أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۲۲۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
در این گزارش به بررسی قیمت محصولات سری ۱۳ آیفون که به تازگی رونمایی شده‌اند، پرداخته‌ایم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت اپل به تازگی سری 13 محصولات خود را معرفی کرد. محصولات iPhone 13 به قیمت 799 دلار،  iPhone 13 mini به قیمت ابتدایی 699 دلار، iPhone 13 Pro به قیمت 1000 دلار و iPhone 13 Pro Max به قیمت  1099 دلار  از سری گوشی‌های جدید اپل بودند که معرفی شده‌اند. از سری اپل واچ ها هم یک محصول معرفی شد که  Apple watch series 7 نام داشت و قیمت آن 400 دلار اعلام شد.

از سری آیپدها نیز دو محصول معرفی شده که ipad با قیمت 329 دلار و ipad mini با قیمت 500 دلار هستند.

این محصولات با این قیمت ها در آمریکا اعلام شده است و اگر به داخل ایران بیایند ،شامل هزینه های اضافی دیگری هم خواهند شد.

قیمت دلار در کشور در حال حاضر در کانال 27000 تومان به سر می برد و اگر بخواهیم قیمت این محصولات را داخل ایران محاسبه کنیم ،جدول زیر بدست می‌آید:
 

نام کالا  قیمت (دلار) قیمت (تومان) 
Apple watch series 7 ۴۰۰ ۱۱,۰۴۰,۰۰۰
ipad ۳۲۹ ۹,۰۸۰,۴۰۰
ipad mini ۵۰۰ ۱۳,۸۰۰,۰۰۰
iPhone 13 mini ۶۹۹ ۱۹,۲۹۲,۴۰۰
iPhone 13 ۷۹۹ ۲۲,۰۵۲,۴۰۰
iPhone 13 Pro ۱۰۰۰ ۲۷,۶۰۰,۰۰۰
iPhone 13 Pro Max ۱۰۹۹ ۳۰,۳۳۲,۴۰۰


البته این قیمت ها شامل هزینه رجیستری هم می شود و هزینه دیگری را به قیمت گوشی در داخل ایران اضافه می کند. بر اساس اعلامی که انجام شده است ،هزینه رجیستری برابر 26 درصد از قیمت دلاری آن کالای دیجیتال خواهد بود که با این تفاسیر هزینه رجیستری iPhone 13 مبلغی در حدود 5,700,000 تومان خواهد بود و همینطور برای خرید گوشی iPhone 13 Pro Max مبلغی در حدود 7,886,684 تومان باید توسط شرکت واردکننده پرداخت شود و به هزینه گوشی برای مصرف کننده اضافه می‌شود.

توجه کنید که هر یک از این قیمت ها با توجه به دلار 27600 تومان محاسبه شده و این مقادیر ممکن است، تغییر کند. بر این اساس ممکن است به دلیل نوسانات نرخ ارز و سایر عوامل دخیل بر قیمت این دست گوشی های تلفن همراه، قیمت این محصولات در بازار داخلی فراتر از نرخ اعلام و محاسبه شده در این خبر باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها