أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۰۸۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
هیأت مشاعل نجف شب گذشته با حضور در حوالی حرم امام علی (ع) سنت مشعل‌گردانی را به منظور خون‌خواهی امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا اجرا کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با ایام عزاداری امام حسین (ع) و یارانشان، نجف اشرف و‌ به ویژه در حوالی حرم امام علی (ع) دسته‌های عزاداری حرکت می‌کنند و به منظور حفظ شعائر حسینی مراسم‌های مختلفی در عراق برگزار می‌شود.

یکی از این مراسم‌ها، مشعل‌گردانی است که بیش از ۲۰۰ سال این مراسم در نجف اشرف به منظور خون‌خواهی شهدای کربلا صورت می‌گیرد و حتی هیأتی با عنوان هیأت مشاعل در نجف اشرف به این منظور وجود دارد که شب گذشته این‌‌ هیأت فعالیت خود را در محرم سال جاری آغاز کرد و در نخستین شب مشعل‌گردانی در نجف اشرف، عزاداران با نوای «یا حسین» به سوی حرم مولا حرکت کردند و در ایوان نجف برای دعای امام زمان (عج) دسته جمعی دعا کردند.

در ادامه تصاویری از نخستین شب برپایی هیأت مشاعل در نجف اشرف همزمان با محرم سال جاری را مشاهده می‌کنید:

مشعل‌گردانی در نجف +عکس و‌ فیلم

مشعل‌گردانی در نجف +عکس و‌ فیلم

مشعل‌گردانی در نجف +عکس و‌ فیلم

مشعل‌گردانی در نجف +عکس و‌ فیلم

مشعل‌گردانی در نجف +عکس و‌ فیلم

مشعل‌گردانی در نجف +عکس و‌ فیلم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها