يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۹۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۹ تير ۱۴۰۰
فدراسیون جهانی تکواندو به دلیل اصابت ضربه به سر میرهاشم حسینی در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰ امتیاز قهرمانی او در تورنمنت لبنان را در رنکینگ محاسبه نکرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، آرش فرهادیان درباره اقدام عجیب فدراسیون جهانی تکواندو در اعمال نکردن ۲۰ امتیاز کسب مدال طلای میرهاشم حسینی در تورنمنت لبنان، برای رنکینگ المپیک، اظهار کرد: میرهاشم حسینی در جریان رقابت های قهرمانی آسیا که ۲۶ خرداد برگزار شد، توسط حریف کره ای از ناحیه صورت ضربه خورد و قانون فدراسیون جهانی می گوید، ورزشکاری که از ناحیه سر ضربه بخورد تا یک ماه نباید در رویدادی شرکت کند.

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو، تصریح کرد: از آن‌جا که میرهاشم حسینی بلافاصله بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا در تورنمنت لبنان به میدان رفت و با شکست تمامی رقبا به مدال طلا رسید، فدراسیون جهانی اعلام کرده وی به دلیل اصابت ضربه به سرش در جریان رقابت های قهرمانی آسیا، نباید در تورنمنت لبنان به میدان می رفت. به همین دلیل نیز ۲۰ امتیاز او را در رنکینگ محاسبه نکرده‌اند!

وی با بیان اینکه فدراسیون تکواندو اعتراض خود را به این تصمیم فدراسیون جهانی اعلام کرده است، گفت: ما نسبت به این تصمیم اعتراض و اعلام کردیم، اولا ضربه حریف کره‌ای به سر میرهاشم حسینی به گونه‌ای نبود که وی نتواند به مبارزه ادامه بدهد، کما اینکه وی بلافاصله پس از این مسابقات ۴ یا ۵ مبارزه در تورنمنت لبنان داشت که توانست همه را شکست بدهد و صاحب مدال طلا شود. دوم اینکه ما همانجا از مسئولان اتحادیه تکواندوی آسیا استعلام گرفتیم و آن‌ها اعلام کردند وی مشکلی برای مبارزه ندارد.

فرهادیان تصریح کرد: تمامی موارد پزشکی نیز توسط پزشک متخصص تیم ملی اجرا شد که نشان داد حسینی مشکلی برای مبارزه ندارد. این خیلی بد است که می‌گذارند ورزشکار ما مسابقه بدهد اما بعد که مدال طلا می‌گیرد، امتیازش را در رنکینگ محاسبه نمی‌کنند. قطعا این موضوع را پیگیری می کنیم و آقای پولادگر نیز از آنجا که در مسابقات قهرمانی آسیا ناظر فنی مسابقات بوده، مدارک لازم را برای اعتراض به این تصمیم اعلام کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: به هر حال ما به عنوان عضوی از فدراسیون جهانی باید تابع تصمیمات باشیم اما با این حال اعتراض خود را به این تصمیم اعلام کرده‌ایم. البته المپیک جای بهترین‌های جهان است و کادر فنی و میرهاشم حسینی توجهی به نام حریفان و اینگونه مسائل ندارند.

میرهاشم حسینی که پیش از این با احتساب ۲۰ امتیاز طلای تورنمنت لبنان در رده ششم رنکینگ جای داشت حالا در رده هشتم قرار گرفت تا کار سخت تری در المپیک داشته باشد.

وی در دور نخست با یو جن هوانگ از چین تایپه مصاف می‌کند و در صورت کسب پیروزی، برای صعود به نیمه نهایی به احتمال فراوان با دای هون لی نفر نخست رنکینگ از کره جنوبی مبارزه خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها