرانجام برساند.

 

 

جذب بازیکن لیگ یکی
دیگر گزینه پیش روی پرسپولیس جذب بازیکنی از سطح پایین از لیگ حرفه‌ای است تا سهمیه محسوب نشود. در این رابطه نیز علیرضا آرتا، مدافع جوان سابق مس کرمان است که پیش از این نیز مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار داشت اما اکنون راهی گل گهر سیرجان شده و البته در هفته اول نتوانست برای این تیم به میدان برود. اینکه باشگاه پرسپولیس و شخص گل محمدی به دنبال انتقال این بازیکن باشد هنوز به صورت رسمی تایید نشده اما اگر سرخ‌ها برای جانشینی شجاع به دنبال جذب مدافع وسط باشند، این بازیکن می‌تواند در کنار فرشاد فرجی و ایمان سلیمی که قبلا شایعاتی درباره آنها شکل گرفته، گزینه باشد. گفته می‌شود بعد از جدایی شاهین طاهرخانی از استقلال، گل گهر به دنبال جذب این مدافع است و اگر این موضوع رقم بخورد، شاید در صورت درخواست پرسپولیس با دریافت مبلغ رضایتنامه‌، آرتا نیز شانس حضور در پرسپولیس را به دست بیاورد.
در مورد فرشاد فرجی با توجه به اینکه تحت قرارداد با باشگاه شهرخودرو قرار دارد، دو موضوع رضایتنامه از سوی این باشگاه و سهمیه لیگ برتری پرسپولیس مطرح می‌شود و باید دید به سرانجام خواهد رسید یا خیر. ایمان سلیمی اما رضایتنامه‌اش به شکلی صادر شده که تنها قادر به حضور در فوتبال خارج از ایران خواهد بود، مگر اینکه بعد از عقد قرارداد با باشگاهی خارجی به صورت قرضی به پرسپولیس بپیوندد.

 

 


سهمیه آزاد
سومین گزینه برای رهایی از قید پر شدن سهمیه لیگ برتری توسط پرسپولیس، جذب بازیکن آزاد است. بازیکنی که در طول فصل گذشته برای رسیدن به سهمیه لیگ برتر نرسیده باشد که البته بعید است چنین بازیکنی کیفیت و ملاک لازم برای حضور در پرسپولیس را داشته باشد. یحیی گل محمدی برای جانشینی دو بازیکن تاثیرگذار خود (شجاع خلیل زاده، عیسی آل کثیر و حتی محمد نادری) چشم به بازیکنی خواهد دوخت که مشکلات و ضعف تیمش را در مقاطع حساس برطرف سازد و مسلما بازیکنی که در تیم سابق خود در فصل گذشته شانس بازی به دست نیاورده تا جز سهمیه محسوب شود، از دیدگاه او برای حل مشکلات تیم پرسپولیس نیز خارج خواهد شد.

 

 

اگر عیسی بخشیده شود
پرسپولیس با بهره بردن از وکلای خود همچنان پرونده عیسی آل کثیر را دنبال می‌کند و قرار است رای نهایی در خصوص این مهاجم را روز شنبه دریافت کنند. در صورتی که عیسی با بخشش و حتی کاهش محرومیت مواجه شود، احتمالا پرونده جذب بازیکن جدید تا نیم فصل کاملا بسته خواهد شد. گزینه مطلوب یحیی در شرایط کنونی جذب گوچی خواهد بود و در صورتی که این مهم انجام نشود، بعید است او دست به ریسک بزرگی بزند و در انتظار شکوفایی بازیکن جدید و سورپرایز احتمالی او باشد و احتمالا تا نیم فصل برای حل مشکل تیمش صبر خواهد کرد.

 


منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها