يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۵۹۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۳۰ تير ۱۴۰۰
سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار و وزش باد شدید در ۸ استان نسبت به آبگرفتگی معابر و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب امروز در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان و جنوب لرستان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی شده است.

فردا این شرایط با شدت کمتر در مناطق ذکر شده و روز جمعه در برخی مناطق هرمزگان و فارس ادامه دارد. شنبه هفته آینده تشدید بارش‌ها در هرمزگان و جنوب استان‌های کرمان و فارس پیش بینی شده است. فردا بارش پراکنده در ارتفاعات گیلان و مازندران پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت جمعه و روز شنبه در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

طه سه روز آینده در شرق کشور تداوم وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی شده و امروز گردوخاک به همراه کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در استان هرمزگان ادامه دارد که فردا شرایط رو به بهبودی خواهد رفت.


توصیف سامانه اول: تداوم سامانه بارشی موسمی همراه با رشد ابر‌های همرفتی


نوع مخاطره: بارش شدیدباران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ
منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۳۰: شمال و غرب هرمزگان

اثر مخاطره: طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده ها، خسارت به محصولات کشاورزی، تخریب سازه‌های سست و موقت

توصیه: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطراتِ ناشی از ناپایداری‌های جوی، تقویت سازه‌های موقتی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مراتع مرتفع و مسیل‌ها

توصیف سامانه دوم: تقویت اختلاف فشار در سطح زمین (فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه)

نوع مخاطره: وزش بادشدید گاهی خیلی شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۳۰: سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی

اثر مخاطره: وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پرواز احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی
توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری برای تمام گروه ها، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها