أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۰۷۸۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
هر فرد در طول زندگی خود با مشکلات مالی کوچک و بزرگی رو به رو می شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، هر خانواده ای به هر میزان که ماهانه درآمد داشته باشد و هر میزانی که در طول ماه هزینه داشته باشد، باز هم ممکن است با مشکلات مالی و کمبود بودجه مواجه شود که البته یک سری از این مشکلات در بین خانواده ها مشترک هستند.

در این گزارش به ۳ مورد از مرسوم‌ترین مشکلات مالی در بین خانواده‌ها اشاره شده است. همچنین در ادامه هر مشکل بهترین راه حل‌ برای حل آن نیز آورده شده است.

1.کمبود درآمد

هر فرد در طول زندگی خود درآمدهای متفاوتی دارد و حتی ممکن است هر ماه درآمد او متغیر باشد، هماهنگی میان دخل و خرج یکی از ماهرانه ترین اقداماتی است که یک فرد می تواند انجام دهد. در این صورت هیچ مشکل مالی برای فرد پیش نخواهد آمد، مگر در شرایط خاص و ویژه که با این راه حل می تواند از پس آن هم برآید.

2. اقساط زیاد

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که هر فرد در طول زندگی خود می تواند بکند این است که در دام قسط های سنگین و طولانی قرار بگیرد، البته که بسیاری از افراد، لوازم گران قیمت و اساسی خود مانند خودرو، خانه و لوازم منزل را با کمک اقساط خریداری می کنند اما نباید در یک بازه زمانی در دام چند قسط افتاد.

این موضوع مخصوصا در اوایل زندگی زوج ها رخ می دهد، به طوری که زیر بار اقساط وام های ازدواج و مسکن می روند و تا سال ها پرداخت اقساط آنها ادامه دارد.

افراد در برابر این مشکلات باید سعی داشته باشند که قبل از دریافت وام، درآمد خود را برانداز کنند و مطمئن شوند که توانایی پرداخت اقساط را دارند، همچنین در یک بازه زمانی، تعداد وام ها نباید زیاد باشد تا در یک دوره زمانی به چند ارگان بدهکار شد.

3. از دست دادن شغل

هر فردی ممکن است شغل خود را هر زمانی از دست بدهد، این اتفاق به هیچ عنوان غیر ممکن نیست به عنوان مثال هتل دارها و تالاردار ها که به هیچ عنوان فکر تعطیل کردن کسب و کار خود را نمی کردند، با شیوع ویروس کرونا کسب و کارشان لط رونق افتاد.

هر انسانی باید حتی زمانی که یک شغل ثابت و پردرآمد دارد، به این فکر باشد که یک یا چند حرفه جدید و متنوع را آموزش ببیند که در صورت بروز حوادث مترقبه، با استفاده از حرفه جدیدی که آموخته است، اقدام به درآمدزایی کند.

مشکلات مالی به هر ترتیب همان طور که از نامشان پیداست با تصمیم گیری های اشتباه مالی بروز پیدا می کنند و قطعا با رعایت در انجام برخی امور و تسلط کامل بر روی مشکل مربوطه، می توان آن را به راحتی حل کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها