يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۸۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
حق کاراته ۵۰ ساله ایران کسب مدال طلای المپیک بود
قهرمان پیشین کاراته جهان تأکید کرد، حق کاراته ۵۰ ساله ایران کسب یک مدال خوشرنگ در رقابت‌های المپیک توکیو بوده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، امیر مهدی‌زاده درباره کسب مدال طلای سجاد گنج‌زاده در المپیک اظهار داشت: در تاریخ 50 ساله شکل‌گیری کاراته در ایران این اولین حضور کاراته در رقابت‌های المپیک بود. البته از سالیان گذشته همواره زمزمه حضور کاراته در المپیک مطرح بود و بالاخره در توکیو این اتفاق افتاد. حق کاراته 50 ساله ایران کسب یک مدال خوشرنگ در رقابت‌های المپیک توکیو بود و خوشبختانه سجاد گنج‌زاده توانست به نحوی شایسته به این مهم برسد.

وی تصریح کرد: البته حق ما خیلی بیشتر از کسب یک مدال در المپیک بود، اما خدا را شکر توانستیم یک مدال طلا  کسب کنیم. مدال سجاد باعث خواهد شد بیشتر کاراته دیده شود و همه بدانند کاراته چه پتانسیلی دارد. کما اینکه همیشه کاراته در بازی‌های آسیایی زبانزد و یک تیم موفق بوده است و در بازی‌های آسیایی اندونزی هر هشت نماینده ما موفق به کسب مدال شدند. کاراته ایران در جاکارتا موفق به کسب دو مدال طلا، دو مدال نقره و چهار مدال برنز شد و خیلی نتیجه خوبی را کسب کرد. 

دارنده یک مدال طلا و یک مدال نقره بازی‌های آسیایی تأکید کرد: کاراته همیشه در بازی‌های آسیایی به کاروان ورزش ایران کمک کرده است، اما چون در المپیک نبود خیلی جدی گرفته نمی‌شد. اینکه کاراته در اولین حضور در المپیک موفق به کسب مدال طلا شد، نشان می‌دهد پتانسیل بالایی داریم و مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک نیز به این باور رسیدند.

مهدی‌زاده یادآور شد: همیشه در میادین جهانی و آسیایی، کاراته ما جزو بهترین کشورها بوده است و در چهار دوره اخیر مسابقات جهانی همیشه روی سکو بودیم. سه قهرمانی و یک عنوان سومی دستاورد ما در مسابقات جهانی بوده است و من نیز موفق به کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز در جهان شدم. کاراته نشان داد، می‌شود روی این رشته در میادین معتبر حساب کرد. 

وی در پاسخ به این پرسش که حسرت حضور در رقابت‌های المپیک را نخورده است، گفت: یکسری چیزها دست ماست و یکسری مسائل دست ما نیست. به شخصه برای حضور در المپیک کم نگذاشتم و همه تلاش خود را انجام دادم. در میان کاراته‌کاهای حال حاضر دنیا فکر نمی‌کنم ورزشکاری بود که با دو مدال طلای جهان در المپیک حضور نداشته باشد. عدم حضور در المپیک اتفاق خوبی برای من نبود و دوست ندارم یکسری مسائل را مطرح کنم و جامعه کاراته بهترین قاضی است. 

ملی‌پوش کاراته ایران درباره مطرح کردن برخی مسائل در برنامه‌های تلویزیونی گفت: به یکسری مسائل همه آگاه هستند و آنها را می‌دانند. در حال حاضر ترجیح می‌دهم دیگر به این مسائل دامن نزنم و قضاوت را به جامعه کاراته می‌سپارم.

مهدی‌زاده در مورد برنامه‌های خود برای ادامه فعالیت ورزشی گفت: تمام تلاش خود را انجام می‌دهم که در مسابقات جهانی امارات تبدیل به اولین کسی شوم که سه مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کرده است. از خدا می‌خواهم برای کسب این رکورد به من کمک کند و برای رسیدن به این مهم از جان خود مایه خواهم گذاشت و یک قدم نیز عقب نمی‌گذارم. 

مهدی‌زاده:برای رسیدن به طلای سوم جهان از جان مایه می‌گذارم

وی درباره واکنش‌ها به گزارش او در مبارزات سجاد گنج‌زاده گفت: لطف خدا بود که مسابقات آقاسجاد را در تلویزیون گزارش کنم. تمام تلاش خود را انجام دادم که مردم قوانین مسابقات کاراته را متوجه شوند و از طرفی از توانایی‌های گنج‌زاده صحبت کنم. هر آنچه را در توانم بود برای دوست و رفیقم گذاشتم تا مردم از آسیب‌ها و رنج او مطلع شوند. سجاد نگفته بود که با دست شکسته در المپیک حاضر شده است و من همه اینها را در تلویزیون گفتم تا مردم متوجه شوند که بچه‌های کاراته فداکاری و از جان خود مایه می‌گذارند. مطرح کردن شرایط سجاد وظیفه من بود تا نماینده خوبی برای کاراته باشم و خدا را شکر از بازخوردها متوجه شدم مردم راضی بودند. 

دارنده دو مدال طلای جهان در پاسخ به این سؤال که به حضور در کومیته تیمی نیز فکر خواهد کرد، گفت: در مسابقات جهانی اتریش و آلمان بازیکن 67 کیلوگرم در کومیته تیمی داشتیم و سعید احمدی در آلمان توانست کمک کند تا تیم قهرمان شود. حضورم در کومیته تیمی بستگی به نظر کادر فنی دارد، اما دوست دارم در تیم حضور داشته باشم. کاراته ایران پتانسیل زیادی در سنگین وزن دارد و برای همین تا الان با توجه به حضور در وزن 60 کیلوگرم هیچ وقت در کومتیه تیمی نبودم.

مهدی‌زاده راجع به حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی گفت: همیشه با برگزاری مسابقات انتخابی به عضویت تیم ملی در آمدم و هیچ زمانی بدون انتخابی اعزام نشدم. برای مسابقات جهانی نیز انتخابی برگزار خواهد شد و امیدوارم هر کسی لیاقت بیشتری دارد انتخاب شود. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها