يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۰۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی با شرایط خاص؛
خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران امسال هم به دلیل شیوع بیماری کرونا با شرایط خاص و ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی بازگشایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو، ماه شهریور کم کم به پایان نزدیک می‌شود و سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها از راه می‌رسد سال تحصیلی که خیلی تفاوتی با سال قبل نداشته و حتی امکان دارد که با اوج گرفتن موج جدید بیماری کرونا با محدودیت‌های بیشتری نسبت به سال قبل آغاز شود.

بازگشائی خوابگاه‌ها با شرایط خاص در سال تحصیلی جدید

از اسفند ماه ۹۸ کرونا وضعیت تحصیل دانشجویان را به گونه‌ای خاص تغییر داد. با تعطیلی دانشگاه‌ها روند تحصیلی دانشجویان از فضای دانشگاه به فضای مجازی منتقل شد و با ایجاد این شرایط خوابگاه‌های دانشجویی را نیز به تعطیلی کشاند و پس از گذشت چندین ماه و آشنایی دانشجویان با شرایط کرونایی خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که نیاز به حضور در دانشگاهها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها داشتند با ظرفیت‌های محدود بازگشائی شد و هنوز هم پس از دو سال از شیوع بیماری کرونا امسال نیز شرایط به همان نحو ادامه پیدا خواهد کرد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با شرایط خاص از جمله تصویب و مشخص شدن زمان دفاع پایان نامه، دانشجویانی که ملزم به استفاده از آزمایشگاه‌ها هستند با تایید معاون آموزشی دانشگاه می‌توانند مجوز اسکان در خوابگاه را بگیرند.

 

اما چند روز آینده سال تحصیلی دانشگاه‌ها آغاز خواهد شد و فصل جدید از اسکان دانشجویان در نیمسال اول تحصیلی سال جدید در خوابگاه‌ها خواهد بود و دانشجویان متقاضی باید بر اساس اعلام شرایط مصوب دانشگاه نسبت به ثبت نام در خوابگاه‌ها اقدام نمایند.


دانشگاه‌هایی از جمله دانشگاه تهران، علم وصنعت، خواجه نصیر، الزهرا، دانشگاه علامه، شریف، شهید بهشتی، امیرکبیر شرایطی را برای پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌ها اعلام کردند که این شرایط شامل دانشجویان کارشناسی نیست و این دانشجویان مجوز اسکان در خوابگاه را ندارند.

وضعیت بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی

اسکان دانشجویان در دانشگاه خواجه نصیر موقت است

معاونت دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر شرایط ثبت نام اسکان در خوابگاه‌ها را برای نیمسال اول تحصیلی سال جدید اعلام کرد.

اسکان در خوابگاه‌ها ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا است و به دانشجویان کارشناسی خوابگاه تعلق نمی‌گیرد.با توجه به شرایط شیوع کرونا اسکان در خوابگاه‌ها به صورت موقت و حداکثر دوماه است.

وضعیت بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی

دانشگاه علم وصنعت به دانشجویان کارشناسی خوابگاه نمی‌دهد

دانشگاه علم وصنعت در اطلاعیه‌ای شرایط اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه را برای نیمسال اول تحصیلی اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به برگزاری غیرحضوری کلاس‌های آموزشی و به جهت حفظ سلامتی دانشجویان و لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشت و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شرایط حضور در خوابگاه‌ها مطالبق با مقررات صندوق رفاه دانشجویان است.

در نیمسال اول سال تحصیلی جدید به دانشجویان کارشناسی خوابگاه تعلق نمی‌گیرد و دانشجویان ارشد و دکتری نیز در صورت داشتن پروپوزال مصوب خوابگاه ارائه خواهد شد.


شرایط دانشگاه شهید بهشتی برای اسکان دانشجویان خوابگاهی


معاونت دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در اطلاعیه‌ای شرایط اسکان در خوابگاه‌های این دانشگاه را اعلام کرد.

 

در این اطلاعیه آمده است، دانشجویان تحصیلات تکمیلی روزانه غیر بومی ورودی ماقبل ۱۴۰۰ که لازم است جهت پیشبرد فعالیت‌های پژوهشی و بنا بر ضرورت در دانشگاه حضور داشته باشند و نیاز به خوابگاه دارند، می‌رساند، با در نظر گرفتن شرایط و نکات مورد توجه از ۱۳ تا ۱۷ شهریور می‌توانند درخواست خود را از طریق سیستم جامع گلستان ثبت کنند.


شرایط اسکان در خوابگاه‌ها طی نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰

۱- دانشجویان مقطع دکتری از ورودی ۹۶ تا ۹۸ (دانشجویان ورودی ۹۶ در صورت حذف ترم بدون احتساب در ترم‌های دوم ۹۹-۹۸ و اول ۰۰-۹۹ در اولویت می‌باشند)

۲- دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ورودی ۹۸ (آندسته از دانشجویانی که در ترم‌های دوم ۹۹-۹۸ و اول ۰۰-۹۹ حذف ترم بدون احتساب نموده باشند دراولویت می‌باشند)

۳- دانشجویانی کارشناسی ارشد ورودی ۹۹ که دارای پروپزال مصوب ثبت شده در سیستم جامع گلستان باشند.

با توجه به اینکه فرآیند آموزش بصورت غیر حضوری (مجازی) برگزار می‌گردد لذا امکان اختصاص خوابگاه به دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ میسر نمی‌باشد.

ارائه درخواست به منزله ثبت نام اولیه است و هیچگونه تعهدی برای اسکان دانشجو در خوابگاه نخواهد بود. ضمنا" نتیجه درخواست‌های ارائه شده و شروع اسکان متعاقبا" اطلاع رسانی خواهد شد.

وضعیت بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی

دانشگاه تربیت مدرس به کدام دانشجویان خوابگاه می‌دهد ؟

تربیت مدرس، معاونت دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دانشجویان ورودی جدید دوره روزانه (دکتری و ارشد) متقاضی خوابگاه مجردی، در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان واگذاری خوابگاه مجردی وجود ندارد و تخصیص خوابگاه منوط بازگشت به شرایط عادی می‌باشد.

بر اساس این گزارش، اما نظر به اینکه اطلاع از تعداد دقیق متقاضیان خوابگاه مجردی، برای تامین ظرفیت خوابگاهی مورد نیاز، حایز اهمیت بسیار است، این دسته از دانشجویان لازم است درخواست خوابگاه خود را در هنگام ثبت‌نام غیرحضوری در سامانه گلستان، با توجه به شرایط اعلام شده ثبت کنند. 


دانشگاه تربیت مدرس در اطلاعیه‌ای نحوه اختصاص خوابگاه‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ قابل توجه دانشجویان ورودی جدید (نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) در همه مقاطع و دوره‌های شبانه، روزانه نوع دو، نوبت دوم، نیمه حضوری، یادگیری الکترونیکی و پردیس متقاضی خوابگاه مجردی، دانشگاه تربیت مدرس (در شرایط کرونا و غیرکرونا) به دلیل محدودیت فضای خوابگاهی از واگذاری خوابگاه مجردی به دانشجویان دوره شبانه، روزانه نوع دو، نوبت دوم، نیمه حضوری، یادگیری الکترونیکی و پردیس معذور است.

دانشگاههای تهران، شریف ، امیرکبیر و الزهرا  با وجود اینکه ماه شهریور به پایان خود نزدیک می شود هنوز شرایطی را برای اسکان دانشجویان در خوابگاهها اعلام نکرده اند و بسیاری از دانشجویان این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید و اسکان در خوابگاه سردر گم هستند.

با اعلام شرایط‌های دانشگاه‌ها برای اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی باید گفت که سال تحصیلی جدید نیز دانشجویان کارشناسی ظرفیتی برای اسکان ندارند و همچنان باید به صورت مجازی سال تحصیلی خود را طی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها