يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۳۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا؛
واتس‌اپ به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا، ۲۲۵ میلیون یورو (معادل ۲۶۷ میلیون دلار) جریمه شده است. این شرکت اعلام کرده است که قصد درخواست تجدیدنظر دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ورج، کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) این تصمیم را در یک حکم خلاصه شده ۸۹ صفحه‌ای منتشر کرد و خاطرنشان کرد که واتس‌اپ به شهروندان اتحادیه اروپا در مورد نحوه استفاده از داده‌های شخصی آنها، از جمله نحوه اشتراک‌گذاری این اطلاعات با شرکت مادر خود یعنی فیس‌بوک، به درستی اطلاع نداده است.

در حال حاضر به واتس‌اپ دستور داده شده که سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به‌روز کند و نحوه اطلاع‌رسانی به کاربران در مورد نحوه اشتراک‌گذاری داده‌هایشان را تغییر دهد. این امر موجب می‌شود که سیاست‌های شرکت با مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اروپا (GDPR) که بر نحوه جمع‌آوری و استفاده شرکت‌های فناوری از داده‌ها در اتحادیه اروپا نظارت می‌کند، مطابقت پیدا کند. مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اروپا در ماه مه سال ۲۰۱۸ به اجرا درآمد و واتس‌اپ یکی از اولین شرکت‌هایی است که تحت این مقررات تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

سخنگوی واتس‌اپ در این رابطه بیان کرده است که این شرکت در مورد این تصمیم تقاضای تجدیدنظر خواهد کرد. وی می‌گوید: «واتس‌اپ متعهد به ارائه خدمات امن و خصوصی است. ما همواره تلاش کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات ارائه شده از سوی ما شفاف و جامع است و این کار را ادامه خواهیم داد. ما با تصمیمی که روز گذشته در مورد شفافیتی که در سال ۲۰۱۸ به مردم ارائه داده‌ایم موافق نیستیم و مجازات‌ها کاملاً نامتناسب است.»

تصمیم کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند با تحقیقی در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. این دومین جریمه بزرگی است که بر اساس مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اروپا وضع شده است. در ماه تیر سال جاری نیز، آمازون به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا به رکورد ۸۸۷ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

منبع: جام جم آنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها