أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۲۲۷۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
در این روزهای افغانستان اگرچه توجه‌ها متوجه احمد مسعود و نیروهای پنجشیر شده است؛ با این حال مسعود و همراهانش تنها افرادی نیستند که در برابر امارت فاشیستی طالبان در حال مقاومت هستند.

به گزارش پایگاه 598، در این روزهای افغانستان اگرچه توجه‌ها متوجه احمد مسعود و نیروهای پنجشیر شده است؛ با این حال مسعود و همراهانش تنها افرادی نیستند که در برابر امارت فاشیستی طالبان در حال مقاومت هستند. یکی از دیگر کسانی که این روزها در برابر طالبان به پا خواسته و همچنان سلاح به دست با طالبان می‌جنگد، عبدالغنی علیپور معروف به قوماندان شمشیر است.

درخشش شمشیرعلیپور در مبارزه با طالبان/ تنها این جبهه پنجشیر نیست که علیه طالبان می‌جنگد!

عیلپور شیعه و از هزاره‌های میدان وردک است. وی یکی از اعضای نیروهای حزب وحدت به رهبری، شهید عبدالعلی مزاری بود و پس از اشغال کابل و بامیان توسط طالبان، برای یک سال در اسارت این گروه بود. در مستندی که بامیان فیلم از علیپور تهیه کرده، وی پس از خلع سلاح به زندگی عادی روی آورد و مدتها از کابل به حصه اول و دوم ولسوالی بهسود مسافرکشی می‌کرده است.

با این حال بیچارگی مردم خوات، کجاب و دایمرداد در ولایت میدان وردک در غرب کابل باعث شد تا علیپور از سال 1394 دوباره سلاح به دست بگیرد و این بار علیه زورگویی‌های کوچی‌ها، طالبان و داعش بجنگد. خود علیپور در مصاحبه‌ای پیرامون علت قیام‌اش می‌گوید که هرروز در طول مسافرکشی در این مسیر میدان وردک به سمت ولایت بامیان در مرکز افغانستان، شاهد فاجعه بوده است و به همین دلیل رانندگی را رها و «جبهه مقاومت» را تشکیل می‌دهد تا از مردم خود دفاع کند.

درخشش شمشیرعلیپور در مبارزه با طالبان/ تنها این جبهه پنجشیر نیست که علیه طالبان می‌جنگد!

البته دولت مرکزی این موضوع را تاب نیاورد و اداره امنیت افغانستان، علیپور را در آذر سال 97 بازداشت کرد که این اقدام موجب خشم سراسری مردم افغانستان در برخی شهرها از جمله پایتخت شد و در نهایت دولت را مجبور به اخذ تعهد از علیپور و آزادی وی کرد. البته مقابله با علیپور و نیروهایش به این بازداشت منتهی نشد و حملات به بهسود، محل استقرار علیپور و نیروهایش ادامه‌دار بود.

با اشغال دوباره افغانستان توسط طالبان، علیپور نیروهایش را در منطقه بهسود گسترش داده و به مقاومت و مبارزه با طالبان می‌پردازد. به گفته سعادتیار، خبرنگار افغانستانی حوزه هزاره‌جات، قوماندان علیپور یا قوماندان شمشیر هنوز تسلیم نشده و با شماری از سربازان وفادارش به کوه‌های بابا پناه برده و منتظر زمان مناسب است که به پایگاه‌های نظامی خود برگردد و علیه طالبان مبارزه کند. کوه‌های بابا در مناطق مرکزی بین بامیان و میدان وردک واقع شده‌اند و بلندترین کوه آن، شاه‌ فولادی با ارتفاع ۵۱۴۵ متر است.

درخشش شمشیرعلیپور در مبارزه با طالبان/ تنها این جبهه پنجشیر نیست که علیه طالبان می‌جنگد!

آقای مرادی یکی از نزدیکان علیپور در تماس تلفنی با محمدحسین جعفریان، نویسنده، خبرنگار و مستندساز حوزه افغانستان می‌گوید: "کسانی که کنار علیپور هستند؛ عمدتا از رزمندگان فاطمیونی هستند که زمانی در دفاع از حرم حضرت زینب (س) و مبارزه با داعش و سایر گروههای تکفیری در سوریه حضور داشتند." البته پرواضح است که حضور رزمندگان فاطمیون در جنگ علیه طالبان، به صورت آتش به اختیار صورت گرفته و هیچ ارتباطی مرکزیت لشکر فاطمیون ندارد.

آقای مرادی در ادامه با بیان این که صدای علیپور به خاطر شیعه و هزاره بودن در رسانه‌های افغانستان با سانسور شدید مواجه است؛ تصریح کرد: "علیپور امروز در گمنامی و بی‌امکاناتی تمام تنها و در بهسود آواره است و هرکس صدای او را انعکاس دهد مجازات می‌شود."

آقای مرادی که خود در سوریه حضور داشته؛ ضمن ابراز گلایه از بی‌تفاوتی ایران در قبال جبهه مقاومت بهسود، گفت: تقاضای من از ایران این است که به رسانه‌ها و افکار عمومی بگوید اگر ایران در سوریه سربلند است و از حریم حضرت زینب (س) دفاع شد؛ به خاطر وجود هزاره‌ها و رزمندگان افغانستانی بود که در کنار دیگر برادران، زیر پرچم سردار سلیمانی جنگیدند و درخواست ما از دولت و مردم ایران حمایت از جبهه مقاومت بهسود است.

درخشش شمشیرعلیپور در مبارزه با طالبان/ تنها این جبهه پنجشیر نیست که علیه طالبان می‌جنگد!

در روزهای گذشته برخی رسانه‌های ایران و اکانت‌های پروژه‌ای آنان در شبکه‌های اجتماعی، در واکنش به مقاومت جبهه پنجشیر، تلاش خود را به کار گرفتند تا با شایعه سازی و دامن زدن به موهومات، وجهه احمد مسعود و اصل مقاومت افغانستان را مخدوش نمایند.

محمدحسین جعفریان در ادامه صحبت‌های آقای مرادی با یادآوری این تخریب‌ها گفت: "کسانی که دنبال دعوت و درخواست هستند؛ این هم درخواست! دیگر چه بهانه‌ای دارید؟ اینها نیز برنارد لوی با همراهشان بوده؟! تصاویر سربازان ISAF را پشت احمد مسعود منتشر می‌کنید و (به دروغ) می‌گویید اینها صهیونیست هستند! با علیپور هم می‌توانید این کار را کنید؟ علیپور که شیعه است و همراهانش در فاطمیون بودند. از او می‌خواهید چه فیلمی درآورید؟"

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها