يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۶۰۸
زمان انتشار: ۱۵:۳۳     ۱۲ تير ۱۴۰۰
موج گرما در غرب کانادا به فوت ۵۰۰ تَن منجر شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا: موج گرما در غرب کانادا به فوت ۵۰۰ تَن منجر شده است.

گزارشها حاکی از آن است که نزدیک به ۵۰۰ نفر بر اثر گرمای طاقت فرسا در غرب کانادا جان خود را از دست داده اند.

روز گذشته مقامات ایالت بریتیش کلمبیا اعلام کرده اند که طی هفته گذشته ۷۱۹ مورد مرگ ناگهانی و غیر منتظره ثبت شده که حدودا سه برابر بیش از آمار فوتیها در مدت مشابه سال قبل است.

بنابر اعلام مقامات کانادایی تعیین علت دقیق فوت ناگهانی صدها نفر از ساکنان این ایالت احتمالا ماه ها به طول خواهد انجامید، اما گرما نقش مهمی در افزایش تلفات به ویژه در میان سالمندان داشته است.

گفته شده بسیاری از مرگ و میرهایی که طی هفته گذشته گزارش شده مربوط به افراد مسنی است که تنها زندگی می کنند و محل زندگی آنان از حداقل تهویه برخوردار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها