امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۹۲۳۲۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
شورای امنیت سازمان ملل با تاکید بر ضرورت ایجاد دولت فراگیر در افغانستان، ماموریت هیئت معاونت خود در این کشور را برای ۶ ماه دیگر تمدید کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که زمان ماموریت هیئت معاونت این سازمان در افغانستان موسوم به «یوناما» برای 6 ماه دیگر تمدید شده است.

ماموریت یکساله‌ یوناما که سال گذشته تمدید شده بود، روز گذشته پایان یافت و براساس قطعنامه شماره 2596 این شورا با اکثریت آرا نیز به تصویب رسید، ماموریت یوناما تا 17 مارس سال 2022 میلادی تمدید گردید.

با این حال، اعضای شورای امنیت سازمان ملل از دبیرکل این سازمان خواسته‌اند تا در 31 ژانویه سال 2022 میلادی یک گزارش کتبی را تهیه کند که در آن «سفارشات راهبردی و عملیاتی برای ماموریت یوناما با توجه به مسائل سیاسی و امنیتی اخیر و تحولات اجتماعی در افغانستان پیشنهاد شده باشد».

در بیانیه آمده است که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل همچنین بر اهمیت ایجاد یک دولت فراگیر، حمایت از حقوق بشر، از جمله حقوق زنان، دختران و اقلیت‌ها تاکید شده است.

گفتنی است که ماموریت هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان از سال 2002 تاکنون در افغانستان فعالیت می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها