کد خبر: ۴۸۶۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
کاربران این شبکه اجتماعی هفته گذشته نامزدهای پیشنهادی خود را به تیم مدیریت این شبکه معرفی کردند و امروز نامزدهای نهایی انتخاب چهره خوب و بد برای انتخاب چهره خوب و بد سال 1390 مشخص شدند.

کاربران شبکه خبری اجتماعی افسران پس از انتخاب چهره های خوب و بد هر هفته این بار چهره خوب و چهره بد سال گذشته را انتخاب می کنند.

کاربران این شبکه اجتماعی هفته گذشته نامزدهای پیشنهادی خود را به تیم مدیریت این شبکه معرفی کردند و امروز نامزدهای نهایی انتخاب چهره خوب و بد برای انتخاب چهره خوب و بد سال 1390 مشخص شدند.

کاربران افسران تا پایان هفته فرصت دارند تا به نامزد مدنظر خودشان در بین 12 نامزد چهره خوب و 12 نامزد چهره بد سال رای دهند.

شایان ذکر است چهره خوب سال تاثیرگذارترین چهره مثبت از نظر کاربران این شبکه و چهره بد سال نیز تاثیرگذارترین چهره منفی در سال گذشته می باشد.

نامزدهای چهره خوب سال 1390 به شرح زیر می باشند.

ابوالقاسم طالبی:

فیلم سینمایی قلاده‌های طلا ساخته ابوالقاسم طالبی که سیاسی‌ترین فیلم سینمای ایران لقب گرفته است، در روزهای آخر سال گذشته در سینماهای کشور اکران و با وجود فراخوان‌هایی برای تحریم فیلم، با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد. این فیلم خوش ساخت بخشی از توطئه سرویس‌های جاسوسی غرب و عوامل نفوذی آن‌ها در داخل کشور در حوادث پس از انتخابات و کشاندن اعتراضات به سمت آشوب و درگیری را به نمایش گذاشته است.

تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران:

شانزدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا، مهرماه سال گذشته در ایران برگزار شد و برای نخستین بار در طول تاریخ این رقابت‌ها با قهرمانی تیم ملی والیبال کشورمان به پایان رسید. تیم ملی ایران با کسب عنوان قهرمانی آسیا سهمیه حضور در مسابقات جهانی را به دست آورد و در این مسابقات که آذرماه در ژاپن برگزار شد با غلبه بر حریفان قدرتمندی همچون صربستان، لهستان، ژاپن و آرژانتین خوش درخشید.

تیم ملی وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران:

آبان ماه سال گذشته برای نخستین بار تیم ملی وزنه‌برداری ایران توانست مقام سوم هفتاد و نهمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری جهان را کسب نماید. در این مسابقات که در فرانسه برگزار شد تیم ایران 5 مدال طلا، 2 نقره و 4 برنز به دست آورد. در این مسابقات بهداد سلیمی به عنوان قویترین مرد جهان انتخاب شد و کیانوش رستمی هم موفق به اخذ گردن آویز طلا شد.

پرس‌تی‌وی و العالم:

سال گذشته شاهد رخدادهای گوناگونی در سراسر جهان بود، از ادامه بیداری اسلامی در منطقه و سرنگونی دیکتاتورهای عرب تا بحران اقتصادی و اعتراضات مردمی و اعتصاب در اروپا و آمریکا. در این حوادث دو شبکه برون‌مرزی رسانه ملی «العالم و پرس‌تی‌وی» نقش موثری در انعکاس صدای مردم و انتشار اخبار درست و به موقع داشتند به طوری‌که عملکرد آن‌ها خشم دولت‌های عربی و اروپایی را برانگیخت. علاوه بر ممانعت از فعالیت خبرنگاران و حمله به آن‌ها در این کشورها، پرس‌تی‌وی با لغو مجوز در انگلیس مواجه شد و العالم که مورد حمایت انقلابیون در کشورهای عربی است با اختلال در پخش.

دانشمندان فضایی ایران:

سال گذشته ایران در زمینه فناوری فضایی نیز شاهد موفقیت‌های چشمگیری بود. در خرداد ماه ماهواره «رصد» به عنوان نخستین ماهواره تصویربرداری ایران که در داخل کشور طراحی و ساخته شده با موفقیت به فضا پرتاب شد و در مدار زمین قرار گرفت. ماه بهمن نیز شاهد پرتاب موفق ماهواره «نوید علم و صنعت» که یک ماهواره سنجش از راه دور و سومین ماهواره ساخت داخل کشور است بود. بی تردید این موفقیت های عزت آفرین نتیجه تلاش شبانه روزی متخصصان و دانشمندان فضای کشورمان می باشد.

شهید حسن تهرانی‌مقدم:

آبان سال گذشته انفجاری در پادگان نظامی متعلق به سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات سپاه در توابع شهرستان ملارد موجب شهادت سردار «حسن تهرانی‌مقدم» رییس این سازمان و شهادت و مجروح شدن 32 نفر دیگر شد. شهید تهرانی مقدم دانشمند و مدیر بسیجی کشور سال ها در زمینه موشکی فعالیت داشتند و بی تردید توان موشکی جمهوری اسلامی ایران که امروزه به عنوان ابزار موثری برای حفظ استقلال کشور می باشد حاصل فعالیت های شبانه روزی ایشان و همسنگرانشان می باشد. رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود ایشان را «سردار عالی‌قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا» نامیدند و در مراسم تشییع شهدای جهاد خودکفایی شرکت کردند.

شهید داریوش رضایی‌نژاد:

سال گذشته، مرداد ماه با ترور سومین دانشمند هسته‌ای کشورمان «داریوش رضایی‌نژاد» آغاز شد. شهید رضایی‌نژاد از نخبگان علمی و دانشجوی کارشناسی ارشد برق -گرایش قدرت- دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی بود که در اثر شلیک گلوله توسط دو موتورسوار در مقابل درب خانه‌اش در خیابان بنی‌هاشم تهران به شهادت رسید. این شهید بزرگوار در مقابل چشمان دخترش آرمیتا به شهادت رسید. تصویر این شهید و فرزندشان امروزه در تظاهرات مردمی در خیابان های شهرهای آمریکا و اروپا به عنوان نماد مبارزه علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

شهید مصطفی احمدی‌روشن:

«مصطفی احمدی روشن» دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نظنز در یک حمله تروریستی در 21 دی ماه سال قبل به جمع شهدای هسته‌ای کشور پیوست. در پی شهادت ایشان موج دانشجویی و مردمی در محکومیت این اقدام شکل گرفت و سیصد دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف و هزاران دانشجو از سایر دانشگاه‌های کشور خواستار تغییر رشته و ادامه تحصیل در رشته فیزیک هسته‌ای و مهندسی هسته‌ای و خدمت در سازمان انرژی اتمی شدند. تصویر این شهید و فرزندشان امروزه در تظاهرات مردمی در خیابان های شهرهای آمریکا و اروپا به عنوان نماد مبارزه علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

علی نصیریان:

سال گذشته فیلم سینمایی ضد صهیونیستی شکارچی شنبه ساخته پرویز شیخ‌طادی با بازی تاثیرگذار «علی نصیریان» و لغو ویزای او برای سفر به آمریکا و دیدار با فرزندانش مواجه شد. وی بازی در این فیلم را ذخیره‌ای برای آخرت خود خواند. در این فیلم علی نصیریان به زیبایی نقش یک خاخام یهودی صهیونیست را به نمایش می‌گذارد که برای ترویج و اجرای اندیشه‌های نژاد پرستانه و تحریف شده یهودی به هر جنایت و اقدام فریبکارانه‌ای مبادرت می‌ورزد.

مردم انقلابی بحرین:

مردم بحرین یک سال گذشته را در مظلومیت کامل سپری کردند و شهادت، زندان و شکنجه، سانسور خبری، دخالت همسایگان به منظور سرکوبگری و محرومیت از حقوق اجتماعی هیچکدام آن‌ها را از راهی که در پیش گرفته‌اند باز نداشت. از آغاز انقلاب اسلامی بحرین تا کنون حدود 80 نفر شهید شده‌اند، بیش از 140 نفر بازداشت شده و هزاران نفر از کارکنان بخش‌های دولتی از کار برکنار شده‌اند. اما هنوز مردم بحرین با الگوگیری از امام حسین (ع) شعار هیهات منا الذله سر داده اند و برای عزت خودشان مبارزه می کنند.

نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

آذرماه سال گذشته هنوز به نیمه نرسیده بود که خبر به دست گرفتن کنترل هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در مرزهای شرقی ایران توسط سپاه منتشر شد. کنترل این پهپاد که از گران‌ترین پروژه‌‌های تسلیحاتی در تاریخ پنتاگون و از نوع RQ170 بوده ابتدا از سوی آمریکا انکار و سپس تایید شد. این اتفاق یک پیروزی بزرگ در جنگ تکنولوژیک ایران و آمریکا بود. این خبر بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به عنوان فصلی جدید در نبرد خاموش ایران و امریکا نام‌گذاری شد.

هوشنگ شهبازی:

«هوشنگ شهبازی» خلبان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توانست در 26 مهرماه سال گذشته هواپیمای مسافربری که از مسکو عازم تهران بود را بدون چرخ دماغه به سلامت بر زمین بنشاند و جان تعداد زیادی از هموطنانمان را نجات دهد. وی پس از آن کمپینی جهانی برای اعلام مخالفت با تحریم‌های صنعت هواپیمایی ایران راه اندازی کرد. کاپیتان شهبازی در ادامه این اقدام خود اسفند ماه گذشته با حضور در اجلاس حقوق بشر ژنو در سخنانی به تناقض میان تحریم فروش قطعات هواپیماهای مسافربری و پیغام دوستی اوباما اشاره کرد.

نامزدهای چهره بد سال 1390:

رونی اِدری:

«رونی ادری» که به گفته خود یک شهروند اسرائیلی، معلم و یک پدر است در آخرین روزهای سال 1390 با انتشار یک کلیپ ویدئویی برای مردم ایران، پیام دوستی مردم اسرائیل را برای آن‌ها ابلاغ کرده‌است! این حرکت وی با استقبال غیر عادی رسانه هایی همچون"هاآرتص" ،" بی بی سی" و "سی ان ان" مواجه شد و این در حالی است که همزمان تلویزیون دولتی انگلیس در یک برنامه مستند به روابط غیر رسمی ایران و رژیم صهیونیستی! اشاره می کند و رسانه های وابسته به عربستان سعودی و قطرهم تلاش دارند تا القا نمایند که رژیم صهیونیستی و ایران روابط پشت پرده با یکدیگر دارند و هر دو دشمن اعراب و مسلمانان می باشند!. این شواهد نشان از این دارد که حرکت وی یک حرکت کاملا دیکته شده از سران استکبار با هدف ایجاد اختلاف بین ملت های مسلمان می باشد. کاربران ایرانی فضای مجازی هم در مقابل این حرکت با انتشار تصاویری از شهید احمدی روشن و نیز تصاویر شهدای فلسطینی و لبنانی به این فرد گفتند که هرگز فریب این اظهار دوستی غیرواقعی را نخواهند خورد.

گلشیفته فراهانی:

در اواخر دی ماه گذشته تصویری برهنه از گلشیفته فراهانی، بازیگر ایرانی در مجله مادام لا فیگارو منتشر شد. این اقدام غیر اخلاقی او به علت بی حرمتی و پایین آوردن شان زن ایرانی به شدت توسط ایرانیان در داخل و خارج از کشور مورد انتقاد قرار گرفت. اغلب هنرمندان سینما و تئاتر کشور در مصاحبه هایی این حرکت را محکوم کردند.

نظامیان آمریکایی در افغانستان:

اواخر دی ماه سال گذشته مردم افغانستان، شاهد انتشار ویدئویی حاوی بی‌حرمتی نظامیان آمریکایی به اجساد چند افغان بودند. با گذشت حدود یک ماه از این اقدام و پیدا شدن قرآن‌های سوخته‌شده در پایگاه نظامی بگرام چنان خشم مردم برانگیخته شد که با برگزاری تظاهرات‌های گسترده که 20 شهید و تعداد زیادی مجروح به همراه داشت خواستار خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان شدند. چند نظامی آمریکایی نیز در اواخر سال گذشته با خروج از پایگاه خود دست کم 16 نفر از غیر نظامیان افغان را به طرز فجیعی به قتل رساندند.

یوکیو آمانو:

یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی سال گذشته بر خلاف اساسنامه آژانس اطلاعات هسته ای ایران از جمله مشخصات دانشمندان هسته ای کشورمان را در اختیار 5 کشور قرار داده بود. بسیاری از کارشناسان این اقدام را عامل اصلی شناسایی و ترور دانشمندان هسته ای ایران دانسته‌اند.

محمودرضا خاوری:

سال 1390 هنوز به نیمه نرسیده بود که خبر فساد گسترده در شبکه بانکی کشور شوکی در میان مردم و حتی مسئولین ایجاد کرد. با گذشت حدود یک ماه آغاز رسیدگی به پرونده، خبر فرار «محمودرضا خاوری» مدیر عامل مستعفی بانک ملی ایران به کانادا منتشر شد. پس از فرار خاوری مشخص شد او تابعیت کانادایی دارد. بر اساس برخی از اسناد منتشر شده او متهم است که بسیاری از تخلفات صورت گرفته در فساد بانکی به دستور مستقیم او صورت گرفته‌است. وی علیرغم هشدار دادستان کل کشور از مراجعت به کشور امتناع کرده است.

سازمان جاسوسی اسرائیل " موساد ":

سال گذشته دو دانشمند هسته‌ای دیگر کشورمان در دو اقدام تروریستی به شهادت رسیدند. ترور شهید احمدی‌روشن در شرایطی رخ داد که ساعاتی قبل از آن رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به ایران درباره وقوع شرایط غیر معمول هشدار داده بود و سال 2012 را سال حساسی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران دانسته‌بود. بسیاری از کارشناسان مسائل امنیتی معتقدند فقط موساد، سیا و ام‌آی6 به دلیل دارا بودن شبگه گسترده ماموران اطلاعاتی و محافل جاسوسی قادر به انجام چنین ترورهایی هستند، مجید جمالی فشی از عوامل ترور شهید علی‌محمدی نیز به ارتباط با اسرائیل و آموزش در آنجا اعتراف کرده‌بود.

رجب طیب اردوغان:

سال گذشته و با گسترش ناآرامی‌ها در سوریه، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه به همراه رییس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور علیه بشار اسد مواضعی عجیب و در راستای سیاست‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه اتخاد کردند. اردوغان در یک سال گذشته بر مداخله نظامی در سوریه اصرار ورزیده و به دفاع از مخالفان این کشور پرداخت و این در حالیست که او هیچ اعتراضی نسبت به آنچه در بحرین می‌گذرد ندارد. این موضع اردوغان عدم صداقت وی در مبارزه با اسرائیل را بیش از گذشته روشن می نماید. مواضع اردوغان در مورد سوریه و ایران در سال گذشته مورد انتقاد سیاستمداران ترکیه قرار گرفته‌است.

حمد بن عیسی آل خلیفه:

مقابله با معترضان بحرینی در سال گذشته توسط رژیم آل‌خلیفه، با مشارکت آل‌سعود و سکوت جامعه جهانی ادامه داشت. آل‌خلیفه در یک سال گذشته هزاران نفر از مردم معترض این کشور را از حقوق اجتماعی خود محروم کرده، ده‌ها نفر را زندانی و شکنجه کرده و تعداد زیادی از آن‌ها را به شهادت رسانده‌است. نیروهای آل خلیفه برای مبارزه با مردم به مساجد که پایگاه اصلی مردم بود یورش بردند و قرآن ها را به آتش کشیدند. شایان ذکر است تعدادی از شهدا، کودکان معصومی هستند که در اثر استنشاق گازهای سمی به شهادت رسیده‌اند.

عطاءالله مهاجرانی:

عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات و از رهبران فتنه‌گران در فتنه سال 88 در اواخر بهمن سال قبل در جشنواره «الجنادریه» حاضر شد و همزمان با سرکوب شدید مردم بحرین و عربستان توسط رژیم آل سعود، از شاه و ولیعهد عربستان تشکر کرد. دستگاه امنیتی این رژیم علاوه بر کمک 18 میلیون دلاری، به وی وعده دادند امکانات رسانه‌ای بیشتری در اختیار او و عناصر رسانه‌ای وابسته به فتنه‌گران قرار بدهند. نام مهاجرانی در کنار نام افراد ضد انقلاب و برخی اعضای گروهک‌های مختلف برانداز و محارب برای شرکت در کنفرانس گذار به دموکراسی که قرار بود توسط میز ایران در سازمان سیا برگزار شود نیز دیده می‌شود.

پلیس انگلیس:

انگلیس سال گذشته شاهد ناآرامی‌های گسترده‌ای علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت بود که با مقابله پلیس مواجه شد، در برخورد پلیس با مردم معترض مارک دوگان جوان سیاه‌پوست 29 ساله با گلوله پلیس کشته شد که خود عامل برگزاری قیام محرومین شد. قیام محرومین در مرداد ماه سال قبل بیشتر شهرهای انگلیس را در نوردید و در نهایت با برجای گذاشتن 5 کشته توسط پلیس سرکوب شد. در این اعتراضات از میان حدود سه هزار نفر دستگیر شده، حدود دو هزار نفر متهم شناخته شدند.

عربستان و قطر:

سال گذشته و با گسترش موج بیداری اسلامی، عربستان و قطر نقش‌آفرینی موثری را در راستای سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ایفا کردند. قطر به بهانه پایان دادن به ناآرامی‌ها در سوریه تلاش بسیاری برای تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل انجام دادند. عربستان نیز در حالی‌که شاهد اعتراضات مردمی در کشورش بود با ادامه دخالت نظامی در بحرین در سرکوب معترضان به آل‌خلیفه کمک کرد و با همکاری قطر در حمایت از معترضان این کشور با دخالت نظامی و ارسال سلاح برای مقابله با بشار اسد اقدام کردند. قابل ذکر است این دو کشور برای مقابله با انقلاب مردم یمن نیز سنگ تمام گذاشتند.

علی عبدالله صالح:

علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن با وجود تظاهرات بسیار گسترده در این کشور حاضر به پذیرش خواست مردم این کشور نشد. وی با جنایت های بسیار و کشتار مردمی که تنها حق خود را می خواستند مانع انقلاب مردم یمن شد و در انتها هم با کمک حکام کشورهای حوزه خلیج فارس توانست یکی از نزدیکترین افراد به خود را به کرسی قدرت بنشاند و با این اتفاق اطرافیان وی هنوز هم در راس قدرت در یمن هستند. مردم یمن بارها اعلام کرده اند که این تغییر را فقط ظاهرسازی می دانند و خواستار محاکمه این دیکتاتور هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها