أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۰۶۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
در حالی که بازی در تیم فوتبال بارسلونا برای بیشتر بازیکنان یک رویا است، برخی از بهترین فوتبالیست‌ها پیشنهاد حضور در این باشگاه را نپذیرفتند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال بارسلونا خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های فوتبال جهان معرفی کرده، اما کاتالان‌ها اکنون یکی از بدترین دوران خود را در سال‌های اخیر سپری می‌کند. بحران این تیم با جدایی لیونل مسی پس از ۱۷ سال تشدید شده است.  

نیوکمپ در طول تاریخ میزبان برخی از بهترین بازیکنان و سرمربیان دنیای فوتبال بوده است. این باشگاه به دلیل پرورش استعداد‌ها از طریق آکادمی معروف لاماسیا شهرت دارد. بیشتر بازیکنان علاقه زیادی به پوشیدن پیراهن آبی و اناری دارند، اما برخی از بهترین بازیکنان این فرصت را چندان جذاب ندانسته اند.

۱- کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو بدون شک بزرگ‌ترین بازیکنی محسوب می شود که پیشنهاد بارسلونا را رد کرده است.

فوق ستاره پرتغالی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال ۲۰۰۹ مورد توجه بارسلونا قرار گرفت، اما تصمیم گرفت به رئال مادرید برود. در حالی که رونالدو در دوران حضور‌ش در رئال مادرید بسیار موفق بود، سر الکس فرگوسن این ستاره را به بارسلونا پیشنهاد داد تا بهترین بازیکنانش را از مادرید دور کند، زیرا پیش از آن کهکشانی‌ها با بزرگان منچستریونایتد مانند دیوید بکهام، رود فن نیستلروی و گابریل هاینز قرارداد امضاء کرده بودند.

رومن کالدرون، رئیس سابق باشگاه رئال مادرید درباره رد پیشنهاد بارسلونا توسط رونالدو گفت: رونالدو گفته بود در اسپانیا به غیر از رئال مادرید برای تیم دیگری بازی نمی‌کنم. به همین دلیل ما قرارداد او را امضاء کردیم. همه از این اتفاق خوشحال بودند. منچستریونایتد ۸۰ میلیون پوند دریافت کرد، رئال مادرید بهترین بازیکن جهان را جذب کرد و رونالدو هم به خواسته خود رسید.

بازیکنانی که پیشنهاد بارسلونا را رد کردند

۲- جان لوئیجی بوفون

بوفون  یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ فوتبال است و تعجبی ندارد که بارسلونا به دنبال امضای قرارداد با او بود. بوفون پس از نمایش‌های فوق العاده در پارما توجه بارسلونا را به خود جلب کرد. در آن زمان بوفون مورد توجه تعدادی از باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار گرفته بود و شاید برای بارسلونا سخت‌تر بود که این بازیکن راهی نیوکمپ نشد.

بوفون بعد از تماشای بازی توماس انکانو، دروازه بان کامرون در جام جهانی ۱۹۹۰ از او برای تبدیل شدن به یک دروازه بان الهام گرفت.

بوفون در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۳ با سایت Mediaset انجام داد، گفت: من می‌توانستم در سال ۲۰۰۱ به بارسلونا بپیوندم. با این حال پس از مذاکره با یوونتوس تصمیم گرفتم به این تیم بروم و هنوز هم از تصمیمی که گرفتم خوشحالم. حضور در یوونتوس یک تجربه منحصر به فرد است و رضایت زیادی برای من به ارمغان آورد. فراموش نکنیم که بارسلونا در آن زمان هیچ شباهتی به تیم فعلی نداشت.

بوفون پیش از فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ به باشگاه دوران نوجوانی خود بازگشت و امیدوار است که به پارما برای صعود به سری آ کمک کند.

بازیکنانی که پیشنهاد بارسلونا را رد کردند

۳- تیاگو سیلوا

در حالی که دیگر بازیکنان ممکن است پیشنهاد بارسلونا را یک بار رد کرده باشند، تیاگو سیلوا در ۲ نوبت دست رد به سینه کاتالان‌ها زد.

طی دهه گذشته تیاگو سیلوا خودش را به عنوان یکی از بهترین مدافعان جهان مطرح کرد. بارسلونا برای اولین بار در دوران حضور سیلوا در میلان به سراغ این بازیکن رفت. سیلوا این فرصت را از دست داد و به جای آن تصمیم گرفت که به پاری سن ژرمن برود.

سیلوا بعد‌ها در مصاحبه‌ای گفت: ۲ بار نه گفتن به بارسلونا تصمیم سختی بود.   من از کودکی این تیم را تحسین می‌کردم و همیشه آرزو داشتم که برای بارسلونا بازی کنم، اما زندگی شرایطی ایجاد می‌کند که گاهی باید تصمیمات سختی بگیرید. من شنیدم مردم می‌گویند من فقط به پول فکر می‌کنم، اما کسانی که این حرف را می‌زنند فراموش می‌کنند که ما خانواده‌هایی داریم که باید آن‌ها را تامین کنیم. چرا باید قبول کنم که برای بازی در بارسلونا پول کمتری کسب کنم؟ چرا بازیکنان باید خود را فدا کنند؟ علاوه بر این پاری سن ژرمن فرصتی برای یک چالش جدید به من داد. این باشگاه در مسیر درستی قرار دارد.

بازیکنانی که پیشنهاد بارسلونا را رد کردند

۴- کوکه

کاپیتان اتلتیکو مادرید در چند سال گذشته خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال اسپانیا و اروپا معرفی کرده است. کوکه نقش مهمی در نتایج تاریخی اتلتیکو مادرید در لالیگا در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ داشت و به این باشگاه کمک کرد تا نخستین قهرمانی خود در این رقابت‌ها را پس از ۱۸ سال به دست آورد.

گفته می‌شود که نمایندگان بارسلونا کوکه را به عنوان جانشین طولانی مدت ژاوی زیر نظر گرفته بودند.

با این حال هافبک اسپانیایی انتقال به بارسلونا را رد کرد و در عوض تصمیم گرفت به باشگاه دوران کودکی خود وفادار بماند.

کوکه در مصاحبه‌ای با آ اس در سال ۲۰۱۴ اظهار داشت: حقیقت این است که بخشی از وجودم گفت که نه گفتن به بارسا کار سختی است، اما من می‌خواستم سال‌ها در اتلتیکو که خانه من است بمانم. به نظرم زمان ترک خانه فرا نرسیده بود. تمایل بارسلونا به جذب من، نشان داد که تلاش هایم نتیجه داده است، اما من می‌خواستم در خانه بمانم.

بازیکنانی که پیشنهاد بارسلونا را رد کردند

۵- داوید لوئیز

قبل از انتقال ۵۰ میلیون یورویی داوید لوئیز به پاری سن ژرمن در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال ۲۰۱۴، او مورد توجه شدید باشگاه بارسلونا قرار گرفت.

لوئیز بهترین دوران فوتبال خود را در استمفورد بریج به نمایش گذاشت و به عنوان یکی از بهترین مدافعان جهان شناخته شد. مدافع میانی سابق تیم‌های چلسی و آرسنال مورد توجه چندین باشگاه بزرگ اروپایی از جمله بارسلونا قرار گرفت، اما سرانجام با قراردادی سنگین به جمع پاریسی‌ها ملحق شد.

لوئیز درباره تمایل بارسلونا به جذب او در مصاحبه با آ اس گفت بود: این درست است که بارسلونا چند بار سعی کرد من را جذب کند و همه چیز خوب به نظر می‌رسید، اما در نهایت متوجه شدم تیمی که واقعا من را می‌خواهد، پاری سن ژرمن است.

بازیکنانی که پیشنهاد بارسلونا را رد کردند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها