کد خبر: ۴۹۱۲۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
سفر غیرمنتظره رئیسی به خوزستان؛
اکنون اما رئیس‌جمهوری سرکار آمده است که از جنس مردم بوده و بدون هماهنگی و غیرمنتظره به سفرهای استانی می‌رود.

به گزارش پایگاه 598،حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در یک سفر از پیش اعلام‌نشده صبح جمعه ۵ شهریور به همراه جمعی از اعضای کابینه سیزدهم ازجمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به اهواز رفت تا از نزدیک مشکلات خوزستان را بررسی و پیگیری کند.رئیسی در این سفر از بیمارستان رازی اهواز و کارگاه‌های جمع‌آوری فاضلاب اهواز بازدید و علاوه بر افتتاح آب‌رسانی به یک روستا به‌صورت هوایی از هورالعظیم نیز سرکشی کرد. در این روزها که مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و از طرفی هم در روزهای سخت کرونایی با انواع و اقسام مشکلات ازجمله کمبود دارو، گرانی هزینه درمان و کمبود تخت خالی برای بستری عزیزانشان گرفتار هستند، باید به یاد مناطقی هم بود که از شدت محرومیت، آب آشامیدنی برای خوردن ندارند بود.

به یاد مردمانی که علاوه بر مشکلات اقتصادی با مشکلاتی همچون قطعی متمادی برق، کمبود آب و امکانات حداقلی رفاهی ازجمله وجود خانه بهداشت و درمان در روستاها و مراکز آموزشی برای کودکان روبه‌رو هستند. 
دولت روحانی تمام شد و کسی باورش نمی‌شود که این دوران تمام شده است. هشت سالی که برای مردم  چیزی نزدیک به بیست سال گذشت و فشارهای زندگی صدها برابر و تمام برنامه‌های زندگی مردم با تورم و افزایش قیمت‌ها مختل شد. 

اکنون اما رئیس‌جمهوری سرکار آمده است که از جنس مردم بوده و بدون هماهنگی و غیرمنتظره به سفرهای استانی می‌رود و پای حرف دل مردم می‌نشیند. 

صبح جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد اهواز شد. جمعی از اعضای کابینه سیزدهم ازجمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه رئیس‌جمهور را در نخستین سفر استانی همراهی کردند. 

سفر ابراهیم رئیسی به خوزستان یک‌روزه بود که جهت رسیدگی به مشکلات استان خوزستان و بررسی راهکار‌های فوری این مسائل صورت گرفت. 

خوزستانی که در تمام سال‌های جنگ تحمیلی از جانش مایه گذاشت و پشت انقلاب اسلامی ایستاد. باب‌الحسین(ع) امروز چشم‌انتظار نگاه مسئولانه مردانی است که امروز ردای دولت را به تن کردند و خود از جنس مردم بوده و دستشان برای محرومیت‌زدایی باز است. 

رئیس‌جمهور: رفع مشکلات کشور به‌ویژه مسائل خوزستان در دستور کار دولت قرار می‌گیرد 

حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در این سفر در بدو ورود به استان خوزستان در فرودگاه شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز گفت: «بنده قصد سفر به خوزستان را زودتر داشتم که به دلیل کثرت امور به تعویق افتاد اما امروز توفیق شد که به این استان سفر کنم.» 

وی بابیان این‌که مردم خوزستان مردمانی بسیار خوب و شایسته‌اند که بر گردن تمام ملت ایران حق دارند، گفت: «این مردم با تمام ظرفیت خود در طول هشت سال دفاع مقدس از کشور دفاع کردند.» 
رئیسی تصریح کرد: «ما نسبت به تمام مردم کشور وظیفه داریم اما در مقابل مردم خوزستان این وظیفه مضاعف است. مشکلات در این استان موجب رنجش همگان است که به‌تبع آن پیگیر رفع مسائل هستیم.» 

رئیس‌جمهور تأکید کرد: «در این سفر، که سفری کوتاه است و امکان دیدارهای مردمی به شکل مناسب و کامل وجود ندارد اما سعی می‌شود در جریان مهم‌ترین مسائل خوزستان که مردمانش را رنج می‌دهد قرار گرفت و آن‌ها را مرتفع کرد.» 

وی افزود: مردم بدانند که در دولت عموما رفع مشکلات کشور و رفع مشکلات خوزستان را به‌صورت ویژه‌تر در دستور کار قرار خواهیم داد و به نظر می‌رسد با مشارکت خود مردم بسیاری از گره‌ها بازخواهند شد. 

بازدید رئیس‌جمهور از بیمارستان رازی  
رئیس‌جمهور بعد از تشکیل کابینه دولت سیزدهم و در اولین سفر استانی خود به خوزستان از بیمارستان رازی اهواز بازدید کرد و از نزدیک با کادر درمان و بیماران گفت‌وگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت. 

برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون کامل مردم تا دهه فجر 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این سفر با رئیس‌جمهور همراه بود و در حاشیه این بازدید اظهار کرد: لازم که مردم برای کنترل این ویروس و مقابله با آن با کادر درمان همکاری داشته باشند. 

وی افزود: یکی از مؤثرترین راهکارهای مقابله با کرونا انجام واکسیناسیون است که مردم باید نسبت به دریافت هرگونه واکسن موجود و انجام واکسیناسیون خود به‌سرعت اقدام کنند. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تخصیص سهمیه واکسن به خوزستان مطلوب است و تا ایام مبارک دهه فجر انجام واکسیناسیون کامل مردم کشور برنامه‌ریزی‌شده است.

 بازدید از کارگاه‌های جمع‌آوری فاضلاب اهواز 

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین از کارگاه‌های جمع‌آوری فاضلاب در منطقه ۳ اهواز هم بازدید کرد و در این بازدید هم مسائل و مشکلات مرتبط با مشکل آب خوزستان را مورد بررسی قرار داد. او در این بازدید برای تسریع درروند حل مشکل فاضلاب کلان‌شهر اهواز خطاب به وزرای نیرو و کشور و همچنین مسئولان استانی دستوراتی صادر کرد.  

افزایش تعداد کارگاه‌ها برای سرعت در اجرای عملیات، تعیین فرصت یک‌ماهه به وزارت نیرو برای تحقیق درزمینهٔ حل مشکل دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در خوزستان به‌صورت تفکیکی، اجرای طرح موقت برای برون‌رفت از مشکلات بارندگی‌های پاییزه مخصوصا در نقاط بحران‌زا، کوتاه کردن زمان به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز و قرار دادن روزشمار برای پیش‌بینی به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز از مهم‌ترین دستورات رئیس‌جمهور در این بازدید بود.  

گلایه مردم از وضعیت بیمارستان‌های اهواز 
در سفر رئیس‌جمهور به خوزستان  مردم این استان از وضعیت نامناسب بیمارستان‌های اهواز گلایه کرده و از حجت‌الاسلام رئیسی خواستند تا پیگیر حل مشکلات بیمارستان‌ها باشد. 

بازدید هوایی رئیس‌جمهور از هورالعظیم/ پروژه آب‌رسانی به روستاهای جفیر با حضور رئیسی به بهره‌برداری رسید 

رئیس دولت سیزدهم همچنین در ادامه حضور در خوزستان به‌صورت هوایی از هورالعظیم بازدید و در جریان وضعیت فعلی آن قرار گرفت و دقایقی قبل پروژه آب‌رسانی به روستاهای جفیر از خط انتقال آب غدیر با حضور او به بهره‌برداری رسید. 

ساکنان روستا‌های جفیر ۱ و ۲ تاکنون از آب آشامیدنی سالم محروم بوده‌اند که با افتتاح این طرح از طریق خط انتقال آب غدیر از این نعمت بهره‌مند می‌شوند. 

درحال‌حاضر فاز دوم طرح آب‌رسانی به روستا‌های جفیر ۱ و ۲ در بخش اسماعیلیه دشت آزادگان با کارگذاری ۹ کیلومتر خط انتقال به پایان رسیده و آب آشامیدنی سالم در اختیار ۲۰۰ خانوار ساکن در این روستا‌ها قرار گرفته است. 

خاطره رئیسی از دیدار با حاج قاسم در مناطق سیل‌زده خوزستان 

رئیس‌جمهور صبح روز گذشته در جمع تعدادی از مردم خوزستان خاطره‌ای از دیدار با حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مناطق سیل‌زده خوزستان بیان کرد. از مردانی که تمام دغدغه آن‌ها خدمت و ایجاد امنیت برای مردم بود و حتی یک‌لحظه نیز از وظیفه خود غافل نشدند. 

اما این تمام ماجرا نبود، ابراهیم رئیسی، صبح روز پنج شنبه ۴ شهریور با حضور در مجتمع عروجیان بهشت‌زهرا(س) با کارکنان بهشت‌زهرا دیدار کرد و در این  جریان ، حضور رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم در حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب برای تجدید میثاق با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت. 

این بازدیدهای سرزده و سفرهای از پیش اعلام‌نشده همواره در برنامه و دستور کار رئیسی بوده است و زمانی که در آستان قدس نیز مسئولیت داشت و حتی زمانی که رئیس قوه قضائیه شد این بازدیدها را کم نکرد. چراکه معتقد است بازدید از مناطق مختلف و قرارگرفتن بین مردم باعث پیشرفت و پیشبرد بهتر امور کشور خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها