أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۹۳۴۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۲۵ تير ۱۴۰۰
در اِزای آزادی زندانیان مطرح شد؛
نیرو‌های طالبان در ازای آزادی هزاران تن از شبه نظامیان وابسته به این گروه از زندان‌های افغانستان، پیشنهاد برقراری یک آتش بس سه ماهه را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو: یک عضو ارشد تیم مذاکره کننده دولت افغانستان اعلام کرد که شبه نظامیان طالبان در پی تحت کنترل درآوردن یک گذرگاه مهم مرزی در مرز افغانستان- پاکستان پیشنهاد داده است که در اِزای آزادی هزاران تن از نیرو‌های محبوس خود یک آتش بس سه ماهه برقرار شود.

به گزارش الجزیره، «نادر نادری» سخنگوی تیم مذاکره کننده دولت افغانستان در دوحه، پایتخت قطر این پیشنهاد طالبان را «تقاضایی بزرگ» خواند.

گفتنی است که گفتگو‌های صلح میان طالبان و مقامات افغانستان در دوحه ماههاست که متوقف شده است.

این مقام افغان در کابل به خبرنگاران گفت: «طالبان طرحی برای یک آتش بس سه ماهه ارائه داده، اما در مقابل آزادی هفت هزار تَن از زندانیان خود و حذف نام رهبرانش از فهرست سیاه سازمان ملل را در خواست کرده است».

شایان ذکر است، سال گذشته دولت افغانستان تقریباً پنج هزار تَن از زندانیان طالبان را برای کمک به آغاز گفتگو‌های صلح در قطر آزاد کرد.

با این حال، یک سخنگوی طالبان گفت که وی تنها از پیشنهاد آتش بس در آستانه عید قربان اطلاع دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها