أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۲۰۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
جام جهانی فوتسال؛
ارتقای رتبه ایران نسبت به جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا، نام بازیکنان و مربیان ملی فوتسال کشورمان را در تاریخ این رشته جاودان خواهد کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، جام جهانی فوتسال لیتوانی امروز (یکشنبه) و با تأخیری یک ساله آغاز خواهد شد. مسابقاتی که قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما شیوع کرونا در جهان و عدم برگزاری رقابت‌های انتخابی در قاره‌های مختلف، آن را یک سال عقب انداخت.

تیم ملی ایران در گروه F جام جهانی با مدافع عنوان قهرمانی یعنی آرژانتین، صربستان و آمریکا همگروه است. تیم رده پنجم جهان بیشتر از نیمی از بازیکنان تیم رؤیایی سال 2016 را در ترکیب خود می‌بیند؛ همان تیمی که توانست معتبرترین جایگاه یک تیم آسیایی در جام جهانی فوتسال یعنی مقام سوم را پس از شکست برزیلِ مقتدر، پاراگوئه و پرتغال به دست بیاورد. البته شکستگی دنده حسین طیبی و دوری او از میادین در دو بازی نخست باعث شده که محمد ناظم‌الشریعه مجبور باشد مقابل صربستان و آمریکا، روی سایر بازیکنانش حساب کند.

می‌توان گفت شاگردان ناظم‌الشریعه از تعویق یک ساله مسابقات، بیشتر از هر تیمی سود کرده‌اند. در فاصله چند ماه تا شروع جام جهانی در سال 99، توجه چندانی به تیم ملی فوتسال نمی‌شد و این تیم چندین ماه دیدار دوستانه نداشت. در سال 1400 اما ایران در تورنمنت فوتسال تایلند و سپس دو دیدار تدارکاتی مقابل بلاروس به میدان رفت و از لحاظ آماده‌سازی، با وضعیت نسبتاً مطلوبی به لیتوانی اعزام شد. البته غیبت مدیران فدراسیون فوتبال در مراسم بدرقه ملی‌پوشان به چشم آمد و فدراسیون‌نشینان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دلیل غیبت خود عنوان کردند.

ماجراجویی نسل طلایی برای رسیدن به قله افتخار

نتایج درخشان در تورنمنت تایلند و سپس تقابل با بلاروس که هفت پیروزی برای تیم ملی ایران به همراه داشت، باعث صعود این تیم به جایگاه پنجم رده‌بندی جهان و افزایش امیدها نسبت به سرنوشت ایران در جام جهانی لیتوانی شد. با توجه به صعود 16 تیم از 24 تیم حاضر به دور حذفی، به نظر نمی‌رسد مردان ناظم‌الشریعه کار دشواری برای صعود از گروه F داشته باشند. سناریوی مرحله یک هشتم نهایی اما برای تیم ملی ایران متفاوت خواهد بود.

صدرنشینی در گروه F سبب تقابل ایران با تیم دوم گروه E (به احتمال فراوان ژاپن یا پاراگوئه) خواهد شد و کسب مقام دوم گروه F، تیم ملی کشورمان را به مصاف تیم دوم گروه B (مصر یا ازبکستان) می‌فرستد. به نظر می‌رسد کسب جایگاه دوم جدول گروه، راه آسان‌تری برای ایران در مرحله حذفی ترسیم می‌کند و می‌تواند ایران را مجدداً به نیمه نهایی مسابقات برساند.

کسب رتبه‌های چهارم و سوم جام جهانی در سال‌های 1992 و 2016، بهترین نتایج تاریخ ایران در معتبرترین تورنمنت فوتسال جهان به شمار می‌روند. محمد ناظم‌الشریعه تاکنون قهرمانی آسیا در سال‌های 2016 و 2018 و مقام سوم جام جهانی 2016 را همراه با نسل طلایی فوتسال ایران به دست آورده است و قهرمانی یا نایب قهرمانی جام جهانی، می‌تواند قله افتخار را برای فوتسال کشورمان رقم بزند.

برنامه دیدارهای تیم ملی ایران در دور انتخابی جام جهانی لیتوانی به شرح زیر است:

سه‌شنبه 23 شهریور
ایران - صربستان، ساعت 19:30، سالن ویلنیوس آره‌نا

جمعه 26 شهریور
ایران - آمریکا، ساعت 19:30، سالن ویلنیوس آره‌نا

دوشنبه 29 شهریور
ایران - آرژانتین، ساعت 21:30، سالن ویلنیوس آره‌نا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها