امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۸۹۵۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۳۰ تير ۱۴۰۰
ادی کوهن - عضو سابق نهادهای امنیتی اسرائیل؛
پادشاه اردن ظاهراً به این نتیجه رسیده است که با گشودن دروازه‌ها به روی حکومت شیعه در ایران، کشورش از بسیاری از بحران‌ها حفظ خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598،ادی کوهن - عضو سابق نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی با هدف سمپاشی در فرآیند بهبود روابط دوجانبه تهران - امان، در گزارشی تحت عنوان «اردن اکنون متحد جمهوری اسلامی ایران است» در اندیشکده «بگین - سادات» اسرائیل نوشت: این خبر اکنون رسمی شده است: اردن با جمهوری اسلامی ایران متحده شد.

عبدالله دوم پادشاه اردن در روز ۲۷ ژوئن ۲۰۲۱ / ۶ تیر ۱۴۰۰ با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در بغداد ملاقات کرد. رهبران این سه کشور اعلام کردند که توافقنامه‌ای جهت همکاری در انتقال نفت عراق از طریق اردن به مصر منعقد کردند. 

ادی کوهن در ادامه ادعا کرد: از آنجایی که عراق دولتی دست نشانده و تحتِ کنترلِ ایران است(!) در نتیجه توافقنامه شام جدید نشان دهنده تمایل ملک عبدالله به جمهوری اسلامی می‌باشد. صادرات نفت عراق از طریق اردن به اروپا در واقع صارات نقت تحت کنترل ایران است. تهران با شبکه شبه نظامیان شیعه خود بر عراق حکمرانی می‌کند و منابع این کشور را تحت کنترل خود دارد!

شام جدید - انتقال نفت عراق از طریق اردن به مصر
شام جدید - انتقال نفت عراق از طریق اردن به مصر
 

روز بعد از اعلام توافق، رسانه‌های دولتی اردن شروع به تبلیغ همکاری با ایران کرد. کوهن مدعی است که  شوک این خبر به جامعه اردن به اندازه‌ای شوک خبر صلح انور سادات رئیس جمهور مصر با اسرائیل برای مردم مصر بود! زید نابلسی - عضو جدید هیئت مشاوران ملک عبدالله به رسانه‌ها گفت: «توریسم ایران جان دوباره ای به اردن خواهد بخشید.»

رسانه‌های تحت کنترل حکومت اردن اکنون درباره یک میلیون توریست پیش‌بینی شده ایرانی صحبت می‌کنند. انتظار می‌رود که آن‌ها برای زیارت حرم جعفر بن ابوطالب به روستای کراک در ۱۲۰ کیلومتری جنوب امّان (پایتخت اردن) بروند. رسانه‌های خبری کشور‌های عربی، گمانه‌زنی پیرامون پیشنهاد ساخت فرودگاهی در کراک از سوی ایرانی‌ها را آغاز کردند. ادی کوهن در ادامه پیرامون  حضرت جعفر بن ابوطالب (برادرِ حضرت علی علیه اسلام) نوشت که در جنگ با امپراطوری بیزانس (روم شرقی) در منطقه کراک واقع در اردن امروزی به شهادت رسید.

کوهن در ادامه نوشت: حرم جعفر بن ابوطالب برای شیعیان مقدس است. امّا به دلیل اینکه برمبنای عقاید سنّی‌ها زیارت اهل قبور کفر به خداست، زیارت ممنوع و حرم جعفر بن ابوطالب معمولاً بسته است. با این وجود، ملک عبدالله شخصاً از این مکان بازدید کرد تا به چنین امری مشروعیت بدهد.

 

عبدالله دوم مبدع کلید واژه «هلال شیعی» با هدف ایران هراسی بود. وی پیش از سفر به عراق در اقدامی نادر به زیارت حرم ‎حضرت جعفر بن ابوطالب (برادر امیرالمومنین علیه السلام) رفت!
عبدالله دوم مبدع کلید واژه «هلال شیعی» با هدف ایران هراسی بود. وی پیش از سفر به عراق در اقدامی نادر به زیارت حرم ‎حضرت جعفر بن ابوطالب (برادر امیرالمومنین علیه السلام) رفت!
 

 

پادشاهی هاشمی در اردن اکنون از کارزاری جهت ترویج شیعه پشتیبانی می‌کند. این نوع از نفوذ مذهبی دقیقاً همان کاری است که ایران در عراق و سوریه انجام داد و به همین ترتیب اقدام به کنترل کامل بر سراسر این کشورها کرد. مُهادین - از روزنامه‌نگاران معروف اردن و نزدیک به خاندان سلطنتی هاشمی، دو شب بعد از بازدید ملک عبدالله از حرم جعفر بن ابوطالب در یک برنامه تلویزیونی گفت: «۸۰ درصد شیعیان لبنان اصالتاً اهل منطقه کراک هستند.»

پایگاه‌های خبری اردن نیز مکرّراً این ادعا را تکرار کردند که «ایران در نظر دارد فرودگاهی در کراک احداث کنند» و این ادعای قدیمی دوباره بر سر زبان‌ها افتاد که ایران گویا قول داده است که نفت اردن را برای ۳۰ سال تامین کند!

در روز سوم جولای / چهاردهم تیر کارشناسان متعددی در تلویزیون اردن اعلام کردند که پذیرش ایرانی‌ها به عنوان گردشگر کاملاً بی خطر است. این جملات در واکنش به تهدید و هشدار‌های صادره از سوی رهبران (...) و نیز اقلیت بومی بادیه نشین اردن بود. هر دو پیام منتشر شده از این دو طیف در روز سوم جولای / دوازدهم تیر به او درباره اجازه ورود ایرانی‌ها به اردن هشدار داده است. در حالت عادی، هیچکدام جرات نمی‌کنند که از پادشاه انتقاده کنند چه برسد به ارسال پیام هشدار به ملک عبدالله. 

اردن از تنگنای مالی شدید، وضعیت دشوار ناشی از ویروس کووید - ۱۹ و فقدان منابع طبیعی نظیر آب رنج می‌برد. ملک عبدالله بر این باور است که بازکردن دروازه‌ها به روی حکومت شیعه ایران، اردن را از این بحران‌ها نجات خواهد داد. امّا این احتمالاً یک شمشیر دو لبه است. 

ادی کوهن بدون اشاره به این موضوع که اردن پس از دهه‌ها رابطه حسنه با اسرائیل به هیچگونه پیشرفتی در بعد اقتصادی و امنیتی دست نیافته و امروز با وجود جمعیت کم این کشوریکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری را در سطح منطقه غرب آسیا دارد، با هدف سمپاشی در روابط رو به بهبود تهران - امّان نوشت: «دیری نخواهد پایید که اردن همچون لبنان، سوریه، عراق و یمن در تاریکی فرو خواهد رفت!» کوهن در پایان نوشت: و امّا اسرائیل باید از جبهه شرقی تحت کنترل شیعیان بترسد که همواره هواپیمای بدون سرنشین به اسرائیل ارسال می‌کنند و یا به داخل قلمرو آن تونل حفر می‌کنند. 

خبرگزاری دانشجو-ایلیا فروزش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها