يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۱۲۹۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
پهلوگیری ۳۲ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در ‌بندر شهیدرجایی؛
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری ۳۲ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در ‌بندر شهیدرجایی خبر داد و گفت: ‌۶۰۰هزار تن "برنج، روغن‌نباتی، شکر ‌و گندم" وارد ایران می‌شود.

۶۰۰هزار تن به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، علیرضا محمدی‌کرجی‌ران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان تخلیه کالای اساسی (غیرکانتینری) طی پنج‌ماهه امسال اظهار داشت: با پهلوگیری 32 فروند کشتی طی مدت یادشده یک‌میلیون و 490هزار و 63 تن انواع کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی تخلیه شده است.

وی عمده این کالاها را روغن‌نباتی، برنج، ذرت، شکر، کنجاله سویا ،کود، گندم و جو اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت 15 کشتی حامل روغن به‌میزان 452 هزار و 338 تن وارد بندر شهیدرجایی شده که یا پیشتر جهت فرآوری به کارخانجات داخل کشور ارسال شده است و یا درحال تخلیه می‌باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، میزان تخلیه گندم به‌عنوان یک محصول استراتژیک در مدت یادشده را 334 هزار و 616 تن اعلام کرد که به‌وسیله پنج کشتی وارد بندر شهیدرجایی بندرعباس شده است.

به‌گفته محمدی کرجی‌ران، در زمان حاضر سه فروند کشتی حامل کالای اساسی روغن، خوراکی، ذرت و گندم در بندر شهیدرجایی پهلودهی شده‌اند و عملیات تخلیه درحال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: تا یک ماه آینده نیز 600 هزار تن کالای اساسی شامل برنج، روغن خام نباتی، شکر خام و گندم وارد بندر شهیدرجایی بندرعباس می‌شود.

به گزارش تسنیم، بندر شهیدرجایی با اختصاص تعداد 6 پست اسکله ویژه کالای اساسی، بهره‌گیری از تعداد 15 باب انبار مسقف به‌مساحت 130هزار مترمربع با ظرفیت بالغ بر 350هزار تن، محوطه بارانداز به‌مساحت 90هزار مترمربع و ظرفیت 100هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک و همچنین تعداد 3 پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به‌ظرفیت 370هزار تن یکی از مهمترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور به‌شمار می‌آید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها