يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۲۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۲۲ تير ۱۴۰۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، اقدام دولت در تعیین حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالاهای وارداتی بدون هرگونه تفکیک با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی را تخلف دانست و خواستار ورود دیوان محاسبات به این موضوع شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به اقدام دولت در تعیین حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالاهای وارداتی بدون هرگونه تفکیک با نرخ ارز 4200 تومانی گفت: از لحاظ قانونی این اقدام دولت تخلف بوده و دیوان محاسبات کل کشور باید به موضوع ورود کند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس افزود: به موجب بند (3) جزء (ب) تبصره (1) قانون بودجه 1400 دولت مکلف شده، تا حدود 8 میلیارد دلار ارز ترجیحی 4200 تومانی را برای واردات کالاهای اساسی، تجهیزات پزشکی و دارویی تخصیص دهد و سایر کالاها هم به نرخ ورودی ای تی اس محاسبه و وارد شود. مجلس از سوی دیگر تعرفه‌های واردات کالاهای اساسی را از 4 به 2 درصد کاهش داد و تعرفه سایر کالاها را هم کم کرد اما برای ایجاد انضباط مالی، نرخ تعرفه همه کالاها را براساس ارز نیمایی (ای تی اس) محاسبه کرد.

وی بیان کرد: براساس اطلاعات گمرک، دولت در سه ماه ابتدایی سال جاری آیین نامه اجرایی این قانون را به بهانه جلوگیری از بروز مشکل محاسباتی برای نظام گمرکی، محاسبات مالی و وارد کنندگان در گمرک، ابلاغ نکرده و طی این سه ماه با همان بخشنامه سال 1399 فعالیت خود را انجام داده است.

زنگنه تاکید کرد: دولت در این مورد حتی اگر بهانه آماده نبودن آیین نامه را داشت باز هم می‌توانست طی بخشنامه‌ای به واردکنندگان اعلام کند، نرخ محاسباتی فعلا با ارز 4200 تومانی محاسبه می‌شود اما شما باید بعد از ابلاغ آیین نامه مابه التفاوت را بپردازید اما دولت متاسفانه همین اقدام را هم انجام نداده و قانون را اجرا نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: شبیه این موارد تخلف در قانون بودجه 1400 بسیار وجود دارد و دولت متاسفانه یا قانون را اجرا نکرده و یا تفسیرهای دیگری از قانون برداشت کرده است، مانند مباحث همسان‌سازی، تعیین سقف افزایش حقوق، تعرفه و حقوق گمرکی و ... و اکنون منتظر هستیم تا دیوان محاسبات گزارش سه ماه خود را از نحوه اجرای بودجه به مجلس اعلام کند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها