يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۴۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
حسین کلانی:
پرسپولیس الان در وضعیت خوبی به سر می‌برد. شرایط تیم خوب است و کادرفنی و بازیکنان همکاری بسیار خوبی با هم دارند. به‌خوبی می‌توان از این همراهی و همدلی و همکاری اعضا نهایت بهره را برد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روزنامه فرهیختگان، بهترین بهانه برای اینکه سراغ حسین کلانی یکی از بهترین گلزنان پرسپولیس در دهه ۵۰ برویم، موضوع حضور احتمالی‌اش در هیات‌مدیره باشگاه سرخ پایتخت بود. هرچند مدیران وزارت ورزش اعلام کرده‌اند فعلا قصد تغییرات ندارند و اگر قرار به این کار باشد، عجله نخواهند کرد. البته موضوعاتی همچون قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و رویارویی این تیم با تیم الهلال عربستان و شرایط پرسپولیس برای حضور در این رقابت مهم نیز موضوعات دیگری بود که با این پیشکسوت پرسپولیس در میان گذاشتیم و او هم به سوالات ما پاسخ داد.

چند روزی است اخباری درمورد حضور شما در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد. آیا در این مورد با شما صحبتی شده است؟

من هم این اخبار را شنیده‌ام اما باید بگویم به ۳ دلیل امکان حضورم در هیات‌مدیره پرسپولیس وجود ندارد و نمی‌توانم در این پست خدمت کنم. دلیل اول شرایط سنی‌ام است. سن و سالم اجازه نمی‌دهد که بتوانم در باشگاه پرسپولیس و هیات‌مدیره حضور داشته باشم. هیات‌مدیره به نیروهای جوان و توانمندی نیاز دارد که از صبح در محل باشگاه حاضر شوند و برای حل مسائل و مشکلات باشگاه تلاش کنند. دلیل دوم این است که افرادی که عضو هیات‌مدیره می‌شوند باید خودشان پول و منابع مالی در اختیار داشته باشند تا اگر مشکلی پیش آمد، بتوانند به مجموعه کمک کنند. دلیل سوم هم این است که عضو هیات‌مدیره باید دارای ارتباطات مناسب باشد و به کمک این ارتباطات بتواند حلال مشکلات در شرایط خاص باشد که من چنین ارتباطی را ندارم. باید در این پست از کسانی استفاده شود که تجربه و ارتباطات لازم را داشته باشند و من برای این پست اصلا واجد شرایط نیستم. درست است که پرسپولیس عشق و زندگی‌ام است ولی وقتی نمی‌توانم کمک کنم لزومی هم ندارد که حتما در هیات‌مدیره حضور داشته باشم.

صحبت از ایجاد تغییرات در مدیریت باشگاه پرسپولیس است. نظر شما چیست؟

واقعا چرا الان چنین مسائلی مطرح می‌شود؟! به جای اینکه به پرسپولیس آرامش بدهند حرف از ایجاد تغییرات می‌زنند. جالب است این حرف‌ها و حتی تغییرات را قبل از بازی‌های حساس مطرح می‌کنند یا انجام می‌دهند. قبل از بازی با استقلال تاجیکستان سمیعی استعفا می‌دهد. خب این اتفاق می‌توانست تمرکز پرسپولیس را بر هم بزند. یا الان که پرسپولیس باید به مصاف الهلال عربستان برود، صحبت از تغییر مدیریت می‌کنند. واقعا باشگاه الان به این تغییرات نیازی ندارد. باشگاه باید روی بازی‌های حساس خود متمرکز باشد نه اینکه چه کسی می‌رود و چه کسی قرار است بیاید. فشار این تغییرات را بچه‌های تیم قبل از بازی با استقلال تاجیکستان تحمل کردند، آیا باز هم می‌توانند این فشار را تحمل کنند و به مصاف الهلال عربستان بروند. به نظرم باید خیلی مراقب باشیم و بی‌مورد تمرکز را از پرسپولیس نگیریم.

بااین‌حال اسم‌های مختلف برای مدیریت باشگاه مطرح می‌شود و ظاهرا لابی‌های زیادی شده است.

بله. من هم این اسم‌ها را شنیدم. تا جایی که می‌دانم فردی مثل آقای حبیب کاشانی سابقه کاری خوبی در این باشگاه داشته‌اند و زمان ایشان اتفاقات خوبی برای پرسپولیس افتاده اما ایشان هم در شورای شهر مشغله زیادی دارند. یا صحبت از آقای دادکان می‌شود که البته فکر نمی‌کنم ایشان قبول کنند چون باید از اول کار شرایطی را برای حضور ایشان فراهم کنند تا حاشیه‌ای برایشان ایجاد نشود و عده‌ای هوچی‌گر با کارهایشان زحمات ایشان را در طول سال‌ها حضورشان در فوتبال از بین نبرند. به نظرم حالا که آقای صدری در کارش جا افتاده و آدم علاقه‌مندی به پرسپولیس است همه به او کمک کنیم تا کارها را پیش ببرد و تیم هم در شرایطی آرام آماده حضور در میادین بین‌المللی شود. حالا که همه دارند همه‌چیز را از پرسپولیس می‌گیرند حداقل آرامش کنونی را از این باشگاه نگیریم.

چه کسانی دارند این آرامش را از پرسپولیس می‌گیرند؟

من همیشه گفته‌ام گاهی این احساس پیش می‌آید که عده‌ای می‌خواهند پرسپولیس و استقلال از بین بروند. افراد علاقه‌مند به این دو باشگاه را که می‌خواستند به این دو تیم کمک کنند را به‌کار نگرفتند. برخی هم که دوست داشتند بیایند و به دلایلی نیامده‌اند به اشکال مختلف به تیم‌ها ضربه می‌زنند. می‌بینیم برخی تیم‌ها مثل سپاهان، تراکتور، نفت، فولاد و... به ارگان‌هایی وابستگی دارند که شرایط خوبی دارند و یک بودجه مناسب برای این باشگاه‌ها درنظر می‌گیرند و آنها بدون مشکل فصل را به انتها می‌رسانند اما این دو تیم که دولتی هستند هیچ بودجه‌ای برایشان درنظر نمی‌گیرند. در این میان AFC پاداش آسیایی پرسپولیس را به‌خاطر مسائل سیاسی نمی‌دهد، صداوسیما حق پخش بازی‌ها را به این دو باشگاه نمی‌دهد و برخی قراردادها آنقدر مشکل‌دار در پرسپولیس و استقلال بسته شده‌اند که این دو باشگاه مجبورند بابت همین قراردادها پول زیادی را بپردازند. خب واقعا با وجود این مشکلات ریز و درشت می‌توان به آینده این دو باشگاه امیدوار بود؟

 می‌گویند قرار است این دو باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنند.

سال‌هاست این حرف را زده‌اند اما آیا تا الان چنین اتفاقی افتاده؟ می‌خواهند به بخش خصوصی واگذار کنند اما نه به هر بخش خصوصی. بخش خصوصی می‌خواهد از سرمایه‌گذاری‌اش منتفع شود اما این دو باشگاه را یا واگذار نکردند یا شرایطی را درنظر گرفتند که نتیجه مناسب برای سرمایه‌گذار نداشته است. به نظرم این بحث واگذاری فقط حرفی است برای دل‌خوش کردن. به نظر من باشگاه را باید یکی تحویل بگیرد که بابت صفر تا صد همه کارهایش پاسخگو باشد.

قرعه پرسپولیس و بازی با الهلال را چطور می‌بینید؟

پرسپولیس الان در وضعیت خوبی به سر می‌برد. شرایط تیم خوب است و کادرفنی و بازیکنان همکاری بسیار خوبی با هم دارند. به‌خوبی می‌توان از این همراهی و همدلی و همکاری اعضا نهایت بهره را برد و در این بازی هم به پیروزی رسید.

خیلی‌ها الهلال را یک تیم قوی می‌بینند که میزبان هم هست!

کدام تیم در آسیا قوی نیست؟ ولی ما بی‌جهت تیم‌های دیگر را بزرگ می‌کنیم و تیم خودمان را ضعیف‌تر می‌بینیم. درحالی‌که من تفاوتی بین تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان نمی‌بینم. این‌طور حرف‌ها می‌تواند به پرسپولیس لطمه بزند و به نظرم برخی به عمد این مسائل را مطرح می‌کنند تا به تیم لطمه بزنند. به نظرم به جای مطرح کردن این حرف‌ها و لطمه زدن به تیم بهتر است از پرسپولیس حمایت کنیم. این‌بار پرسپولیس می‌تواند جام آسیایی را بالای سر ببرد و به این مساله خیلی امیدوارم.

پرسپولیس در شرایط مسابقه نیست و فاصله بازی با تاجیکستان و نماینده عربستان هم زیاد است.

متاسفانه چنین مشکلاتی وجود دارد و نمی‌توان آن را کتمان کرد. اما در این چند سال علی‌رغم وجود مشکلات زیاد علاقه‌مندی بازیکنان و کادرفنی و نوع روابط آنها در تیم باعث شده آنها به‌راحتی بر مشکلات فائق آیند و در میادین حساس پیروز شوند. حالا هم شرایط پرسپولیس همان است و روابط اعضای تیم بسیار عالی و پر از همدلی و هماهنگی است. پس می‌توان به برد پرسپولیس مقابل الهلال امیدوار بود. این تیم می‌تواند قهرمان آسیا شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها